5KG parelhoenlijven ter overname [Helmond]

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

koowl
1-ster

Berichtdoor koowl » Za 23 Sep 2017, 16:32

Gezien mijn hondje het helaas niet lust, heb ik 5 Kilo parelhoenlijven van Kiezebrink ter overname.
Ik heb het verpakt per twee. 1 stuk "mist" dus van de 5kg. Ik woon in Helmond (Rijpel). Heeft iemand interesse hierin voor €12,-?
Aprilsnow
5-sterren

Re: 5KG parelhoenlijven ter overname [Helmond]

Berichtdoor Aprilsnow » Za 23 Sep 2017, 22:14

koowl schreef:Gezien mijn hondje het helaas niet lust, heb ik 5 Kilo parelhoenlijven van Kiezebrink ter overname.
Ik heb het verpakt per twee. 1 stuk "mist" dus van de 5kg. Ik woon in Helmond (Rijpel). Heeft iemand interesse hierin voor €12,-?

Ik heb wel interesse. Tammo at het parelhoenkarkas van ruisje dus ik ga er vanuit dat hij dit dan ook lust.
koowl
1-ster

Berichtdoor koowl » Zo 24 Sep 2017, 10:09

Aprilsnow schreef:Ik heb wel interesse. Tammo at het parelhoenkarkas van ruisje dus ik ga er vanuit dat hij dit dan ook lust.

Ja volgens leverancier hoge acceptatie. Mijn hondje is heel erg klein en ondanks dat ie wel interesse had, wist ie volgens mij niet zo goed waar te beginnen. En ze zijn ook wel groot voor 'm eigenlijk :) dus we houden het maar gewoon bij de kuikentjes!

Ik heb je een pb gedaan!
Lophelia
1-ster

Berichtdoor Lophelia » Zo 24 Sep 2017, 10:23

Kuiken hebben minder Ca dan volwassene vogels, je kunt niet alleen kiukens als vleesbotten geven. Soms zeker wel, maar er moet echt afwisseling zijn Indien jullie kuikens gebruiken.
Misschien probeer bouten of vleugels van kleine vogels? Zelfs katten kunnen zoiets eten bijvoorbeeld van fazanten of kwartels.
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Zo 24 Sep 2017, 10:56

Lophelia schreef:Kuiken hebben minder Ca dan volwassene vogels, je kunt niet alleen kiukens als vleesbotten geven. Soms zeker wel, maar er moet echt afwisseling zijn Indien jullie kuikens gebruiken.
Misschien probeer bouten of vleugels van kleine vogels? Zelfs katten kunnen zoiets eten bijvoorbeeld van fazanten of kwartels.

+ 1!

Heb je al geprobeerd om je hondje een stukje van het parelhoenkarkas te geven, niet meteen een heel karkas? Dat je bijv. een boutje afsnijdt, of een stukje rug met wat ribjes eraan? Probeer anders eens of het met kwartels lukt. Die heeft Kiezenbrink ook, geloof ik.

Eigenlijk moet een gezonde hond wel parelhoen kunnen eten (tenzij ze echt de smaak niet lekker vinden, maar met parelhoen wordt eigenlijk weinig gemiept door honden). Weet je zeker dat hij geen pijn heeft bij het kauwen, dat zijn tandjes in orde zijn?
koowl
1-ster

Berichtdoor koowl » Zo 24 Sep 2017, 12:15

Maar jongens, die afwisseling zit echt wel goed. Hij krijgt naast de kuikens nog volop andere barf, alleen dit is het hem niet. Ik probeer alleen de parelhoen hier te verkopen. Zullen we de focus daarop houden? :)
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Zo 24 Sep 2017, 17:31

koowl schreef:Maar jongens, die afwisseling zit echt wel goed. Hij krijgt naast de kuikens nog volop andere barf, alleen dit is het hem niet. Ik probeer alleen de parelhoen hier te verkopen. Zullen we de focus daarop houden? :)

Tja, dat was niet bepaald duidelijk, vandaar de adviezen. Was alleen maar welgemeend, hoor.
koowl
1-ster

Berichtdoor koowl » Zo 24 Sep 2017, 20:12

Oh, ik had op elk van jullie nog apart gereageerd. Zie dat er iets niet helemaal goed is gegaan, excuus. Dan was het ook wat duidelijker geweest. Ik zag dat het goedbedoeld was hoor :).

Maar bedoelde meer dat ie van de vogels (met alles erop en eraan) tot dusver alleen de vogels nog lust. Dus dan moeten we het daar nog even mee doen qua dat. Maar hij krijgt meer barf naast zijn kvv (bevleesd bot voornamelijk), dus dat zit wel goed :).
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Ma 25 Sep 2017, 12:19

koowl schreef:Oh, ik had op elk van jullie nog apart gereageerd. Zie dat er iets niet helemaal goed is gegaan, excuus. Dan was het ook wat duidelijker geweest. Ik zag dat het goedbedoeld was hoor :).

Maar bedoelde meer dat ie van de vogels (met alles erop en eraan) tot dusver alleen de vogels nog lust. Dus dan moeten we het daar nog even mee doen qua dat. Maar hij krijgt meer barf naast zijn kvv (bevleesd bot voornamelijk), dus dat zit wel goed :).

Haha, ja, hier op barfplaats zijn we soms wat overbezorgd als het om het welzijn van de hondjes gaat. :D

OT: Je parelhoenkarkassen zijn dus al gereserveerd? Anders had ik ze wel willen hebben, namelijk. ;D
koowl
1-ster

Berichtdoor koowl » Ma 25 Sep 2017, 14:18

Anne in Zweden schreef:Haha, ja, hier op barfplaats zijn we soms wat overbezorgd als het om het welzijn van de hondjes gaat. :D

OT: Je parelhoenkarkassen zijn dus al gereserveerd? Anders had ik ze wel willen hebben, namelijk. ;D

Worden als het goed is dinsdag opgehaald.
Ik zal het altijd bevestigen ::) maar tot dusver idd gereserveerd, haha. Heb ik weer vriezerruimte voor de KVV! ;D

En haha begrijp ik heel goed hoor. Is heel verstandig denk ik. Ben zelf ook geen expert, maar als ik zie hoe sommigen eraan beginnen met amper informatie vergaard.. is het maar goed dat er een aantal op letten! Bedoelde er ook niks gemeens mee!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”