Waar koop ik lamsribben?

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Waar koop ik lamsribben?

Berichtdoor Barfplaats

Border Bandit
5-sterren

Waar koop ik lamsribben?

Berichtdoor Border Bandit » Ma 15 Mei 2017, 21:14

Ik ben zo op zoek naar een adres waar ik lamsribben kan kopen.
Dit is op het moment het enige bot dat Bandit kan eten (eliminatie-dieet).

Het moet thuisbezorgd worden.

Wie-o-wie heeft een adresje voor mij. :please:

Klein updateje, ik vind het barven toch best wel leuk. :biggrin2:
Ina
4-sterren

Re: Waar koop ik lamsribben?

Berichtdoor Ina » Ma 15 Mei 2017, 21:55

Border Bandit
5-sterren

Berichtdoor Border Bandit » Di 16 Mei 2017, 12:12

Dank je wel Tina, voor je reactie. :)

Die éne is wel superduur zeg!?
Twee bezorgen niet bij mij in de buurt en eentje is hetzelfde als Natuur&Dier.

Bij natuur&dier vind ik dat er erg veel vet aan zit. Qua gewicht moet ik er bijna de helft afsnijden. Dat vind ik dan weer zo zonde, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere leverancier.
Maar het is zo moeilijk. :-\
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Di 16 Mei 2017, 12:32

Kan hij echt alleen maar lam verdragen? Anders zou je bij Dogmeat de jonge geitenbokjes kunnen bestellen.
Lamsribben, goede is drama om aan te komen. Als ik tegenwoordig goede heb betaal je rustig 6-7 euro pkg..
Border Bandit
5-sterren

Berichtdoor Border Bandit » Di 16 Mei 2017, 12:46

Aha, dan ligt het toch niet aan mij. :)

Ik heb nu maar weer bij Natuur&Dier besteld. Dan snijd ik de helft maar weer weg. :(

Bandit kan niet tegen rund, kip, kalkoen, konijn/haas, patrijs en eend. Zo ongeveer alle beginnersbotten vallen af. :-\

Hele geitjes! :o Ik begin net met Barfen, ik weet niet of ik dat wel aandurf nu.
Iew, ik heb even gekeken bij dogmeat. Sorry, dat gaat me nog even te ver. Wellicht dat ik er over een tijdje aan toe ben, maar nu nog eventjes niet...
Het zou wel een goed alternatief voor lamsribben zijn geweest.

Afgelopen week heb ik alles geproportioneerd en al beetje bij beetje aan zijn KVV toegevoegd. Bandit vind het echt niks joh! Hij eet zijn KVV op en kijkt me aan van: wat moet ik met de rest!?
Vandaag voor het eerst alleen barf. Zo sneu. Hij duikt hoopvol met zijn neus in de bak en kijkt me teleurgesteld aan. Uiteindelijk eet hij wel alles op, maar KVV heeft duidelijk zijn voorkeur.

O ja, ik ga naar barf om zeker te zijn van wat Bandit binnenkrijgt. Bij KVV weet je het nooit helemaal zeker.
Ik wil hem eerst stabiel hebben op wat hij nu krijgt en daarna andere diersoorten toe gaan voegen. Zodoende zit ik nu vast aan lam, geit en paard. Voor bot is het een beetje lastig. :-\
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Di 16 Mei 2017, 12:57

De kop is er af en ze zijn al mooi gevild. Wat dat betreft niet anders dan kip en ze zijn heel veel zachter dan lamsribben. Zelfs Smokey en Revy krijgen deze geitjes weg met hun 6 en 7 kg en dan ook snel dus binnen 2 min.

Ik zie kwartel er niet tussen staan, kan hij daar wel tegen? Evenzo gans, via Floris24per kg te bestellen.

Ja ik weet dat je net begint met barfen dus vandaar dat ik geit noemde, dat ligt het dichtstbij lam. Anders eventueel zelf kvv maken? Weet je iig wat hij binnen krijgt...
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Di 16 Mei 2017, 17:25

En reeribjes? Floris24 heeft hele mooie, zachte ribjes. Maar ja, dan moet je wel weten of Bandit daar tegen kan of niet. :-\
Aprilsnow
5-sterren

Berichtdoor Aprilsnow » Wo 17 Mei 2017, 08:51

Border Bandit schreef:Aha, dan ligt het toch niet aan mij. :)

Ik heb nu maar weer bij Natuur&Dier besteld. Dan snijd ik de helft maar weer weg. :(

Bandit kan niet tegen rund, kip, kalkoen, konijn/haas, patrijs en eend. Zo ongeveer alle beginnersbotten vallen af. :-\

Hele geitjes! :o Ik begin net met Barfen, ik weet niet of ik dat wel aandurf nu.
Iew, ik heb even gekeken bij dogmeat. Sorry, dat gaat me nog even te ver. Wellicht dat ik er over een tijdje aan toe ben, maar nu nog eventjes niet...
Het zou wel een goed alternatief voor lamsribben zijn geweest.

Afgelopen week heb ik alles geproportioneerd en al beetje bij beetje aan zijn KVV toegevoegd. Bandit vind het echt niks joh! Hij eet zijn KVV op en kijkt me aan van: wat moet ik met de rest!?
Vandaag voor het eerst alleen barf. Zo sneu. Hij duikt hoopvol met zijn neus in de bak en kijkt me teleurgesteld aan. Uiteindelijk eet hij wel alles op, maar KVV heeft duidelijk zijn voorkeur
.

O ja, ik ga naar barf om zeker te zijn van wat Bandit binnenkrijgt. Bij KVV weet je het nooit helemaal zeker.
Ik wil hem eerst stabiel hebben op wat hij nu krijgt en daarna andere diersoorten toe gaan voegen. Zodoende zit ik nu vast aan lam, geit en paard. Voor bot is het een beetje lastig. :-\

Je hebt gewoon nog een mcdonalds hondje ;) KVV is natuurlijk veel makkelijker binnen slobberen dan een stuk bot met vlees. Geef het een kans. Als hij eenmaal echt doorheeft wat de bedoeling is en hoe hij goed kan eten (soms moeten ze even nadenken voor ze doorhebben hoe ze zo'n bot moeten pakken om het op te kunnen eten) dan komt het enthousiasme vast ook wel :)

Wat 'hele' geitjes betreft, ik begrijp dat je het best lastig vind maar als het voor Bandit een extra vleesbot betekent is het echt het overwegen waard om het eens te proberen :-*
Border Bandit
5-sterren

Berichtdoor Border Bandit » Zo 21 Mei 2017, 18:22

Dank jullie wel voor de reacties! :)
(ik kon niet eerder reageren. :-[ )

Die melkgeitjes waren echt nog 'te veel' geit. Zo met de poten, rug en ribbenkast aaneen.
Joh, ik barf al voor Bandit, dat is voor mij een grote stap. Zo zelf in het vlees en orgaan snijden en zo.
Wellicht komen de melkgeitjes over een tijdje. :)

Ik ben bang dat kwartel te veel op kip lijkt qua eiwit, vandaar dat ik dat nog niet geprobeerd heb.
Weet iemand of ik gelijk heb?

Ik heb eens een kg gansfilet klein gesneden en gedroogd. Dit heeft hij als beloningsstukjes gekregen. Dat was in een periode waarin hij jeuk had, dus ik weet nog niet zeker of hij hier tegen kan. Ik was toen nog niet aan het elimineren.
Ik wil Bandit eerst stabiel hebben op barf met lam, geit en paard en daarna iets nieuws toevoegen. Ik wil dan wel iets kleins zoeken, zodat hij daar ook het bot van kan eten. ;)

Bandit kan niet tegen hert. Ree heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik onthoud de reeribjes van Floris. Wellicht voor over een tijdje (bij het toevoegen van een nieuwe diersoort).

Haha, een McDonald-hond! ;D
Ja, ik geef het zeker een kans! :)

Super fijn dat jullie meedenken! Bedankt.
Ik neem al jullie tips mee. Als het niet voor nu is, dan zeker voor de nabije toekomst. ;)
Nikass
3-sterren

Berichtdoor Nikass » Za 05 Aug 2017, 22:06

Weet niet of het nu nog nodig is want je vraag was van een paar maanden terug. Ik zie het echter nu pas en voor het geval je nog steeds zoekt: bij Mika petfood hebben ze ook lamsnek. Ziet er op de foto goed uit dacht ik, met veel vlees.
Ben trouwens wel benieuwd hoe het nu met je hond gaat wat betreft het eten (mijn honden vinden Barf eten gewèldig) en met het elimineren?
Brigitte
3-sterren

Berichtdoor Brigitte » Wo 09 Aug 2017, 19:21

Berenboot heeft waarschijnlijk eind aug. begin sept. Weer een levering, de lamsribben van haar zijn prachtige kwaliteit en zeer aantrekkelijk geprijsd!
viewtopic.php?f=4&t=135349
Border Bandit
5-sterren

Berichtdoor Border Bandit » Ma 21 Aug 2017, 13:41

Brigitte, bedankt voor het meedenken!! :-*

I.v.m. mijn gezondheid lees ik het nu pas. A.s. dinsdag wordt er vlees, orgaan en bot geleverd en dan ligt mijn vriezer al veel te vol. Berenboot levert volgende week al, dat gaat echt niet passen. :(

Goh, jammer dat ik het te laat lees. Ik zal 'Berenboot' onthouden, wellicht een volgende keer. Bedankt voor de tip! :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”