Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2353737
Wat lief dat jullie ernaar vragen  :-*

Xerox zit sinds afgelopen dinsdag op 1/2 tablet prednison om de dag, in plaats van 3/4 om de dag. We zitten nu op 1/3(!) van de dosis waar we op zaten toen we met barfen begonnen. Een paar berichten geleden typte ik ook al dat hij nog maar 1/2 tablet kreeg, maar dat ging toen na 3 dagen mis. Uiteindelijk is hij teruggegaan naar 3/4 tablet en toen ging het verkeerd met de geit. Maargoed, we zijn nu dus weer terug op de weg naar Rome!

Als het de komende 1,5 week goed blijft gaan, denk ik dat ik eerst visolie ga toevoegen aan zijn dieet. Dit om zijn weerstand op te krikken. Ik twijfel nog of ik daarna de prednison eerst verder ga afbouwen, of toch een diersoort ga toevoegen. Op dit moment eet hij namelijk nog steeds alleen konijn, omdat ik goed wil kunnen zien hoe hij reageert op de vermindering van de medicatie.

Dus als jullie me vragen hoe het op dit moment met Xerox gaat, dan zeg ik: De goede kant op!  :D
Laatst gewijzigd door Xerox op zo 27 mei 2012, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2353849
hoe lang ben je nu al ook alweer bezig met konijn?

als je iets voor zijn weerstand wilt geven, zou ik beginnen met pro-biotica.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2354300
Vanaf 1 maart... De visolie is voor de mijtallergie waar hij positief op getest is, dus op die manier de weerstand bedoel ik!
Door nienk
#2354458
[quote="Xerox"]
Vanaf 1 maart... De visolie is voor de mijtallergie waar hij positief op getest is, dus op die manier de weerstand bedoel ik!
[/quote]

hmm hmm, ik denk dat je dan toch ook beter pro-biotica kan pakken. visolie is een heel mooi ondersteunend product hoor, Reus kan eigenlijk niet meer zonder (gelijk schilfers), maar ondersteund meer de huid dan echt de weerstand. prima om te geven als er huid problemen zijn, maar als je iets toe wilt voegen voor de weerstand, dan zat pro-biotica naar mijn idee meer zoden aan de dijk.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2354584
Ik zou het inderdaad voor de huid willen doen (sorry, weerstand is misschien het verkeerde woord). De jeuk is nu minimaal  :notworthy: maar de huid op zijn buik ziet er onrustig uit, nog steeds met rode bultjes en wat zwarte puntjes. Is je advies dan nog steeds op probiotica te geven? En zo ja, wat voor iets? Daar had ik me nog niet in verdiept namelijk!
Door nienk
#2354808
[quote="Xerox"]
Ik zou het inderdaad voor de huid willen doen (sorry, weerstand is misschien het verkeerde woord). De jeuk is nu minimaal  :notworthy: maar de huid op zijn buik ziet er onrustig uit, nog steeds met rode bultjes en wat zwarte puntjes. Is je advies dan nog steeds op probiotica te geven? En zo ja, wat voor iets? Daar had ik me nog niet in verdiept namelijk!
[/quote]

hmm ja ik denk dat hij allebei wel zou kunnen gebruiken.

pro-biotica heb je in poeders en capsules. ik heb voor Reus altijd de Probiotics van Phytonics. verkrijgbaar via internet.

daarnaast krijgt hij de Doils Skin olie.

ik denk dat Xerox ook erg gebaat zou zijn bij goed ontgiften, daar zou een holistisch DA je goed in kunnen adviseren, ik durf daar zo niet echt iets over te zeggen. Reus zijn ontgiften was best heel heftig met allerlei verschillende klachten die 1 voor 1 voorbij kwamen, was toen erg blij met de goede zorgen van de DA.

hmm ja, ik denk toch dat ik met de pro-biotica zou beginnen. daar heeft hij gewoon over het geheel erg goed wat aan, maakt de allergische reacties minder belastend en maakt hem beter bestand tegen eigenlijk alles.
Door nienk
#2355048
[quote="Xerox"]
Ik heb hier van de Groene Os 'multivitaminen en mineralencomplex' staan. Is dat dan ook een probiotica?
[/quote]

nee, hoewel het volgens de Groene Os website wel de weerstand ondersteunt. De Groene Os heeft wel ook probiotica. Probio forte, heet die.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2355050
Ik zie het, maar heb van deze nog 2 dichte potten staan  ;D Plus chlorella, plus visolie... Dus zou liever met 1 van die dingen beginnen als dat ook kan  ;D Dit complex ondersteunt wel het afweersysteem, staat er.
Gebruikersavatar
Door Bertine
#2355271
Xerox,

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is er verschil in probiotica en weerstandsverhogen de middelen.

Voor mijn gevoel is probiotica een spulletje (mix van goede bacterien) dat de darmflora in balans brengt. De darmflora zorgt ervoor dat voedsel beter verteerd en voedingsstoffen beter opgenomen worden.

Supplementen om je weerstand te verhogen zijn vitaminen en mineralen die er voor zorgen dat ziekmakende bacterien sneller aangepakt worden en dus niet de overhand kunnen krijgen waardoor je ( of Xerox) ziek wordt.

In het geval van Xerox is het dus verstandig om eerst te zorgen dat die darmflora goed in balans is, (met probiotica) zodat hij uit zijn voeding beter de stoffen kan halen die positieve invloed hebben op zijn weerstand. Dat kun je dan evt ondersteunen met suplementen.

Dus: eerst zijn darmflora op orde, dan zijn weerstand opkrikken. Zolang zijn darmflora niet goed is neemt hij de weerstandverhogende supplementen toch niet zo goed op.

Nogmaals: het is hoe ik het zie. Ik weet niet zeker of dit klopt. Maar is mijn gevoel.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2355276
Dank jullie wel!

Ik denk dat het heel verstandig is Tannetje te benaderen voor ik verdere stappen zet. Op dit moment is de jeuk onder controle op maar 1/2 tablet prednison en dat wil ik echt niet verknallen. Ik lees in jullie adviezen terug dat probiotica sowieso 1 van de belangrijkste dingen is, maar ontgiften en zijn weerstand verhogen zijn dat natuurlijk ook. En dan is een advies van een holistisch dierenarts nooit weg, denk ik! Want ik ben als de dood nu iets verkeerds te doen...
Door Marije Lei
#2356011
Zit net je topic te lezen en klinkt erg bekent! Mijn vorige bull had ook atopie. Drama, altijd haar voetjes en haar kop stuk van de jeuk en altijd ontstoken ogen en oren. Na heel veel uit zoeken en proberen met voeding kwam ik op cb eend uit en dat was de enige soort kvv waar op ze het goed deed. Ze had ook geen medicijnen meer nodig na dat ze dit een paar weken kreeg! Dus ik denk zeker dat je met barf en veel voor zichtigheid in je diersoorten hem zo goed als prednison vrij kunt krijgen! Ik hoop dat je een da vindt die je kan helpen met de ondersteuning van zijn huid en weerstand!
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2356744
Oke, inmiddels ben ik op de hoogte van de mogelijkheden bij Tannetje, een consult per e-mail of langsgaan zou handig zijn.

Aan de andere kant kan ik van datzelfde geld ook een goede probiotica kopen. Ik heb er nog eens over nagedacht en het klinkt inderdaad wel heel logisch eerst ondersteuning te gaan bieden van binnenuit i.p.v. te beginnen met visolie. Er is natuurlijk wel een "maar": Zou de prednison de effecten van de probiotica niet tenietdoen?

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit wat nu te doen. Wat zouden jullie doen? Gewoon starten met probiotica en eens kijken wat er dan gebeurt? Zo ja, welke probiotica dan? @ nienk: die van jou is wel goed volgens mij of niet? Of misschien toch een e-mailconsult.. Voordeel daarvan is dat je meerdere mails mag sturen, tot de vraag goed beantwoord is. En dan zou ik samen met Tannetje natuurlijk wel op een rij kunnen zetten in welke volgorde ik vanaf nu verder kan gaan... Hmm...
Laatst gewijzigd door Xerox op do 31 mei 2012, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door