Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2136830
Ik weet niet of ik het na mijn leeswerk hier op Barfplaats goed begrepen heb, maar ik dacht dat je niet van alle diersoorten alles hoeft te geven, als je maar minimaal op 4 verschillende diersoorten in totaal uitkomt.

Dus ik zou de eerste tijd proberen de vleesbotten voor beginners te voeren, dus in jouw menu eendennek en konijnenrug. Misschien dat je dan ook nog eendenrug, eendenvleugels en / of konijnenkoppen kunt voeren als vleesbot? Dat zou ook allemaal wel zacht moeten zijn.

En als je dan organen en spiervlees voert van andere diersoorten dan het vleesbot (dus geit, lam / schaap, hert, paard, etc.) en je af en toe een heel visje en af en toe een rauw ei erbij geeft dan kom je een heel eind denk ik zo! (gevorderde barfers: please correct me if I'm wrong!)

Ik heb 1 van mijn beginnende barfhondjes hertrib gevoerd ivm een eliminatiedieet wat ik bedacht had, maar dat was echt geen succes. Hij kon het wel kauwen (wat mij al verbaasde) maar hij verteerde het gewoon echt niet. Mijn andere honden trouwens ook niet toen ik het ze gaf. De konijnenkoppen gaan bij hun wel prima, net als de kippennekken en kippenvleugels (maar die kun je dus niet geven).

Heb je jezelf en je hond al voorgesteld in de "Bar-plaats"? Ik ben wel benieuwd hoe je hond er uit ziet!  :)
Door qlimax1
#2136998
Nee klopt, je hoeft idd niet 1 dag eend, 1 dag geit etc. Maar vind het voor mij (plus vriend), in het begin, even wat makkelijker. Kan ik later altijd nog veranderen. Ook qua vis hoef je niet echt een visdag in te schakelen, je mag het er ook bij doen. Maar weer vind ik het makkelijker om een visdag in te zetten.
Was er inderdaad vergeten bij te zetten om 2x in de week een rauw ei erbij te doen.

Hertenrib geef ik inderdaad maar niet, lees er teveel ''slechte'' verhalen over..
Door Miranda 1
#2137040
Je zou ook eventje dit menu kunnen doen, met te weinig diersoorten zodat je eraan kan wennen. Volgens mij is dat niet erg voor 2 of 3 weken. Ik heb een hond op een eliminatiedieet en die krijgt ook 6 weken lang maar 1 diersoort. Verschil is alleen wel dat daarvoor een medische oorzaak is.
Mijn keuze zou het niet zijn om een gezonde hond te weinig diersoorten te geven omdat het voor mij makkelijker is. Maar dat is een keuze die je zelf maakt. En als je dan een paar weken verder bent denk je er misschien anders over of kun je er wel wat meer bot bij doen voor een iets meer ervaren hond.
Door Miranda 1
#2137785
Ik kom op 4 diersoorten als ik de hertenrib niet mee reken. Er vanuit gaande dat dit geen beginners bot is en je volgens mij had geschreven dat je die niet ging geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet weet of je vis gewoon als diersoort kan rekenen. Bij mij is het echt iets extra's. Ik ben ook net begonnen dus heb ook niet alles even goed paraat en weet ook niet alles. Als je vis er wel bij kan rekenen dan kom je idd uit op 5.
Sorry ik dacht dat je minder had.
Door qlimax1
#2138166
Ok poging 3 haha (begin me echt te schamen nu, dacht dat ik me zo goed had ingelezen)

Maandag:
170gr konijnenrug
34gram groentemix
51gram konijnorgaanvlees (lupa mix)
85gr konijnenvlees lappen

Dinsdag:
170gr geitenrib (jong)
34gram groentemix
51 gram geitenpens
85gram geitenvlees

Woensdag
170gram eendennek
34gram groentemix
51gram eendentong/eendenlever
85gram eendenvlees

donderdag
170 gr fazantkarkas
34gram groentemix
51gram paardenhart/tong
85gram paardenvlees

vrijdag
340 gram aan vis (ik dacht aan de lupa barfpakket vismix)

zaterdag
170gram kalkoennek
34gram groentemix
51gram kalkoenhart/kalkoenlever
85gram kangoeroevlees

zondag
170gr konijnenrug
34gram groentemix
51gram konijnorgaanvlees (lupa mix)
85gr konijnenvlees lappen


Ik denk dat ik in de toekomst wel wat meer zal gaan mengen, maar hoop er zo achter te komen als ze iets echt niet lekker vind, hier kwam mijn vriend mee. Vond ik op zich wel slim.
Krijg honger van al dat vlees bekijken, je zou het bijna voor jezelf aanschaffen :D

Plus: 2x in de week een ei...
Laatst gewijzigd door qlimax1 op di 18 okt 2011, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2138211
Ziet er lekker uit hoor  ;)

En tsja, of ze het lust, dat kan ook nog wel veranderen met de tijd. Misschien dat ze wel even moet wennen aan alle verschillende smaken en het gevoel in haar mond, en dat ze dus wel eens iets niet opeet omdat het "raar" is. Maar het kan best zijn dat ze het een week later smakelijk opeet!  :biggrin2: (heb dit ervaren met onze Max, die trouwens nog steeds een beetje miept...)
Door Miranda 1
#2138356
Het ziet er super uit. Je hebt voldoende diersoorten en beginnersbot.
Je hoeft je echt niet te schamen hoor. Hierdoor leer je juist het meest. En ik merk ook dat ik er zelf steeds meer mijn eigen manier in begin te vinden.
Door qlimax1
#2138376
Super bedankt voor jullie hulp!
Ga ik Lupa een mailtje sturen hoever ik het van tevoren dit moet bestellen, want heb voorlopig nog kvv voor haar, maar dan heb ik het vast in de vriezer...
Door Limpy
#2158211
Kwartels zijn lekker zachte botjes dus ideaal als beginnersbot.
Bestel je deze ook bij lupa? Hou er dan rekening mee dat ze vrij kaal zijn (weinig vlees meer op) en dat je het dus ook als kaal bot moet rekenen...en wat extra spiervlees moet toevoegen.
Door qlimax1
#2163692
Gisteren al het vlees binnen, dus ben gaan verpakken (wat een klus!!!)
maar gisteravond d'r eerste barfmenu, heb de kalkoennek maar wel even in kleine stukjes gemaakt, was bang dat ze het in 1x naar binnen zou schrokken, maar ze vond het wel lekker!

Nou had ik alleen een vraag, ik had fazantkarkas besteld, in de veronderstelling dat dit dan ook alleen karkas met vlees was, alleen alle ingewanden zitten er nog in, opzich niet zo'n probleem natuurlijk, maar hoe moet ik dit nu doen?
Kan ik dit gewoon als een volledig menu geven??? Zonder spiervlees e.d
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door