Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2590847
Duif is geen optie voor je?
Ik zou dat persoonlijk wel nog eens proberen omdat het dus heel ander gevogelte blijkt te zijn dan de andere vogelsoorten die gevoerd worden.
Dat lijkt me het proberen toch wel waard omdat je nog geen gevogelte hebt in je menu...

Verder kan je ook nog voor de optie gaan om een jaartje te wachten of wat noten of groenten toe te voegen, als je je daar beter bij voelt.
Maar je mag niet vergeten dat honden toch hoofdzakelijk vleeseters zijn en dat toch het belangrijkste onderdeel is van zijn menu. ;)
Het is toch vooral in die diersoorten dat de afwisseling heel belangrijk is, in groenten lijkt mij dat minder belangrijk voor een hond (anders dan bij een herbivoor als een konijn waar groenten het hoofdvoedsel is).  Groenten voegen zaken als vezels en wat plantaardige eiwitten toe, wat speciefiek plantaardige vitaminen en mineralen, waarbij het waarschijnlijk voor een vleeseter minder verschil maakt welke groenten je dan voert en of je daarin afwisselt dan bij vlees.
Dat zou ik toch denken...
Ik vrees dat als je plantaardige zaken gaat toevoegen om tekorten te voorkomen, je meer je eigen zorgen sust dan dat het ook werkelijk helpt tegen tekorten. Dat kan natuurlijk ook nuttig zijn, je hoofd tot rust brengen, maar het is niet wat je eigenlijk wil bereiken, toch?  Dat je enkel denkt dat het helpt, als het dat niet doet.


Als je voldoende wil afwisselen om de kans op nieuwe allergiën te verminderen en voldoende afwisselend te voeren, zou ik toch nog 1 diersoort proberen voor het even te laten rusten. 
Ik vind het verder zeker een goed idee om hem een tijdje op een menu te houden en zijn lichaam tot rust te laten komen. Maar ik zou dus nog eens duif proberen, omdat het iets anders is dan wat je al geprobeerd hebt en wat je al voert.  Het kan ook erg veel toevoegen omdat het een vogel is, en heeft volgens mij de meeste kans op slagen als ik alle mogelijke diersoorten bekijk. 
Ik denk niet dat het percé wild hoeft te zijn, als er maar geen graan meer in zit.

Maar goed, je moet gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt. 
Ik begrijp dat je je risico's wil beperken omdat hij er zo ziek van wordt.  Je moet het maar doen als je zelf ook in de kans gelooft dat het kan gaan werken.  Anders zie je er het nut niet van in, en is het heel normaal dat je je er niet goed bij voelt.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 03 feb 2013, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2590853
Dat ontgiften met chlorella lijkt me niet handig.
Hij heeft tenslotte al die groene leem gehad, en die hebben we nog op voorraad als dat nodig zou zijn. Maar in overleg met Tannetje dan, omdat hij daar ook best heftig op reageerde.

Duif lijkt me op dit moment dan nog de beste optie.

Groenten is inderdaad niet het belangrijkste. Mijn idee was meer dat als ik geen diersoort meer kan toevoegen, ik dan liever zoveel mogelijk afwissel met groenten. Misschien is groente wel gewoon groenten, maar er zal overal wel iets goeds inzitten.
Als er nog een diersoort bij kan dan heeft dat uiteraard de voorkeur.
#2590869
[quote="Hope"]
Ik zou het moeten googlen om te weten wat het is, dus nee, haha!
Hij doet het perfect zo, dus hij heeft naar mijn idee geen toevoegingen nodig. Ik ben niet zo van de supplementen, ik zou tenminste niets kunnen bedenken wat hij extra nodig zou hebben (geen olie voor een glanzende vacht, of probiotica voor zijn darmen of noem maar iets)
[/quote]

nou ik heb niet veel verstand van supplementeren, maar misschien is er wel iets wat zijn menu meer compleet maakt? waardoor de kans op nieuwe allergieën opbouwen kleiner wordt? of nou ja, ik ben geen dierenarts.
#2590926
[quote="Veerle-scrappyToo"]
Lijkt me een goed idee om ook even je oor te luisteren te leggen bij Tannetje, ze kent Hope en heeft de kennis.  Duif, noten of de seizoenen uittesten en zij gaat je ook kunnen geruststellen of het menu nu voldoet om eens een jaar de seizoenen te testen.
[/quote]

Zou ik haar gewoon kunnen mailen, of moet ik dan een afspraak maken?
#2599813
Even een kleine update: we gaan voorlopig niets toevoegen. Half maart gaan we op vakantie hebben we besloten, en Hope gaat dan lekker mee. We gaan naar Hoenderloo, dus we zijn bij Tannetje om de hoek voor een check-up en overleg. Omdat we dan in een andere omgeving zijn en ik dan niet goed kan elimineren ga ik, als Tannetje dat zou adviseren, pas iets toevoegen als we weer een paar weken thuis zijn.
#2599851
[quote="Veerle-scrappyToo"]
Vind ik een heel goed idee.  Je voegt niets toe maar ik zie het toch als een stapje in je eliminatie want je krijgt info over je omgeving...
[/quote]

Precies! En we gaan een week, dus als hij reageert dan zal ik het ook wel zien.
Best lekker hoor, op vakantie gaan om te elimineren  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2602682
De omgeving lijkt toch echt invloed te hebben op Hope.
Gisteren is het weer kouder geworden en er ligt hier sneeuw. Vandaag is Hope weer dof en lijkt hij weer meer te verharen. Zou dit de kou zijn? Of de sneeuw ofzo?

Hij heeft ook last van zijn oor. Ik heb het schoongemaakt met een watje (de oorschelp). Vroeger gebruikten wij altijd otoclean maar dat klinkt erg chemisch. Weet iemand een ander alternatief om de gehoorgang schoon te krijgen?
Door nienk
#2602751
[quote="Hope"]
De omgeving lijkt toch echt invloed te hebben op Hope.
Gisteren is het weer kouder geworden en er ligt hier sneeuw. Vandaag is Hope weer dof en lijkt hij weer meer te verharen. Zou dit de kou zijn? Of de sneeuw ofzo?

Hij heeft ook last van zijn oor. Ik heb het schoongemaakt met een watje (de oorschelp). Vroeger gebruikten wij altijd otoclean maar dat klinkt erg chemisch. Weet iemand een ander alternatief om de gehoorgang schoon te krijgen?
[/quote]

Reus reageert ook enorm op het weer. Ik denk zelf dat het het meest met de luchtvochtigheid en wind(richting?) te maken heeft. We waren gister bij de holistisch DA, die had er een plausibel klinkende verklaring voor. Maar gebaseerd op de principes van de traditionele Chinese geneeskunst, dus ik kan dat niet zo hup reproduceren. :p

Hij zei wel dat ook zo'n reactie te maken heeft met de te lage weerstand. Reus heeft naar dus kruiden voor gekregen en het advies hem wat meer olie te geven. Krijgt Hope iets van visolie?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2602805
[quote="nienk"]
Reus reageert ook enorm op het weer. Ik denk zelf dat het het meest met de luchtvochtigheid en wind(richting?) te maken heeft. We waren gister bij de holistisch DA, die had er een plausibel klinkende verklaring voor. Maar gebaseerd op de principes van de traditionele Chinese geneeskunst, dus ik kan dat niet zo hup reproduceren. :p

Hij zei wel dat ook zo'n reactie te maken heeft met de te lage weerstand. Reus heeft naar dus kruiden voor gekregen en het advies hem wat meer olie te geven. Krijgt Hope iets van visolie?
[/quote]

Niet meer, maar dat zou ik wel weer kunnen geven. Dat heeft hij eerder gehad dus dat hoef ik niet eens te elimineren.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door