Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2102096
Voor alsnog lijkt alles prima te gaan.
We staan er allemaal versteld van dat de plek met schilfers die hij een week geleden kreeg, niet is uitgebreid.
De laatste keren dat hij een plek met van die schilfers kreeg, waren het een paar uur later korsten en een dag later lag alles open. Nu kreeg hij nog wel prednison, maar afgelopen donderdag was toch echt zijn laatste tablet en nog steeds geen korsten. (we roepen heel zacht hoera! waarbij we daarna wel even 'afkloppen')

Wel nog een vraag.
Hope heeft gisteren en vandaag geluiden uit zijn buik alsof hij een dozijn muizen heeft ingeslikt.
Het rommelt en het piept. Hij schijnt er zelf geen last van te hebben. Hij slaapt lekker verder, of hij is gewoon vrolijk en alert. Net was het weer, en heb ik hem nog een extra keer meegenomen voor een wandeling. Hij heeft daar 2 x gepoept, wat hij normaal nooit doet. Nee, hij houd het steevast op tot we thuis zijn  :P

Kan het door zijn eten komen, en zo ja, moet ik daar dan iets aan veranderen?
Misschien toch wat meer vlees, of verdeeld op de dag ofzo? Of maakt het totaal niet uit en hoort het bij barf?

Verder elimineren we lekker verder. Het valt ons allemaal reuze, reuze mee.  :)
Door Veerle-scrappyToo
#2102525
Als hij er geen last van heeft zou ik gewoon nog even doorgaan.  Kans is groot dat het zijn darmen zijn die daar alles even op de plooi aan het zetten zijn vanbinnen. Blijft het héél lang duren of komt er diaree of andere problemen dan zou je wat probiotica kunnen geven denk ik.
Door nienk
#2102803
probiotica is een goed idee, lijkt mij ook. ik denk zelf dat dat het elimineren niet in de weg staat ofzo. allergie is weerstand probleem om mee te beginnen, en door al dat gehannes met zijn klachten kan Hope zijn buik wel wat hulp gebruiken!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2102816
Hij heeft natuurlijk kort achter elkaar een antibiotica kuur gehad van 10 dagen, en daarna 6 weken prednison.
Ik weet van mezelf dat dit voor de darmen niet echt gunstig is, om het maar even zacht uit te drukken.

Zit te denken aan de probio-forte van de Groene Os.
Door nienk
#2102821
nee dat soort middelen zijn inderdaad een ramp voor je buik en hele lijf.

ik gebruik voor reus de probiotics van Phytonics, erg tevreden over. bij de ene hond werkt het ene merk beter en bij de andere het andere. Lizzy is altijd erg enthousiast over een 3e merk, maar ik kan er even niet opkomen hoe dat heet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2103108
[quote="Veerle-scrappyToo"]
Ik gebruik Acidophilus van Arkocaps en ben daar best tevreden over.  Als ik het goed heb is dat ook die die Lizzy gebruikt.
[/quote]

Als ik dat intyp op Google dan krijg ik een menselijke variant.
Bedoel je die, of is er 1 speciaal voor honden?
Ik ben even aan het uitzoeken waar het minste aan is toegevoegd.
In die van de Groene Os zit maiszetmeel, en laat dat nou nét het hoofdbestanddel zijn geweest van zijn brokken waar we mee gestopt zijn omdat we dachten dat hij misschien niet tegen de granen kon  ::)
Die wordt het dus niet  ;)  Hoe minder risico, hoe beter!
Laatst gewijzigd door Hope op di 06 sep 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2104175
De ontlasting is nog altijd licht van kleur, en het lijkt wel een soort poedervorm.
Hij lijkt er geen last van te hebben, alleen ziet het er zo anders uit dan anders.
Sinds 2 dagen krijgt hij in de ochtend 100 gram spiervlees. Misschien toch wat minder bot voeren?
Hoewel ik niet zo goed weet hoe dat dan zou moeten met deze konijntjes.
#2107058
Het gaat nog altijd boven verwachting goed.
De schilfers zijn bijna weg, hij begint weer te glanzen en hij is onwijs vrolijk.
De huid op zijn liezen en lippen is licht-roze in plaats van rood.

Nu heb ik nog steeds een klein probleem qua ontlasting.
Het is nog altijd wit, kruimelig en hij krijgt het maar niet voor elkaar.
Afgelopen week was ik echt bang voor een verstopping. Meneer kreeg het er gewoon niet uit.
(excuses voor de plastische beschrijving, haha).
Hij krijgt los spiervlees bij, maar het wordt wel veel in totaal nu.
Het stuk konijn wat hij krijgt weegt vaak rond de 600 gram, en als ik daar nog 250 gram spiervlees bij doe dan is het een hele buik vol. Hij komt zichtbaar aan, volgende week ga ik hem weer eens wegen.

Nu zat ik eraan te denken om de koppen van de stukken konijn af te halen. Zou dat wat zijn?
Dan is het gewicht toch wat minder, en ik denk dat ik dan ook wat betreft percentage wat gunstiger zit.
Die koppen kan ik dan gewoon los invriezen en hem die als tussendoortje geven als we weer wat meer losse dingen gaan voeren.

Nu gaan wij volgende week naar Veldhoven, en dan komen we langs Lupa.
De vriezer is bijna leeg en ik heb spiervlees nodig. Ik wilde dan eigenlijk voor de komende 6 tot 8 weken maar gewoon vlees halen, anders moet ik straks speciaal op en neer.

Wat is een fijne 2e diersoort? Het liefst iets waar ik losse dingen van kan voeren, zodat ik een beetje kan schipperen met het percentage vleesbot. En niet al te vet, want hij komt nu echt een stuk vlugger aan dan ik verwachtte.
#2107067
wat fijn te horen dat het zo goed gaat en je al zo snel behoorlijk resultaat ziet! wat zeggen je ouders daar van? haha. ;)

de koppies eraf lijkt me een prima oplossing. koppie eraf, beetje spiervlees erbij. los van dat zijn poep zo kruimelig is (dat plastische, daar kunnen de meeste mensen hier wel tegen hoor ;)), hij verteerd het wel goed, toch? geen stukjes bot?

als 2e diersoort... ehm, fijn zou zijn iets wat hij nog nooit gehad heeft. eend kan je lekker allerlei onderdelen van krijgen. hele eenden zijn er natuurlijk, maar ook vleugels, kopjes, orgaan, loopvoetjes (lekker voor in de droger!). alleen eenden spiervlees is wat lastig (en duur) te krijgen.  eend is wel een vettere diersoort, maar dan voer je gewoon wat minder. het is ook wel fijn om een vette diersoort er bij te nemen hoor, dan kan je mooi compenseren voor het magere van het konijn.

het kan ook dat hij nu wat aankomt omdat zijn spijsvertering nog een beetje moet wennen aan het verteren van vlees (eiwit) ipv brok (koolhydraten), hoewel de meeste honden dan juist afvallen, geloof ik.

misschien kan je ook wel met iemand mee bestellen die bij jou in de buurt woont? dan hoef je er niet speciaal voor om.
#2107338
Nou ik hoef er niet voor om eigenlijk. Ik rij zo ongeveer iedere week van Tilburg naar Venlo en terug, en dan kom ik zo goed als langs Lupa. Ik heb de poelier hier in de stad gebeld, daar betaal ik 7,50 per kg konijnenvlees. Dus is het veel handiger om het bij Lupa te halen  :biggrin2:

Eend heb ik aan zitten denken inderdaad, het botwerk voert wel lekker makkelijk lijkt me en je kan het ook handig portioneren. Dat is nu namelijk een nadeel van die stukken konijn. Hoewel ik het wel heel erg jammer vind dat het spiervlees zo onwijs duur is. Misschien is het een idee om orgaan en bot van eend te geven, en spiervlees van konijn te houden?

Mijn ouders zijn nu wel echt om. Ze willen geen brokken meer, en ze houden zich keurig aan de regels.
Het geeft ook zichtbaar resultaat dus dat maakt het wel een stuk makkelijker.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door