Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ordell
#250298
Volgens 3 wekelijks rooster. Ik reken pens hierbij niet echt als orgaanvlees, maar als aparte maaltijd.

week 1;

dag 1; - Orgaanpakket (400 gram pens, 200 gram lever, 100 gram nieren, 100 gram strot en 200 gram hart)
dag 2; - 900 gram schapevlees en karkas (200 gram bot)
dag 3; - 1000 gram kopvlees
dag 4: - 1000 gram pens + wat fytomix
dag 5: - 900 gram paardevlees en karkas (200 gram bot)
dag 6: - 1200 gram geitevlees (600 gram spiervlees en 600 gram bot)
dag 7: - vasten

dag 1: - Wederom orgaanpakket (1000 gram)
dag 2: - 900 gram schapevlees en karkas (200 gram bot
dag 3: - Kopvlees 1000 gram
dag 4: - Hele kip (500 gram vlees en 500 gram bot
dag 5: - 900 gram paardevlees en 200 gram bot
dag 6: - 1200 gram geitevlees (600 gram spiervlees en 600 gram bot
dag 7: - vasten

week 3 dezelfde als week 1.

Totaal 19,2 kilo voeding per periode waarvan;

- 10,7 kilo spiervlees = 55,7%
- 3 kilo orgaanvlees = 15,6%
- 2 kilo pens = 10,4%
- 3,5 kilo bot = 18,2%

Ongeveer 2,5 % van het lichaamsgewicht.

2x per week een rauw ei, wat fyto, kefiryoghurt, stukkie komkommer af en toe. Ik meng 2 eetlepels zemelen door het orgaanpakket en het kopvlees voor de ruwvezel. Voor de rest geen groent of fruit.
Laatst gewijzigd door Ordell op za 29 jan 2005, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#250300
Zo hee! Qua vlees/bot/orgaanvleessoorten kan het natuurlijk niet beter he! Wat een afwisseling! Is die 18% kaal bot? Volgens mij wel he?

Zeg, wat is er eigenlijk met het versvlees gebeurd? Voer je nu 100% zelf samengesteld?
Door Truus
#250303
Dat ziet er super uit zeg ! Lekker afwisselend . Kan volgens mij niet beter.
Laatst gewijzigd door Truus op za 29 jan 2005, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#250304
[quote="Lizzy"]
Zo hee! Qua vlees/bot/orgaanvleessoorten kan het natuurlijk niet beter he! Wat een afwisseling! Is die 18% kaal bot? Volgens mij wel he?

Zeg, wat is er eigenlijk met het versvlees gebeurd? Voer je nu 100% zelf samengesteld?
[/quote]

Die 18% bot is gerekend als droge stof. Er zit natuurlijk vlees genoeg aan, maar dat tel ik dan weer op bij de vleesmaaltijd als verstrekt. Dus als ik een karkas geef van 300 gram, en er zit nog ongerveer 100 gram vlees aan, dan reken ik die 100 gram bij het vlees erbij.
En inderdaad, ben gestopt met het geven van kompleet. Niet dat het me niet beviel of de kwaliteit niet goed is, maar nu weet ik exact wat ik geef, en ze doen het er gewoon nog beter op. De ontlasting is beduidend minder geworden, en het voldane gevoel is nog groter, zelfs zodanig dat op de vastendag geen enkel honger- of bedelgedrag waarneembaar is... ;)
Door Lizzy
#250346
[quote="Gino"]
Die 18% bot is gerekend als droge stof. Er zit natuurlijk vlees genoeg aan, maar dat tel ik dan weer op bij de vleesmaaltijd als verstrekt. Dus als ik een karkas geef van 300 gram, en er zit nog ongerveer 100 gram vlees aan, dan reken ik die 100 gram bij het vlees erbij.
En inderdaad, ben gestopt met het geven van kompleet. Niet dat het me niet beviel of de kwaliteit niet goed is, maar nu weet ik exact wat ik geef, en ze doen het er gewoon nog beter op. De ontlasting is beduidend minder geworden, en het voldane gevoel is nog groter, zelfs zodanig dat op de vastendag geen enkel honger- of bedelgedrag waarneembaar is... ;)
[/quote]

OK, ik snap het. Kaal bot dus. Ik vind ook dat honden een meer verzadigd gevoel hebben bij zelf samengestelde voeding. En ik wijt dat aan het feit dat het gemalen vlees snel de maag verlaat. Ook is het eten zelf 'meer werk'. Dat geeft ze ook meer een tevreden gevoel.
Door Ordell
#250375
[quote="Lizzy"]
OK, ik snap het. Kaal bot dus. Ik vind ook dat honden een meer verzadigd gevoel hebben bij zelf samengestelde voeding. En ik wijt dat aan het feit dat het gemalen vlees snel de maag verlaat. Ook is het eten zelf 'meer werk'. Dat geeft ze ook meer een tevreden gevoel.
[/quote]

Absoluut... ;)
Door Ordell
#250410
Maar het bot wat ik geef is niet kaal dus, maar vol met vlees. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik de grammen optel van het bot wat ze totaal krijgen, en pas dan krijg je 18% puur bot....
Door Lizzy
#250448
[quote="Gino"]
Maar het bot wat ik geef is niet kaal dus, maar vol met vlees. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik de grammen optel van het bot wat ze totaal krijgen, en pas dan krijg je 18% puur bot....
[/quote]

Ja, da's ook wat ik bedoel. Zo bereken ik het ook. Alleen leggen we het anders uit :D
Door Ordell
#250496
[quote="Lizzy"]
Ja, da's ook wat ik bedoel. Zo bereken ik het ook. Alleen leggen we het anders uit :D
[/quote]

;D ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door