Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2024862
wat goed dat je alles nu in huis hebt! pfoei, 90 kilo in 1 keer, daar eet reus dik een jaar van! haha. mooi dat hij de pens zo leuk vond. het klopt dat dat inderdaad nogal een specifieke geur heeft. bij mij was de eerste 'grote' bestelling ook een totale chaos, maar het is goed gekomen.
Door Roxiii
#2024908
Ja ik ben blij dat ik het nu allemaal heb! En indd zelfsvoor die kleine van mij is een kruising van een chihuahua en nog iets onbekends was het moeilijk! Maar ik heb het samen met Dat van Billy ingepakt dus dat heb ik makkelijk gemaakt voor mezelf :biggrin2:

En met ie 90 kilo doe ik zo een 2 1/2 maand denk ik.
De kippenbotten moeten er dan nog bij, maar die kan ik 1x in de twee weken halen.
Door Martine-Tom
#2024917
Schrikken is dat he die hoeveelheden.
Mijn eerste echte bestelling kwam een week of 2 geleden, een kleine 80 kilo :o
Mijn hond weegt maar 6 kilo, hij eet 120 gram dus reken maar hoe lang we ermee doen :biggrin2:

Gelukkig heb ik wel het 1 en ander herbedeeld aan mede barfers, en inmiddels kan ik weer wat lucht zien in mijn vriezer, zoveel zal ik niet snel meer bestellen in elk geval ;D
Door Roxiii
#2024924
Nee hahah ;D, ik zal wel moeten zoveel bestellen ???.

Pfoe, elke x zoveel  >:( hoop dat het over een tijdje wel wat makkelijker voor me gaat. En die hele runderpens kan ik eventueel proberen aan SW te vragen of die hem al in kilo's wil verpakken ( denk het niet ). Het ergste van alles vond ik die pens en het kopvlees. Ik vind het echt heel vies vlees om aan te raken.
Door Martine-Tom
#2025023
Investeren in handschoenen :biggrin2:
Ik heb altijd een stuk of 100 van die latex handschoenen in huis, ik vind het ook ronduit smerig...rauw vlees.
Door Roxiii
#2025176
Hij had het allemaal netjes klaar gezet dus weet niet wat wel of niet vers van het mes afkwam, maar bijvoorbeeld de hele runderpens was nog keihard! die kon ik gistere pas knippen terwijl ik hem zaterdag gehaald heb. En de rundergehakt,snippers en orgaantjes waren niet bevroren, daar liep het bloed dus ook vanaf ???. De kippennekken waren ook bevroren.
Door bordie
#2112442
[quote="Roxiii"]
;D Ja en daar ga je snel doorheen.
[/quote]heb je inmiddels handschoenen kunnen vinden voor het vastpakken van je vlees?
bij t tuincentrum hebben ze van die groene rubberen handschoenen, met wit stoffen manchet. die lijken mij ideaal als je geen vlees wil aanraken.

ik ben ook net begonnen met barfen met mijn bordeauxdog van 1,5 jr reu, hij weegt 50 kg.  wat is jouwe dan zwaar...

groetjes bordie/rianne
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2113480
[quote="Roxiii"]
Hij had het allemaal netjes klaar gezet dus weet niet wat wel of niet vers van het mes afkwam, maar bijvoorbeeld de hele runderpens was nog keihard! die kon ik gistere pas knippen terwijl ik hem zaterdag gehaald heb. En de rundergehakt,snippers en orgaantjes waren niet bevroren, daar liep het bloed dus ook vanaf ???. De kippennekken waren ook bevroren.
[/quote]

Ik zou de runderpens snijden, gaat een stuk sneller vind ik dan  ;)
Gewoon met een groot scherp mes, de pens oppakken en naar beneden snijden.
Binnen 10min is zo'n pens verpakt hier per kilo.
Een grote bak waar hij in kan is ook handig.

Dat verpakken gaat vanzelf sneller en makkelijker.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2113486
ik snij een pens met een electrische broodmes , ideaal ....schiet lekker op als je kleine porties moet maken  :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door