Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1836391
hallo ik had eerder een combinatie menu gemaakt van barf en kvv elk drie dagen en 1 dag vis (compleet). eigenlijk gaat het barfen heel erg goed en wil dus ook meer dagen doen  :biggrin2:  Kan ik nu gewoon deze drie dagen herhalen dus dat hij wel af en toe een dag carnibest krjigt (vriendlief durft het niet aan en oppas oma helaas ook niet)  of zijn er dan nog bepaalde dingen die ik moet toevoegen? zoals een eitje ofzo en hij krijgt ook geitenmelk moet ik hem dan toch af en toe yoghurt geven. en zo ja de gewone of nog een speciale. Tot nu toe is het nog alleen odie die barft maar Bob begint ook vanmorgen een kippennekkie bij zn carnibest gehad en ik was vandaag het penslapje aan het vasthouden voor odie en bob dacht wel even aan de andere kant te kunnen meeeten vond het erg lekker!

dag 1:
165 gr bot
25 gr orgaan
140 gr spiervlees

dag 2:
165 gr bot
75 gram pens
90 gram spiervlees

dag 3:
165 gram bot
50 gr orgaan
115 spier

ik ben uitgegaan van 50 % bot 35 % spier en 15% orgaan
in totaal 990 gram in drie dagen

Groetjes Carola
Door Lizzy
#1836557
Ik vind het lastig om er wat van te zeggen, aangezien je de diersoorten er niet bij hebt vermeld. Stel je geeft van Carnibest de natuursmaak en je geeft 3 dagen zelfsamengesteld in de vorm van kip en rund, dan voegt dat niet zoveel toe aan wat je al geeft. Maar stel dat je parelhoen, eend en lam geeft (bij Carnibest natuur), dan voegt het weer wel heel veel nuttigs toe. Kortom, probeer zoveel mogelijk dingen te geven die niet in de Carnibest zitten, dan zit je het best. Verder mag je zeker 1 of 2 keer per week een eitje geven. En bijv. een heel sardientje. En een lepeltje groenten. Qua orgaan zou ik iets lager gaan zitten dan 15% omdat Carnibest al genoeg orgaanvlees bevat. Ik zou eerder maximaal 10% geven, zolang je nog 4 dagen Carnibest geeft. En dan wat meer spiervlees.
Door lolpugz
#1836674
hij krijgt natuurvoer carnibest en dat zal dan iets van twee dagen zijn in de week hij heeft nu nog voornamelijk de beginnersbotjes dus kip maar als spier en orgaan krijgt hij hert paard lam geit eend  en ree

heb nu verder ook eendennekken eendenruggen parelhoenkarkas fazantkarkas  kwartelkarkas 
maar daarvoor moet hij nog even oefenen
Door Lizzy
#1836975
[quote="lolpugz"]
hij krijgt natuurvoer carnibest en dat zal dan iets van twee dagen zijn in de week hij heeft nu nog voornamelijk de beginnersbotjes dus kip maar als spier en orgaan krijgt hij hert paard lam geit eend  en ree

heb nu verder ook eendennekken eendenruggen parelhoenkarkas fazantkarkas  kwartelkarkas 
maar daarvoor moet hij nog even oefenen
[/quote]

Nou, dan zit je helemaal goed! Alles wat je geeft vormt een perfecte aanvulling, super! En dat je nu nog kip geeft is prima natuurlijk.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door