Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#1822367
Ik heb mijn menu weer verder uitgebreid en kom op 11 diersoorten nu  :-[
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden  :biggrin2:

27-28nov. 2kg kippennekken- 1kg zalmbotmix
29-30nov. 1kg konijnkarkas- 1kg eendenlever- 1kg eendenspiervlees
1-2 dec.    2 parelhoenkarkassen- 1kg kalkoenvlees- 1kg houtduifkarkas
3-4 dec.    1kg runderpens- 1kg runderspiervlees- 1kg runderribben

5-6 dec.    2kg kippennekken- 1kg eendenspiervlees
7-8 dec.    2kg fazantkarkas- 1kg rundernier
9-10 dec.  1kg konijnkarkas- 2kg hertenvlees
11-12 dec.1kg schapenpens- 1kg lamsribben- 1kg paardenspiervlees

13-14dec. 2kg kipkarkas- 1kg zalmbotmix
15-16dec. 1kg parelhoenkarkas- 1kg kippenhart- 1kg runderkopvlees
17-18dec. 2kg eendenruggen- 1kg hertenvlees
19-20dec. 1kg runderpens- 1kg konijnkarkas- 1kg kalkoenvlees

21-22dec. 2kg eendenruggen- 1kg eendenspiervlees
23-24dec. 1kg kippenmaagjes- 1kg konijnkarkas- 1kg kalkoenvlees
25-26dec. 2kg houtduifkarkas- 1kg runderkopvlees
27-28dec. 1kg schapenpens- 1kg kipkarkas- 1kg runderspiervlees

Dit is het schema wat ik nu heb gemaakt.
Ze krijgen al een paar maanden vers maar nu voor het eerst zoveel verschillende diersoorten.
Dit is ook de eerste keer dat we ribben gaan proberen. Ik weet je ze aan een stuk moet geven en niet los dus ik ben benieuwd of ze het netjes eten anders is het meteen de laatste keer dat ze ribben krijgen  :-[

Wat vinden jullie van dit menu?
Door Anne in Zweden
#1822620
Elf diersoorten, oef. Of dat voldoende is voor een blije hond... :g: :biggrin2:

Maar zonder gekheid: qua variatie is het natuurlijk prachtig, maar ik weet niet hoeveel honden je hebt en hoe je de gewichten over de honden verdeelt? Of heb je één hond en krijgt die over twee dagen verspreid 3 kilo voer? Nee wacht, je hebt er meer dan één, want je hebt het over "ze". Kun je even snel aangeven wat het gewicht per hond is en welke percentages je ze voert?
Door renate1985
#1822666
ik heb 2 honden. 1 van 40kg en 1 van 30kg. Ze krijgen 1.5kg per dag met zijn 2en.
ik voer iets meer dan 2% van het lichaamsgewicht.
Ik heb trouwens het menu iets aanpast:

27-28nov. 1kg kippennekken- 1kg zalmbotmix- 1kg eendenspiervlees
29-30nov. 1kg konijnkarkas- 1kg orgaanmix- 1kg eendenspiervlees
1-2 dec.    2 parelhoenkarkassen- 1kg kalkoenvlees- 1kg houtduifkarkas
3-4 dec.    1kg runderpens- 1kg runderspiervlees- 1kg lamsribben

5-6 dec.    1kg kippennekken- 2kg eendenspiervlees
7-8 dec.    2kg fazantkarkas- 1kg orgaanmix
9-10 dec.  1kg konijnkarkas- 2kg hertenvlees
11-12 dec.1kg schapenpens- 1kg parelhoekarkas- 1kg paardenspiervlees

13-14dec. 1kg kipkarkas- 1kg zalmbotmix- 1kg eendenspiervlees
15-16dec. 1kg konijnkarkas- 1kg orgaanmix- 1kg runderkopvlees
17-18dec. 2kg eendenruggen- 1kg hertenvlees
19-20dec. 1kg runderpens- 1kg lamsribben- 1kg kalkoenvlees

21-22dec. 2kg eendenruggen- 1kg eendenspiervlees
23-24dec. 1kg orgaanmix- 1kg konijnkarkas- 1kg kalkoenvlees
25-26dec. 1kg houtduifkarkas- 2kg runderkopvlees
27-28dec. 1kg schapenpens- 1kg kipkarkas- 1kg runderspiervlees
Laatst gewijzigd door renate1985 op do 11 nov 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door renate1985
#1822668
[quote="Anne in Duitsland"]
Elf diersoorten, oef. Of dat voldoende is voor een blije hond... :g: :biggrin2:

Maar zonder gekheid: qua variatie is het natuurlijk prachtig, maar ik weet niet hoeveel honden je hebt en hoe je de gewichten over de honden verdeelt? Of heb je één hond en krijgt die over twee dagen verspreid 3 kilo voer? Nee wacht, je hebt er meer dan één, want je hebt het over "ze". Kun je even snel aangeven wat het gewicht per hond is en welke percentages je ze voert?
[/quote]

hahaha ik hoop dat ze ook tevreden zijn met 11 soorten  :D
ik heb even mijn menu nog een keer aangepast en iedere week 1kg botvlees vervangen voor 1kg spiervlees als het goed is zijn de verhoudingen nu goed ( hoop ik  :-[ )
Laatst gewijzigd door renate1985 op do 11 nov 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#1822905
Oké, zoals ik het nu heb berekend , voer je over 32 dagen bekeken 47% bot (prima), 37% vlees (tikje aan de hoge kant) en 16% orgaan (prima), waarvan de helft pens (prima).

De verhoudingen zijn op zich goed, maar wat ik mis is groente. Gezien het feit dat je veel vlees voert, zou ik bv. 10% minder vlees doen, en die 10% vervangen door een groentenmix. Mik daar nog een paar eitjes bij, dan is het helemaal perfect!
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1823121
Zo, wat een afwisseling, super! Je hebt vast een hele grote vriezer.

[quote="Anne in Duitsland"]
37% vlees (tikje aan de hoge kant)

De verhoudingen zijn op zich goed, maar wat ik mis is groente. Gezien het feit dat je veel vlees voert, zou ik bv. 10% minder vlees doen, en die 10% vervangen door een groentenmix.
[/quote]

Wat is er 'erg' aan zoveel vlees? Wat is daar het risico van?
Door renate1985
#1823608
[quote="bloemetje"]
Voor de percentages hebben we de rekenhulp http://www.barfclub.nl/index.php?option ... id=67  :)

Ik zie dat je de runderribben hebt geschrabt!! Gelukkig want dat is niet echt geschikt hondenvoer.
[/quote]

Dat van die runderribben hoorde ik inderdaad op een ander forum dus heb dat er meteen uitgehaald.

@Anne Groentemix krijgen ze niet maar wel de groentes die over zijn van ons. Ik reken het niet mee in het menu maar het is meer extra. Ze krijgen 3x per week de groente die over zijn en die pureer ik voor ze.

@Meike en Daisy we hebben niet zo een hele grote vriezer ( totaal 6 lades ) maar ik zorg altijd dat ons eten uit de vriezer op is voordat het honden eten komt en dan past alles er net in  :)
Na een week heb ik weer ruimte genoeg om ook weer spullen voor ons zelf in te vriezen  :-[ eigenlijk wel erg dat de honden voor gaan  :-[

Bedankt allemaal voor de reacties. Dan weet ik nu dus zeker dat het menu weer goed is. Ik hoop dat ze alles lekker vinden anders schrappen we dat de volgende keer  ;D
Door mandje
#1823688
Met alle liefde samengesteld. Maar waar kan ik kippennekjes, konijnenkarkassen en alle andere ingredienten krijgen. Woon midden in de stad. Op het platteland kan ik mij nog voorstellen dat het redelijk voorhanden is. Ben ook zoekende naar een goed nierdieet voor Cindy (boxer)
Door DewiSam
#1823738
[quote="mandje"]
Met alle liefde samengesteld. Maar waar kan ik kippennekjes, konijnenkarkassen en alle andere ingredienten krijgen. Woon midden in de stad. Op het platteland kan ik mij nog voorstellen dat het redelijk voorhanden is. Ben ook zoekende naar een goed nierdieet voor Cindy (boxer)
[/quote]

In dit topic zul je denk ik wel kunnen vinden wat je zoekt ;)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 825.0.html
Door renate1985
#1823971
zelf bestel ik bij Richards versvoeding weet niet of die bij jullie ook bezorgen maar als je boven de 100euro besteld word het gratis bezorgd.
Vanaf 60euro bezorgen ze thuis en dan betaal je 5euro bezorgkosten ( tenzij je dus boven de 100euro uitkomt )
Door renate1985
#1840595
Vandaag hebben de honden hun eerste lamsribben gehad en ze vonden het heerlijk  ;D
Het waren 2 flinke stukken met ongeveer 8 ribben  :o
Ieder heb ik zo een heel stuk gegeven en ze hebben hun buikjes vol gegeten eraan. Ze zijn 3 kwartier bezig geweest om het op te knabbelen.

Ze hebben ook netjes gegeten. De ribben hebben ze van boven naar beneden gegeten ipv rib voor rib waardoor er geen enkele ribben overbleven maar steeds hele stukken van meerdere ribben aan elkaar. Dit gaan ze om de week krijgen en met oud en nieuw om ze bezig te houden tijdens het ergste vuurwerk  :biggrin2:
Door Lizzy
#1840619
Soms gaan ze juist schrokken, als ze ergens van schrikken en ze zitten te eten..... Dus als ze echt bang zijn of erg schrikken van vuurwerk, zou ik ze zeker geen ribben geven!
Door renate1985
#1840636
ah oke dank je wel. Onze DH wil vuurwerk aanvallen, de jongste heeft er niet veel last van gelukkig.
We hadden al bedacht om ze een kong te geven gevuld met vlees en die in te vriezen en dan wilde we ze ook die ribben geven omdat ze er lang mee doen maar dat doen we dan niet.
Bedankt voor de tip  ;)
Dan word het in ieder geval een gevulde kong ( daar kunnen ze niet van schrokken gelukkig ) en voor de rest flink bezig houden zodat ze er niet teveel last van hebben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door