Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Marion
#210959
[quote="monky555"]
aangezien ik eind 2005 ook een pup krijg heb ik hier een vraagje over
de pupjes zullen bij de fokker ook brokken krijgen nou ga ik goed om met de fokster en haar hond is onze pleeghond en krijgt bij hun brokken en bij ons vers en dat is allemaal geen probleem toch heb ik liever dat mijn pupje ook vers krijgt zitten hier dan geen nadelige gevolgen aan omdat onze pup dan bijvoorbeeld alleen zou eten (ik neem aan dat de andere puppen ook uit haar bakje zouden willen eten) missen ze dan niet iets op het gebied van gedrag of opvoeding?
[/quote]het lijkt mij juist goed dat de pups niet allemaal uit hetzelfde bakje eten, zo creer je toch voedselnijd?
Door monky555
#210994
[quote="Marion"]
het lijkt mij juist goed dat de pups niet allemaal uit hetzelfde bakje eten, zo creer je toch voedselnijd?
[/quote]


ik denk wel uit verschillende bakjes maar als ik naar mijn hond kijk die ruilt altijd van bak als er nog een klein beetje inzit met onze pleeghond (die laat ook altijd een beetje over voor hem) dus ik neem aan dat pupjes dat ook doen en ook om de rangorde in het nest te bepalen ik kan er ook naast zitten heb geen verstand van nesten

voedsel nijd creer je zo denk ik maar ik denk ook dat een pup er wat van leert dat ie met de andere pups eet of denk ik nou verkeerd en daarom vraag ik het ook of dit nadelig zou kunnen zijn voor het karakter van de pup omdat ik denk dat rauw het beste is voor een hond en het liefst wil dat mijn pup zo snel mogenlijk rauw krijgt
Laatst gewijzigd door monky555 op wo 24 nov 2004, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#211244
[quote="monky555"]
ik denk wel uit verschillende bakjes maar als ik naar mijn hond kijk die ruilt altijd van bak als er nog een klein beetje inzit met onze pleeghond (die laat ook altijd een beetje over voor hem) dus ik neem aan dat pupjes dat ook doen en ook om de rangorde in het nest te bepalen ik kan er ook naast zitten heb geen verstand van nesten

voedsel nijd creer je zo denk ik maar ik denk ook dat een pup er wat van leert dat ie met de andere pups eet of denk ik nou verkeerd en daarom vraag ik het ook of dit nadelig zou kunnen zijn voor het karakter van de pup omdat ik denk dat rauw het beste is voor een hond en het liefst wil dat mijn pup zo snel mogenlijk rauw krijgt


[/quote]

Breezer heeft waarschijnlijk bakneid gekregen doordat hij bij de fokker de kleinste was en dan ook nog in strijd moest met 5 andere puppen omdat ze met z´n allen uit een bakje moesten eten.
Door Lizzy
#211578
[quote="chooky"]
Ik ga nog een keertje heel vorzichtig proberen, wie weet.....

Ik kijk nog even hoe ik de mengeling ga doen. Ik maal of het vlees of het orgaanvlees om door de groente te doen, het andere gaat in brokken. Ik wil het dan in kleine proties van 100 gram in gaan vriezen.
[/quote]

Over het malen van vlees voor pups, dit las ik in het boekje "Gezonde Jonge Honden" van JdBL:

"Vlees mag nooit fijngehak worden, de kracht van de maagspieren moeten voor de spijsvertering zorgen; als de hond 10 weken oud is, moet het vlees gevoerd worden in stukken ter grootte van drie cm doorsnee, en vervolgens geleidelijk in grootte toenemen tot stukken ter grootte van een kippenei op de leeftijd van vier maanden".
Door Marion
#212863
"Vlees mag nooit fijngehak worden, de kracht van de maagspieren moeten voor de spijsvertering zorgen; als de hond 10 weken oud is, moet het vlees gevoerd worden in stukken ter grootte van drie cm doorsnee, en vervolgens geleidelijk in grootte toenemen tot stukken ter grootte van een kippenei op de leeftijd van vier maanden".
ojee ik geef Zorro (nu 13 weken) ook veel gehakt.... en kvv is toch ook fijngemalen?
Ik maak er vaak gehakt van omdat het dan makkelijker te mengen is met de groentemix.
Door Lizzy
#212883
Een van de voordelen van het zelf samenstellen is dat je het vlees in stukken kunt geven (ongemalen). Ik zou zelf (als ik jou was) niet meer malen en de stukjes vlees langzaam aan steeds groter snijden.
Gebruikersavatar
Door chooky
#265233
Flea is een geboren barfer!!! :D :D :D
Lam, vis, gans, eend, kwartel, met kop, zonder kop, konijn, cavia,.... Hij eet het allemaal met een zeeeeeeeer ( 8)) groot enthousiasme.
Gisteren (en nu op dit moment) heeft hij ook al zijn eerste lamskop op :o 8) :D ;D De aardige meneer van de islamiitische slagerij wiilde best koppen voorr mij meenemen en ze dan in stukkies snijden. Hij heeft de onderkant en de bovenkant van elkaar gehaald en de bovenkant in twee gesneden. Gisteren hebben ze allebei een helft van de boovenkant gehad. Flea had het al heel snel op, Chooky heeft haar helft begraven. Vandaar Flea vandaag de onderkant met tong en stukkie strot en Chooky een kippedij. Maar z'n tandjes en z'n kaakspiertjes doen het erg goed dus! En wat er de volgende dag uitkomt,... ;D het is erg weinig, stinkt niet, je kunt het met je blote handen vastpakken zonder dat die meteen onder zitten kortom perfect!
Ik ga zo nog drie koppen halen, die hadden ze nog liggen vertelde de meneer gisteren, voor als ik meer wou :D Het was groot succces duus kom maar op met die koppen :P ::) 8) :D ;D
Laatst gewijzigd door chooky op za 19 feb 2005, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#265240
Wat heerlijk he? ;D
En wat goed dat je de koppen in stukken gezaagd kan krijgen!!
;)
Door Truus
#265384
Flea is dus inderdaad een geboren barfer ;D. Heb je ook foto's gemaakt? Ik vind het het echt knap hoor!
Gebruikersavatar
Door chooky
#265433
[quote="202spots"]
Wat heerlijk he? ;D
En wat goed dat je de koppen in stukken gezaagd kan krijgen!!
;)
[/quote]

Ik heb vanmiddag geloof ik wel een aanslag laten plegen op het zaagje in de machine ;D Hij had nog 4 verse koppen liggen en die heeft ie allemaal voor me in stukken gezaagd :D Het zaagje klonk steeds vermoeider :-\ ;D Die kan ik in mooie porties invriezen.
Ik heb er jammergenoeg geen foto's bij. Henny is weg met de camera. Maar ik heb nu genoeg voorraad om er een mooie reportage van te kunnen maken ;) :D
Door Truus
#265456
[quote="chooky"]
Ik heb vanmiddag geloof ik wel een aanslag laten plegen op het zaagje in de machine ;D Hij had nog 4 verse koppen liggen en die heeft ie allemaal voor me in stukken gezaagd :D Het zaagje klonk steeds vermoeider :-\ ;D Die kan ik in mooie porties invriezen.
Ik heb er jammergenoeg geen foto's bij. Henny is weg met de camera. Maar ik heb nu genoeg voorraad om er een mooie reportage van te kunnen maken ;) :D
[/quote]
Wat een service om ze voor jou door midden te zagen. Flea en Chooky zijn weer blij. Je hebt vandaag goed gescoord ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#265529
:-X :-X :-X
Net even grensverleggend beziig geweest :-X :-X :-X
ik heb de stukken in porties ingepakt...
dwz, goed kijken wat je pakt ::), het vastpakken :-X (wel met handschoenen) en in het zakjes doen
brrrrrrrrrr
Ik hoop dat ik er niet over ga dromen ::) :o :-X
Door Truus
#265536
[quote="chooky"]
:-X :-X :-X
Net even grensverleggend beziig geweest :-X :-X :-X
ik heb de stukken in porties ingepakt...
dwz, goed kijken wat je pakt ::), het vastpakken :-X (wel met handschoenen) en in het zakjes doen
brrrrrrrrrr
Ik hoop dat ik er niet over ga dromen ::) :o :-X
[/quote]
Kan ik me echt niet voorstellen dat jij ervan gaat dromen ;D
Stoer hoor! Ik heb wel bewondering voor je echte barfkunsten 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265645
[quote="chooky"]
:-X :-X :-X
Net even grensverleggend beziig geweest :-X :-X :-X
ik heb de stukken in porties ingepakt...
dwz, goed kijken wat je pakt ::), het vastpakken :-X (wel met handschoenen) en in het zakjes doen
brrrrrrrrrr
Ik hoop dat ik er niet over ga dromen ::) :o :-X
[/quote]

Ahhhh zolang je het niet zelf op hoeft te eten ;D ;D ;D ;D ;D

Maar zo verleg je inderdaad elke keer een grens, nog even gaan we zelf slachten :-X
Door Truus
#266094
[quote="chooky"]
:-X :-X :-X
Net even grensverleggend beziig geweest :-X :-X :-X
ik heb de stukken in porties ingepakt...
dwz, goed kijken wat je pakt ::), het vastpakken :-X (wel met handschoenen) en in het zakjes doen
brrrrrrrrrr
Ik hoop dat ik er niet over ga dromen ::) :o :-X
[/quote]
En......heb je er nog over gedroomd ;D?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door