Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1783834
Theemuts is nog steeds bij ons, en ze wil, na een paar dagen waarop er geen barf in bleef, ook geen kvv eten (dat is voor zieken zegt zei wijs), en dus barf. Nu hebben we op het moment daarbij 3 probleempjes. Vet en vis verdraagt ze niet meer (zal door de tumor komen) en hard barf wil ook niet. Verder heeft ze altijd harde poep gehad, maar het ontlasten gaat steeds lastiger (mede denk ik omdat ze wederom door de tumor wat slechter ter been is en vooral uit balans - de tumor zit aan een kant en ze is aan die kant tonnetje rond). Nu heb ik het volgende menu voor haar gemaakt:
1904 vleesbot
1428 spiervlees
546 hart
714 pens
168 lever
de lever is lams/schaaps, pens is lam/rund, hart is lams/schaaps/geit, spiervlees paard en kopvlees, vleesbot is eendenvleugel, konijnkop en karkas en kip. Ik had ook nog fazant, maar dat wil ze niet meer eten (gaat ze ook van braken).

Is dit zo nog redelijk in balans? En is het in verhouding niet te veel hart, ik vraag dit omdat ze een slechte nierfunctie heeft en ik bij het nierdieet lees dat er dan niet te veel hart gevoerd moet worden.
Door ulla
#1784638
Als het ontlasten moeilijk gaat waarom voer je dan niet minder vleesbot?

En ik weet niet wat Theemuts weegt, maar lever lijkt mij aan de lage kant.
Hart zou je de helft van kunnen geven,en dan net zoveel lever.
Door Lizzy
#1784647
kira schreef: Theemuts is nog steeds bij ons, en ze wil, na een paar dagen waarop er geen barf in bleef, ook geen kvv eten (dat is voor zieken zegt zei wijs), en dus barf. Nu hebben we op het moment daarbij 3 probleempjes. Vet en vis verdraagt ze niet meer (zal door de tumor komen) en hard barf wil ook niet. Verder heeft ze altijd harde poep gehad, maar het ontlasten gaat steeds lastiger (mede denk ik omdat ze wederom door de tumor wat slechter ter been is en vooral uit balans - de tumor zit aan een kant en ze is aan die kant tonnetje rond). Nu heb ik het volgende menu voor haar gemaakt:
1904 vleesbot
1428 spiervlees
546 hart
714 pens
168 lever
de lever is lams/schaaps, pens is lam/rund, hart is lams/schaaps/geit, spiervlees paard en kopvlees, vleesbot is eendenvleugel, konijnkop en karkas en kip. Ik had ook nog fazant, maar dat wil ze niet meer eten (gaat ze ook van braken).
Dat is dus 40% vleesbot, 30% spiervlees, 11% hart, 15% pens, 4% lever. Dat is dus in totaal 30% orgaanvlees. En dat vind ik rijkelijk veel. Ik zou terug gaan naar 20% en 10% groenten erbij voeren. Dat lijkt me ook erg gezond voor haar. Als dat niet lukt, zou ik 5% minder orgaanvlees voeren en dan 5% meer spiervlees.
Is dit zo nog redelijk in balans?
Niet helemaal dus.
En is het in verhouding niet te veel hart, ik vraag dit omdat ze een slechte nierfunctie heeft en ik bij het nierdieet lees dat er dan niet te veel hart gevoerd moet worden.
Ja, dat is teveel hart.
Gebruikersavatar
Door kira
#1784792
Groente wil Theemuts nauwelijks meer eten (heeft al nooit haar voorkeur gehad). Maar ik ga dan het hart wat naar beneden doen en nog iets meer spiervlees eten. Ze had een menu van 50% vleesbot, 15% pens, 3% lever, 3% bal/nier, 4% hart en 25% vlees. Wordt ze wel duur zeg op haar oude dag, alleen kop en paard vind ik wel wat karig, dus zal ook op zoek gaan naar kalkoen.
Dank je Lizzy voor het commentaar.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door