Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door yvon49
#1754897
o ja nog even een vraagje, ik zie op de site van richard vers voer dat er ook botmixen te koop zijn, als je nu zo als ik een beetje huiverig bent van grotere stukken dan een kippennek, is dat dan eventueel een optie? wat vinden jullie hiervan.
Door Lizzy
#1754926
Ik vind het eerlijk gezegd niks. Ten eerste weet je niet wat er in zit, in een kant en klare mix. Ten tweede is het hele idee achter BARF dat je de hond zelf de vleesbotten laat eten. Dat is goed voor het gebit, goed voor de geest en goed voor de vertering.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1754955
Hier dezelfde mening over de mixen.
Die mixen bevatten ook gemiddelt meer bot dan gewone vleesbot, dus de kans op harde ontlasting is groter als je er niet genoeg spiervlees bijgeeft.

Wat je bv wel kan doen is de vleesbotten in het begin platmeppen, dan kun je rustig kijken of je hondje ze goed kauwt en toch krijgt hij dan wel vleesbotten. Zou dan bv met eendennekken, kwartel of kipkarkas beginnen, zo wen je er zelf ook aan  ;)
Door yvon49
#1754974
haha verwachtte al zo'n reactie, zag inderdaad 70% bot en 30% vlees staan, leek me veel.
oke dan blijven we nog even op de nekken zitten tot ik wat zekerder ben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door