Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door geer
#360539
Alleen bij Ted weeg ik het echt af, omdat ik het zooooo moeilijk vind om in te schatten wat 50 gram is. Dat is zooo weinig! Dan denk ik altijd "neee, dat kan niet goed zijn, nog wat erbij"... En toen had ik ineens een Spekteckeltje ;D
Door Truus
#360540
[quote="geer"]
Tuurlijk kijkt iedereen naar de hoeveelheden voer...anders zouden hier alleen maar dikke tonnetjes rondlopen ;D Maar ik kijk niet meer echt naar de verhoudingen, terwijl ik dat eerst wel deed. Vooral voor Ted stond ik af en toe kippenekjes in 3en te hakken zodat het zou 'kloppen'... Dat doe ik dus niet meer ;)
[/quote]
Maar dat is toch ook wat de meesten doen? Niet per dag maar op langer termijn de juiste hoeveelheden?
Het is anders i.d.d. niet om te doen. Wij kijken toch ook niet per dag of we de juiste hoeveelheid vitaminen, ijzer, enz. binnen krijgen? daarom is afwisselen zo goed.
Door Truus
#360541
[quote="geer"]
Alleen bij Ted weeg ik het echt af, omdat ik het zooooo moeilijk vind om in te schatten wat 50 gram is. Dat is zooo weinig! Dan denk ik altijd "neee, dat kan niet goed zijn, nog wat erbij"... En toen had ik ineens een Spekteckeltje ;D
[/quote]
;D ;D ;D Dat ken ik...ik kijk altijd met m'n ogen en ga dan minderen. Toch denk ik dan steeds...pfff, ik ben weer te laat en krijg het er nu maar weer eens af :-\
Door Marion
#360817
Bij Tommie is ook altijd alles hap slik weg en dan kijkt hij me aan van : next please hahaha en dan krijg ik ook altijd het gevoel dat ik veel te weinig geef ::)
Die kleine hondjes eten voor ons gevoel zo weinig, en voor hun eigen gevoel waarschijnlijk ook :P ;D
Door geer
#526744
Hmmm....'menu' is weer aangepast... Qua hoeveelheden/gewichten weet ik nog steeds niet wat ik geef. Ted krijgt een niet-zo-groot portie en Sophie een groter portie ;D Menu afgelopen week:

Ma: Bandit (werken)

Di: 's ochtends haaskarkasje met penslap
's avonds runderriblap

Woe: Carnibest (werken)

Do: 's ochtends: Parelhoenkarkas met lamshart
's avonds: kippenvleugels met restje hart

Vrij: 's ochtends: kwartel
's avonds: duifje (vrij kaal) met stuk lamslap

Za: 's ochtends: kalfsstaart met penslap
's middags: Riblap met een bal ;D

Zo: 's ochtends: lamsribben met stuk lamstong
's middags: rest lamstong met wat kuikens


Eigenlijk voer ik niet meer echt volgens een schema. Ik voer volgens het 'Geer's vriezermodel' ;D Dat houdt in dat ik een keer per week mijn vriezertje volstop met voornamelijk spiervlees en vleesbot, en wat orgaanvlees. Orgaan is altijd veel minder dan spier/bot... Er ligt bijv. een lamshart en twee ballen, de rest is spier/orgaan (of een visje)... En zo voer ik langzaam mijn vriezertje leeg, aangevuld met wat restjes eigen eten, en dan vul ik hem opnieuw...
Door tieneke
#526753
Ziet er op het oog goed uit zeker met de variatie alleen vind ik het orgaangedeelte vrij hoog.
Misschien een lekker eitje,cottage-cheese etc of iets van groentenmix erbij?
Door geer
#526757
[quote="tieneke"]
Ziet er op het oog goed uit zeker met de variatie alleen vind ik het orgaangedeelte vrij hoog.
Misschien een lekker eitje,cottage-cheese etc of iets van groentenmix erbij?

[/quote]

Oh, dat krijgen ze er wel bij hoor! Dit is enkel wat ik in de vriezer heb liggen...per dag giet ik er dan iets 'uit eigen koelkast' bij :)
Door tieneke
#526759
[quote="geer"]
Oh, dat krijgen ze er wel bij hoor! Dit is enkel wat ik in de vriezer heb liggen...per dag giet ik er dan iets 'uit eigen koelkast' bij :)
[/quote]
Zoals bij ons ;D ;D
Plakje kaas,brie etc :P
Door roefus
#526804
Yesss.......hier ook.
Lapje kaas, stukje geitenkaas, brie enzovoorts...
Soms denk ik: die verrekte hond en kat.
Mogen we zelf ook nog wat?
Door tieneke
#526836
[quote="roefus"]
Yesss.......hier ook.
Lapje kaas, stukje geitenkaas, brie enzovoorts...
Soms denk ik: die verrekte hond en kat.
Mogen we zelf ook nog wat?
[/quote]
Klinkt bekend! ;D ;D
Door Lizzy
#526840
Ziet er goed uit hoor Geer. Ik denk dat je inderdaad vrij veel bot voert, zo op het oog te zien (waar we het laatst in een ander topic over hebben gehad). Maar als je Ted en Soof geen keiharde ontlasting hebben: dan denk ik dat je goed bezig bent! Afwisseling is om jaloers op te worden hoor!
Door Mevroi Kruim
#527004
FF lekker zeuren ;D ;D: Ik mis de lever.
Ik doe zelf ongeveer 3x zoveel lever als hart, dat klopt volgens mijn berekening en weging vrij aardig met de verhoudingen in het prooidier.
Door geer
#527017
[quote="Kruimel"]
FF lekker zeuren ;D ;D: Ik mis de lever.
Ik doe zelf ongeveer 3x zoveel lever als hart, dat klopt volgens mijn berekening en weging vrij aardig met de verhoudingen in het prooidier.
[/quote]

Haha, krijgen ze ook hoor!! Alleen niet iedere week. Maar misschien dat ik idd beter meer lever in verhouding tot hart moet voeren, goeie tip!...

Ik heb zo'n minimini vriesvakje boven in mijn tafelmodel koelkast (om even aan te geven hoe klein dat is), daar past met een hoop gepuzzel en geprak voor een week eten in. Dus een keer per week koop ik in, dat voer ik op, dan koop ik opnieuw in. En per week probeer ik een beetje te varieren.

Laten we even van een maand uitgaan, dan krijgen ze qua variatie, afhankelijk van wat mijn islamiet heeft:

spier/vleesbot:

- haasrugkarkasje
- patrijskarkasje
- kwartels (heel, zonder organen)
- kippenvleugels
- kalfsstaart
- lamsribben (dik bevleesd)
- lamstong
- kuikens
- duifkarkasje
- kippennekjes

- runderlap en lamslap.... sommige vleesbotten zijn erg dik bevleesd, als dat niet zo is geef ik meestal een stuk karkas met een stuk runder- of lamslap of penslap en heel soms wat gehakt.

Organen:
- penslapjes (zowieso iedere week iets van 2 keer pens)
- kippenmaagjes/hartjes/levertjes
- lams- of kalfshart
- lever
- ballen

En af en toe een vismaaltijdje, een eitje, wat yoghurt, wat groente of fruit of een beetje overheerlijke couscous van de bovenbuuf ;D
Door jon
#527359
[quote="geer"]
Haha, krijgen ze ook hoor!! Alleen niet iedere week. Maar misschien dat ik idd beter meer lever in verhouding tot hart moet voeren, goeie tip!...

Ik heb zo'n minimini vriesvakje boven in mijn tafelmodel koelkast (om even aan te geven hoe klein dat is), daar past met een hoop gepuzzel en geprak voor een week eten in. Dus een keer per week koop ik in, dat voer ik op, dan koop ik opnieuw in. En per week probeer ik een beetje te varieren.

Laten we even van een maand uitgaan, dan krijgen ze qua variatie, afhankelijk van wat mijn islamiet heeft:

spier/vleesbot:

- haasrugkarkasje
- patrijskarkasje
- kwartels (heel, zonder organen)
- kippenvleugels
- kalfsstaart
- lamsribben (dik bevleesd)
- lamstong
- kuikens
- duifkarkasje
- kippennekjes

- runderlap en lamslap.... sommige vleesbotten zijn erg dik bevleesd, als dat niet zo is geef ik meestal een stuk karkas met een stuk runder- of lamslap of penslap en heel soms wat gehakt.

Organen:
- penslapjes (zowieso iedere week iets van 2 keer pens)
- kippenmaagjes/hartjes/levertjes
- lams- of kalfshart
- lever
- ballen

En af en toe een vismaaltijdje, een eitje, wat yoghurt, wat groente of fruit of een beetje overheerlijke couscous van de bovenbuuf ;D


[/quote] Goh, eigenlijk geef jij met je mini-vriezertje, jouw honden een groots en veelzijdig barfmenu. ;D Mag Lhaki niet eens bij ted in de leer? Dan leert ie misschien ook eens te eten wat de pot schaft. ;)
Door Lizzy
#527500
[quote="geer"]
Haha, krijgen ze ook hoor!! Alleen niet iedere week. Maar misschien dat ik idd beter meer lever in verhouding tot hart moet voeren, goeie tip!...

Ik heb zo'n minimini vriesvakje boven in mijn tafelmodel koelkast (om even aan te geven hoe klein dat is), daar past met een hoop gepuzzel en geprak voor een week eten in. Dus een keer per week koop ik in, dat voer ik op, dan koop ik opnieuw in. En per week probeer ik een beetje te varieren.

Laten we even van een maand uitgaan, dan krijgen ze qua variatie, afhankelijk van wat mijn islamiet heeft:

spier/vleesbot:

- haasrugkarkasje
- patrijskarkasje
- kwartels (heel, zonder organen)
- kippenvleugels
- kalfsstaart
- lamsribben (dik bevleesd)
- lamstong
- kuikens
- duifkarkasje
- kippennekjes

- runderlap en lamslap.... sommige vleesbotten zijn erg dik bevleesd, als dat niet zo is geef ik meestal een stuk karkas met een stuk runder- of lamslap of penslap en heel soms wat gehakt.

Organen:
- penslapjes (zowieso iedere week iets van 2 keer pens)
- kippenmaagjes/hartjes/levertjes
- lams- of kalfshart
- lever
- ballen

En af en toe een vismaaltijdje, een eitje, wat yoghurt, wat groente of fruit of een beetje overheerlijke couscous van de bovenbuuf ;D


[/quote]

Zodra je een grote vriezer gaat aanschaffen, komen er drie Dalmaatjes logeren ;D!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door