Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1656577
Omdat Sammy steeds meer BARF eet en ze hier duidelijk meer van geniet dan van KVV heb ik besloten om helemaal zelf te gaan samen stellen  8)

Willen jullie kijken of het menu zo goed is, dan ga ik bestellen.

Sammy eet 600 gram per dag, is dus 4200 gram per week.

Vleesbot 50% = 2100 gram
Spiervlees 20% = 840 gram
Orgaan 20% = 840 gram
Groenten 10% = 420 gram

maandag:
200 gram kipkarkas
400 gram lamspens

dinsdag:
400 gram konijnkarkas
200 gram vis (zalm/ makreel/ sardientjes)

woensdag:
300 gram eendenrug
220 gram orgaan mix
80 gram groente

donderdag:
300 gram lamsribben
220 gram hert
80 gram groente

vrijdag:
300 gram kippenrug
220 gram orgaanmix
80 gram groente

zaterdag:
300 gram parelhoenkarkas
210 gram geit
90 gram groente

zondag:
300 gram konijnenpoten
210 gram paard
90 gram groente

In de orgaanmix zit kippenhart, lamslever en rundernier.
Daarnaasr krijgt ze als extra 1-2 eitjes, fruit en yoghurt.

Twijfel alleen of er voldoende vis in haar menu zit.....

Graag jullie op- en aanmeringen  :biggrin2: :P
Door Lizzy
#1657058
[quote="Sammy1980"]
Niemand aan- of opmerkingen??
[/quote]

Ja ja :biggrin2:

Ik tel stuk of 9 diersoorten. Dat is subliem. Ik vind je menu er echt heel goed uit zien! Je kan gedurende de week nog een sardien extra geven (gewoon als extraatje, niet meetellen). Maar je zou ook kunnen kijken hoe het zo gaat.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1657195
[quote="Lizzy"]
Ja ja :biggrin2:

Ik tel stuk of 9 diersoorten. Dat is subliem. Ik vind je menu er echt heel goed uit zien! Je kan gedurende de week nog een sardien extra geven (gewoon als extraatje, niet meetellen). Maar je zou ook kunnen kijken hoe het zo gaat.
[/quote]

Dank je wel  :biggrin2: :P

Dan ga ik vandaag mn bestelling eruit doen.
Zal eens kijken hoe het op deze manier gaat, anders zal ik nog een sardientje extra geven per wek.

@Henneke; zal ik in het begin misschien wel doen, maar dat zal later waarschijnlijk wel wat makkelijker gaan  ::)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1658210
Mooi menu hoor  :)

Tip voor de groenten: Bij de Action hebben ze van die siliconen muffinvormpjes, daar kan ongeveer 80 gram in.
Als je de groentemix daarin invriest kan je ze daarna uitdrukken en gewoon in een zakje of zo bewaren.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1658734
[quote="HannekeKjell"]
Mooi menu hoor  :)

Tip voor de groenten: Bij de Action hebben ze van die siliconen muffinvormpjes, daar kan ongeveer 80 gram in.
Als je de groentemix daarin invriest kan je ze daarna uitdrukken en gewoon in een zakje of zo bewaren.
[/quote]

Dank je wel voor de tip!!

Daar ga ik zeker even achteraan!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1658954
[quote="HannekeKjell"]
Mooi menu hoor  :)

Tip voor de groenten: Bij de Action hebben ze van die siliconen muffinvormpjes, daar kan ongeveer 80 gram in.
Als je de groentemix daarin invriest kan je ze daarna uitdrukken en gewoon in een zakje of zo bewaren.
[/quote]

He handig ,ga ik ook eens kijken. ;)
Gebruikersavatar
Door Else
#1659083
Ik doe de groente gewoon in van die witte plastic koffiebekertjes.
Is heel handig vind ik want je schept met het bekertje in de bak vol groenten en zet vervolgens alles in een doosje rechtop in de vriezer.
Je hoeft er dan ook geen zakje o.i.d. meer omheen te doen want het blijft een maal ingevroren wel in de beker zitten.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1659214
Als je het uit de doosje doet en in een zakje neemt dat minder ruimte in in de vriezer :D

Zo doe ik ook met vruchtensap,ik doe het in een doosje en dan daarna bevroren bij elkaar in een zak,blijft het ook mooi op stapel staan :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door