Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lynn
#1624228
De eerste 2 weken BARF zijn achter de rug. Ze heeft wel een darmontsteking gehad, maar dat lag zeker en vast niet aan de BARF.
Voor de rest moet ik zeggen dat het prima gaat, behalve kangoeroevlees... Dat krijg ik ze niet gevoerd. Dus ja, dat maar niet meer bestellen...
Veranderingen van vacht ofzo zie ik nog niet, maar ze zit ook wel in een serieuze rui-periode, dus dat zal wel niet abnormaal zijn.

Nu heb ik een nieuw menu gemaakt voor de komende 2 weken. Kan het er zo mee door?
Ze krijgt 2% van haar lichaamsgewicht, verdeeld over 50% vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaan, 10% groentes en dan nog 250 gr extra in de vorm van sardientjes.
(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ze nog geen groentes heb gegeven, om de simpele stomme reden dat ik nog geen mixer heb, af en toe krijgt ze een wortel ofzo, maar helemaal niet de aantallen die in het menu staan. maar hopelijk lukt dat dit menu wel)

Ze krijgt de botten goed door geknabbeld dus dat gaat ook prima. Maar misschien moet ik toch nog wel even op de beginnersbotten blijven?

Maandag : 300gr kippenvlees + 60gr groentes
Dinsdag : 200gr kippennekken + 75gr lamsniertjes
Woensdag : 260gr eendennekken + 100gr konijnenvlees
Donderdag : 320gr runderpens + 60gr groentes
Vrijdag : 300gr parelhoenkarkas + 60gr groentes
Zaterdag : 200gr zalmsnijling + 75gr kippenmaagjes + 1 ei
Zondag : 200gr kippennekken + 60gr groentes

Maandag : 130gr eendennekken + 80gr hertenlever
Dinsdag : 200gr rundsvlees
Woensdag : 300gr kippennekken
Donderdag : 250gr sardientjes + 60gr groentes + 1 ei
Vrijdag : 250gr kippennekken + 75gr kalkoenhart
Zaterdag : 150gr kipkarkas + 150gr eendenvlees
Zondag : 300gr parelhoenkarkas + 100gr kabeljauwstukjes + 60gr groentes

Is dit goed? Of nog ergens iets omwisselen of veranderen?
Door Lizzy
#1626011
[quote="Lynn"]
De eerste 2 weken BARF zijn achter de rug. Ze heeft wel een darmontsteking gehad, maar dat lag zeker en vast niet aan de BARF.
Voor de rest moet ik zeggen dat het prima gaat, behalve kangoeroevlees... Dat krijg ik ze niet gevoerd. Dus ja, dat maar niet meer bestellen...
Veranderingen van vacht ofzo zie ik nog niet, maar ze zit ook wel in een serieuze rui-periode, dus dat zal wel niet abnormaal zijn.

Nu heb ik een nieuw menu gemaakt voor de komende 2 weken. Kan het er zo mee door?
Ze krijgt 2% van haar lichaamsgewicht, verdeeld over 50% vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaan, 10% groentes en dan nog 250 gr extra in de vorm van sardientjes.
(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ze nog geen groentes heb gegeven, om de simpele stomme reden dat ik nog geen mixer heb, af en toe krijgt ze een wortel ofzo, maar helemaal niet de aantallen die in het menu staan. maar hopelijk lukt dat dit menu wel)

Ze krijgt de botten goed door geknabbeld dus dat gaat ook prima. Maar misschien moet ik toch nog wel even op de beginnersbotten blijven?

Maandag : 300gr kippenvlees + 60gr groentes
Dinsdag : 200gr kippennekken + 75gr lamsniertjes
Woensdag : 260gr eendennekken + 100gr konijnenvlees
Donderdag : 320gr runderpens + 60gr groentes
Vrijdag : 300gr parelhoenkarkas + 60gr groentes
Zaterdag : 200gr zalmsnijling + 75gr kippenmaagjes + 1 ei
Zondag : 200gr kippennekken + 60gr groentes

Maandag : 130gr eendennekken + 80gr hertenlever
Dinsdag : 200gr rundsvlees
Woensdag : 300gr kippennekken
Donderdag : 250gr sardientjes + 60gr groentes + 1 ei
Vrijdag : 250gr kippennekken + 75gr kalkoenhart
Zaterdag : 150gr kipkarkas + 150gr eendenvlees
Zondag : 300gr parelhoenkarkas + 100gr kabeljauwstukjes + 60gr groentes

Is dit goed? Of nog ergens iets omwisselen of veranderen?
[/quote]

Dit ziet er goed uit hoor. Ik zou het lekker geven. De sardien + groenten + ei zou nog wel eens erg laxerend kunnen werken. Dus als je diarree ziet, geef dan de groenten met bijv. het rundvlees en het ei met de kippennek.

Ik zou zelf nog even bij dit soort botten blijven ja.
Door Lynn
#1626025
Dat is misschien nog wel slimmer ja.
Daar heb ik niet zo bij stil gestaan. Dat ga ik nog een beetje omdraaien dan. Dank je wel voor de tip!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door