Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door debpie
#1618077
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig dat ik naast kvv ook barf dingen geef. Nu wil ik helemaal gaan barfen maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik heb al veel voorbeeld menu's gezien maar als je het dan zelf moet doen is het toch moeilijker. Eerst heb ik een menu voor m'n kleine hond gemaakt en zou graag julllie advies willen.

6 kg 2,5% lichaamsgewicht
150gr per dag
1050gr per week

50% vleesbot = 525gr per week
20% spiervlees = 210gr per week
15% orgaan = 158gr per week
15% groente = 158gr per week

Maandag 75gr vleesbot, 50gr orgaan,50gr groente
Dinsdag 75gr vleesbot, 50gr spiervlees
Woensdag 75gr vleesbot, 50gr orgaan, 50gr groente
Donderdag 75gr vleesbot,50 gr spiervlees
Vrijdag 75gr vleesbot, 50 gr spiervlees
Zaterdag 75gr vleesbot, 50gr orgaan, 50gr groente
Zondag 125gr vis

Vis wil ik 1x in de week geven zoals: sardienes, makreel, haring
Orgaan wil ik 7% pens geven en de overige 7% tong, lever,long,hart nieren geven, maak ik zelf een mix
Vleesbot en spiervlees ga ik van alles wat geven als ik maar min 4 verschillende soorten in een week heb.

De tweede week wil ik dan weer iets andere diersoorten geven als in week 1
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1618182
[quote="debpie"]
Groente staat er ook bij, 3 x per week. Een eitje en yoghurt krijgen ze ook af en toe.
[/quote]


O stom, niet gezien. In dat geval: niets meer aan toe te voegen. Ga zo door :D
Door De Geijsjes
#1618394
ziet er goed uit  :) heb het niet nagerekend hoor  :-[
zowel groente als orgaan laxeert dus als de ontlasting slap wordt dan zou je
bijvoorbeeld de groente op de spiervleesdagen erbij kunnen doen  ;)
In long zit niet veel voedingswaarde dus als je die los gaat kopen zou ik het weglaten, maar
als het erbij zit kun je het gewoon geven  :)

met zo'n klein hondje zul je wel veel karkasjes heeeeeel klein moeten maken  ;) :)
spannend he zo beginnen met volledig te barfen :biggrin2:
Door debpie
#1618409
Ik wist niet dat groente ook laxeert, dan ga ik de groente bij het spiervlees doen.
En long geef ik eigelijk altijd als belonning met de trainingen dus dat zou ik in het menu weg kunnen laten.

En idd met een klein hondje moet je veel dingen heeel klein maken maar ach dat geeft niks. De andere hond is 18kg en dat is dan toch iets makkelijker.
Door ulla
#1618558
Ik vind je menu er prima uitzien, en als je in de 2e week andere diersoorten geeft dan in de eerste, is het helemaal mooi. :)
Door smulpaap
#1619972
ach er is genoeg te krijgen hoor voor de kleinere rakkers , hier smullen er twee van bv kemper parelhoen vleugeltjes ,een kwarteltje ,een konijenkarkas sloop ik door de midden voor ze
maar ik heb ook hele eenden , en die peuzelen ze ook gewoon in gedeeltes op , morgen hebben ze bv een deel rug en de vleugels kop en de rest krijgen ze op een later moment weer
Door Too
#1619986
[quote="debpie"]
Ik wist niet dat groente ook laxeert, dan ga ik de groente bij het spiervlees doen.
En long geef ik eigelijk altijd als belonning met de trainingen dus dat zou ik in het menu weg kunnen laten.

En idd met een klein hondje moet je veel dingen heeel klein maken maar ach dat geeft niks. De andere hond is 18kg en dat is dan toch iets makkelijker.
[/quote]

Dat is bijna zoiets als katten aan de barf... voordeel is wel dat je heeeeel lang doet met een kilo van t een of ander  ;) een fijne [snoei]schaar en engelengduld doen wonderen
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door