Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1599525
Het eten is hier nou eenmaal niet te vertrouwen (woon in Thailand) en daarom heb ik nu een veel simpeler dieet voor mijn hond en kat.

Ze krijgen nog steeds wekelijks organen van 2 soorten beesten. Wekelijks vlees van 3 dieren en 2 vissen. Alleen de kat dus alleen kippen botten en vissegraten en de hond eet ook het bot van de lamskotelet.

Vinden jullie dit zo nog een beetje in orde? Heb eigenlijk verder geen keuze...

1
lamskotelet
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen

2
lamskotelet
Flinke Makreel
kip

3
Biefstuk
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen

4
lamskotelet
Flinke Makreel
kip

5
lamskotelet
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen

6
Biefstuk
Flinke Makreel
kip

7
lamskotelet
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen
#1599549
[quote="paul36"]
Het eten is hier nou eenmaal niet te vertrouwen (woon in Thailand) en daarom heb ik nu een veel simpeler dieet voor mijn hond en kat.

Ze krijgen nog steeds wekelijks organen van 2 soorten beesten. Wekelijks vlees van 3 dieren en 2 vissen. Alleen de kat dus alleen kippen botten en vissegraten en de hond eet ook het bot van de lamskotelet.

Vinden jullie dit zo nog een beetje in orde? Heb eigenlijk verder geen keuze...

1
lamskotelet
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen

2
lamskotelet
Flinke Makreel
kip

3
Biefstuk
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen

4
lamskotelet
Flinke Makreel
kip

5
lamskotelet
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen

6
Biefstuk
Flinke Makreel
kip

7
lamskotelet
jonge tonijntjes
kip
kippe of eende organen
[/quote]
Paul je kan heel goed rund kopen is echt te vertrouwen /kwarteltjes ook ,,, op de markten
FOODLAND /Makro en in de grote supper markt  kan je ook hert en Fassant struisvogel en konijn  kopen dus<><?? en evt zalm kop
#1599961
Heb hier in de super al weleens koteletten gehad die al waren bedorven en de mevrouw (laat ik gewoon vriendelijk blijven) op de markt heeft al verschillende keren geprobeerd me gewoon rotte kwartels te verkopen. Je kunt die aziaten gewoon echt niet vertrouwen met voedsel. Niet voor jezelf in al die eettentjes en hoewel een hond en kat meer kunnen hebben ga ik niet afwachten tot ze een keer omkomen van wat "die mevrouw" me voorschoteld.

Konijn zou ik wel graag willen hebben voor ze, zal eens bij de makro gaan kijken!
#1599964
Ja ik geef hele vissen alleen laat ik de ingewanden eruit halen voor de zekerheid. Voor ze alleen ingewanden die de supermarkten hier verkopen ter consumptie. Gewoon voor de zekerheid...

Ik weet ook geen gewichten. wel voer ik ze in whole prey verhouding.
#1599965
[quote="paul36"]
Heb hier in de super al weleens koteletten gehad die al waren bedorven en de mevrouw (laat ik gewoon vriendelijk blijven) op de markt heeft al verschillende keren geprobeerd me gewoon rotte kwartels te verkopen. Je kunt die aziaten gewoon echt niet vertrouwen met voedsel. Niet voor jezelf in al die eettentjes en hoewel een hond en kat meer kunnen hebben ga ik niet afwachten tot ze een keer omkomen van wat "die mevrouw" me voorschoteld.

Konijn zou ik wel graag willen hebben voor ze, zal eens bij de makro gaan kijken!
[/quote]
Paul als jij op de markt gewoon vers af laat sijden welk die mevr ook aan e,d Thai zelf verkoopt kan niets geen kwaad rund of kip , En als je bevroren Hert of eend of lam of konijn of  ,,,, koop in ed grote suppermarkt bijv Foodland  of Makro is alles supper o.k ik geef het zelf ook allemaal
En als je het helemaal niet vertrouwd neem je een Thaise (vrien of vriendin mee ) want die belasseren ze echt niet en soms kan het dan ook schelen in prijs p de markten  En de vis moet je totaal geven niets uitlaten halen , met kop er bij ,, je kan ook groter sardine,s kopen heel veel soorten in Thailand , als ej tijd of zin hebt kom je een keer naar hier , je weet waar ik verblijf o.k
#1601124
eh paul.. geef je ook kip met bot of lam met bot..want ik kan dat er niet uit opmaken.
Overigens hoeft een hond geen supervers vlees te eten hoor. dan kan een getrainde barfer best mee om gaan.
Honden zijn nu eenmaal vers en kadaver eters. dus iets wat voor de mens niet meer lekker ruikt is heel goed eetbaar voor de hond.
Wat dacht je het meeste vers wat we voor de honden kopen is voor een deel niet meer geschikt voor menselijke consumptie.. want over datum.. of ingevroren met huid en haar en inclusief ingewanden. ;)
Het enige wat voor jou geldt is dat als je iets koopt dat niet goed ruikt. je dat voor meer dan de helft van de oorspronkelijke prijs minder moet betalen. ;D

Dat je veel vis wilt voeren kan geen kwaad, maar je hond moet er wel tegen kunnen. Mijn honden eten niet meer dan i x per 3 weken vis.. Anders wordt het uitgekotst en niet meer gegeten/
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door