Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door OEB-ke
#1459721
Hoi even een nieuw menu voor Bunker. Moet alles nog bestellen dus tips zijn natuurlijk welkom. Bunker weegt momenteel 21kg is een Old Englisch Bulldog van 6 maanden. Wil 4% van lichaamsgewicht voeren dus 840gr/ dag. GMX= groentemix, VM= voormiddag en NM= namiddag.
Alles is in gram uitgedrukt. Ik heb ook geprobeert om elke dag ongeveer hetzelfde diersoort te geven, kwestie van prooidier nabootsen.
Hopelijk klopt het een beetje, ik tel 9 diersoorten. Alvast bedankt voor de reacties.
                             
                                            VM                                                                  NM
Maandag:      220 lamspens- 147 lamsvlees- 126 GMX                        347 lamsrib

Dinsdag:        ei- 220 zalm- 126 GMX                                                  494 kalkoennekken

Woensdag:    147 konijnnier- 147 konijnvlees- 126 GMX                    420 konijn borst-kop en voorpoten

Donderdag:    220 geitpens- 147 geitvlees- 126 GMX                          347 geitenrib

Vrijdag:          ei- 220 grote sardien- 126 GMX                                    494 kwartel

Zaterdag:      147 eendhart- 147 eendvlees- 126 GMX                        420 eendnekken

Zondag:        147 kiplever- 147 kipvlees- 126 GMX                              420 kippennekken
Door Lizzy
#1459775
Qua percentages kom ik op : 17% spievlees, 15% orgaanvlees, 52% vleesbot, 15% groenten. Ziet er prima uit. Ook de afwisseling is prachtig. Je geeft nu inderdaad nu op de ene dag konijn en de andere dag lam. Dat mag wel. Maar dat hoeft niet. Je mag ook gewoon op 1 dag konijn en lam geven. Bijvoorbeeld. Wat jij het makkelijkst vindt. Je mag de hoeveelheden overigens ook afronden. Je hoeft niet op de gram nauwkeurig te voeren, gelukkig :biggrin2:
Door OEB-ke
#1480931
Thanks voor de tips, heb ondertussen alles gehaalt. Ikzelf en Bunker zijn er super tevreden mee;) .
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door