Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door svdz
#1439969
Hoi,

Hierbij Donna haar 'menu', ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Donna eet meer dan een jaar vers, en ongeveer een half jaar Barf en kvv, de afgelopen 2 maanden at ze voornamelijk Barf, dus het werd tijd voor een menu. Vanaf 14 november eet ze alleen Barf volgens onderstaand menu.

Shih-Tzu teefje van gemiddeld 7 kilo
120 tot 140 gr per dag (2% van 7000 =140 gr), ze doet het hier goed op, denk dat ze van meer aan zou komen. :-[

+/- 130 gram vlees:
50/60/70 gr vleesbot
50/60/70 gr spiervlees of orgaan
(in de vriezer heb ik alle vleesbot en spiervlees verpakt per 50, 60 of 70 gr, ik pak uit de vriezer 1 portie vleesbot (50/60/70 gr) en een portie spiervlees of orgaan (bij minder bevleesd bot meer spiervlees, bij lever zorgen dat vleesbot een grotere portie is enz.)

extra's:
gekookte gevarieerde groente
1x per week een ei
tafelrestjes

Supplementen:
Probiotica (dagelijks)
Visolie
Zeewier

Per 2 weken
14 maaltijden              1820gr
- 2x kwartel (compleet)
- 2x vis(compleet)

=                 1300gr

10x vleesbot 650 gr                      50%
6 x spier 390 gr 30%
4x orgaan * 260 gr 20%


* orgaan
(van 1820 gr totaal 3% lever = 55 gr)
4x orgaan (als helft van maaltijd) per 2 weken
2x pens
2x mix van 20gr hart, 20gr lever (ruimer nemen), 20gr nier


Heb niet echt een menu van elke maandag dat dinsdag dit enz. Zorg dat ik elke dag iets anders uit de vriezer pak.
2 dagen compleet  = ene wk 2 aaneengesloten dagen 1 hele kwartel, andere wk 2 dagen Haaksbarf zalmmix
5 dagen vleesbot    = kippennekken of eendennekken, af en toe konijnenbout (zijn toch net iets te hard)
3 dagen spiervlees  = runderlappen, kalkoendijvlees, hertsnippers, kipfilet
2 dagen orgaan      = 1 dag orgaanmix: 60gr bestaat uit +/- 20gr bio rundnier, 20gr lamslever, 20gr rundhart
                                    1 dag gemalen bio lamspens +/- 60 gr

Is het een toevoeging qua vitamines ed om ipv alleen nekken ook delen van ruggen of karkassen te geven, behalve de 'kauw-toevoeging'? De eendenruggen van mn vorige bestelling werden niet helemaal goed verteerd, daarom heb ik nu alleen maar nekken besteld.

Donna doet het er goed op, altijd mooie ontlasting.

Hoop dat het een beetje duidelijk is en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Door Lizzy
#1440662
[quote="svdz"]
Hoi,

Hierbij Donna haar 'menu', ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Donna eet meer dan een jaar vers, en ongeveer een half jaar Barf en kvv, de afgelopen 2 maanden at ze voornamelijk Barf, dus het werd tijd voor een menu. Vanaf 14 november eet ze alleen Barf volgens onderstaand menu.

Shih-Tzu teefje van gemiddeld 7 kilo
120 tot 140 gr per dag (2% van 7000 =140 gr), ze doet het hier goed op, denk dat ze van meer aan zou komen. :-[

+/- 130 gram vlees:
50/60/70 gr vleesbot
50/60/70 gr spiervlees of orgaan
(in de vriezer heb ik alle vleesbot en spiervlees verpakt per 50, 60 of 70 gr, ik pak uit de vriezer 1 portie vleesbot (50/60/70 gr) en een portie spiervlees of orgaan (bij minder bevleesd bot meer spiervlees, bij lever zorgen dat vleesbot een grotere portie is enz.)

extra's:
gekookte gevarieerde groente
1x per week een ei
tafelrestjes

Supplementen:
Probiotica (dagelijks)
Visolie
Zeewier

Per 2 weken
14 maaltijden                1820gr
- 2x kwartel (compleet)
- 2x vis(compleet)

=                 1300gr

10x vleesbot 650 gr                      50%
6 x spier 390 gr 30%
4x orgaan * 260 gr 20%


* orgaan
(van 1820 gr totaal 3% lever = 55 gr)
4x orgaan (als helft van maaltijd) per 2 weken
2x pens
2x mix van 20gr hart, 20gr lever (ruimer nemen), 20gr nier


Heb niet echt een menu van elke maandag dat dinsdag dit enz. Zorg dat ik elke dag iets anders uit de vriezer pak.
2 dagen compleet   = ene wk 2 aaneengesloten dagen 1 hele kwartel, andere wk 2 dagen Haaksbarf zalmmix
5 dagen vleesbot    = kippennekken of eendennekken, af en toe konijnenbout (zijn toch net iets te hard)
3 dagen spiervlees  = runderlappen, kalkoendijvlees, hertsnippers, kipfilet
2 dagen orgaan       = 1 dag orgaanmix: 60gr bestaat uit +/- 20gr bio rundnier, 20gr lamslever, 20gr rundhart
                                    1 dag gemalen bio lamspens +/- 60 gr

Is het een toevoeging qua vitamines ed om ipv alleen nekken ook delen van ruggen of karkassen te geven, behalve de 'kauw-toevoeging'? De eendenruggen van mn vorige bestelling werden niet helemaal goed verteerd, daarom heb ik nu alleen maar nekken besteld.

Donna doet het er goed op, altijd mooie ontlasting.

Hoop dat het een beetje duidelijk is en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
[/quote]
Ik tel een stuk of 8 diersoorten dus dat is voortreffelijk! Ja, verder vind ik je menu er hartstikke goed uit zien. Als Donna het er goed op doet: perfect!

Barfplaats wordt gesponsord door