Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#1431585
hallo allemaal,

Dit is het menu wat ik heb gemaakt, weet niet precies hoe ik de vetten moet verdelen en weet ook niet hoezwaar een eenderug is vandaar dat daar geen gewichten bij staan.
Is het een beetje goed zo??

groetjes  Saskia

maandag 1 parelhoen 450 gr
rundvlees 150 gr


dinsdag groente 300 gr
spiervlees 150 gr

woensdag pens 400 gr
groente 300 gr

donderdag eenderug
schapenvlees 150gr
yughurt

vrijdag pens 400 gr
groente 200 gr

zaterdag hertenvlees 200 gr
groente 200 gr

zondag orgaanvlees 200 gr
paardenvlees 200gr
Door Lizzy
#1431687
Ik kom op 3700 gram voer per week. Jij ook? Dat is 528 gram per dag. Ik vermoed dat dit wat te weinig gaat zijn....?

Met dit menu kom ik op 33% vleesbot, 33% vlees, 27% groenten en 27% orgaanvlees, waarvan 21% pens.

Dat lijkt me prima om mee te beginnen. Ik zou zelf alleen de groenten over 7 dagen verdelen. Anders is het teveel groenten in 1 maaltijd en bovendien moet een nier-patient dit netjes verdeeld krijgen. Ik zou dus zelf 140 gram groenten per dag geven. Elke dag dus.

Verder moet je elke dag ook wat vet bij geven. Dus bijv. de ene dag wat olijfolie, de andere dag wat rauw schapenvet, de dag erop wat visolie.

Weet je trouwens zeker dat haar verschijnselen van de nieren komen? Ze kan niet iets anders onder de leden hebben?
Door saskia34
#1431908
JA ik weet zeker dat het vd nieren komt, haar waarden waren een paar maanden geleden al wat verhoogd, het stijgt erg langzaam maar moet nu niet verder gaan stijgen.
De da wilde haar al op de brokken hebben, heb gezegd dat ik dat niet wil en het eerst zo ga proberen.

Ik zal er elke dag wat vet bij doen.
Ze eet geen vis maar als ik de zalmmix van Herby meng met pens eet ze het wel, is dat ook goed???

Ik kijk even hoe ze het erop doet en valt ze af voer ik de hoeveelheid eten op.

groetjes Saskia
Door Lizzy
#1431926
[quote="saskia34"]
JA ik weet zeker dat het vd nieren komt, haar waarden waren een paar maanden geleden al wat verhoogd, het stijgt erg langzaam maar moet nu niet verder gaan stijgen.
De da wilde haar al op de brokken hebben, heb gezegd dat ik dat niet wil en het eerst zo ga proberen.

Ik zal er elke dag wat vet bij doen.
Ze eet geen vis maar als ik de zalmmix van Herby meng met pens eet ze het wel, is dat ook goed???

Ik kijk even hoe ze het erop doet en valt ze af voer ik de hoeveelheid eten op.

groetjes Saskia
[/quote]

Ah hemel, wat een toestanden... :(. Ik zou echt zeker geen brokken gaan geven hoor! Nier patienten hebben waterrijke voeding nodig. Dus vers/rauw. Brokken zijn echt de pest voor de nieren, ook al is het een dieet brok!

Ja hoor, die zalmmix kun je prima geven. Sterkte met je meis!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door