Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#1410011
Hallo,
Graag hoor ik suggesties en adviezen op mijn eeste menu voor Barros, DH van drie jaar en weegt 30 kilo.
Ik heb het vooralseerst simpel gehouden.

Dag 1: 350 gram kippenekken            250 gram KVV compleet
      2: 350 gram eendenekken          200 gram paardenvlees met een ei
      3: 350 gram parelh.karkas          250 gram rundvlees
      4: hele kip                                    lap pens
      5: 350 gram eendenek                250 gram rundergehakt met een ei
      6: zalmkop(500 gram)                  lap pens
      7: 350 gram kippenek                  300 gram orgaan met biogarde

Verder snaait ze tussendoor appels, peren (we wonen zowat in een boomgaard) en als ze de kans krijgt suikerbiet.
Ze krijgt ook een groentepakketje, honing, soms wat schapevet.
Ik kan ook aan runderstrotten en luchtpijpen komen maar weet niet af dat waardevol is.

Dan hebben we nog de leopup die nu 4 maanden geweest is en ongeveer 27 kilo weegt en nu op Kvv staat (Carnibest en Smuldier) en af en toe meebarft.
Als ik ditzelfde menu wil geven kan ik dan het dubbele geven en de rest aanvullen met Carnibest??
Ben benieuwd.
Groetjes, Lianne

Afbeelding
Door **Jolanda**
#1410044
Je hebt 5 diersoorten en vis. Op zich al voldoende. Hoe je verhoudingen precies zijn kan ik niet uitrekenen omdat ik het totaal aantal gr niet weet of niet weet hoeveel gr de pens is die je geeft.

Misschien dat je de kvv kunt vervangen voor lamsvlees. Dat is een extra diersoort en de kvv voegd verder geen extra waarde toe aan je menu, wat de lam dan wel doet.
Misschien dat je aan nog wat ander vleesbot kunt komen om zo nog meer variatie in het menu te maken, dan geef je dat ipv 1dag kippennek, omdat je die al 2x per week voerd en ook nog een hele kip. Denk aan fazantkarkas of geitenribben.
Let op dat bij het orgaan ook lever en nier zit.

Voor een pup word meen ik 7% geteld maar als je merkt dat dit te veel of te weinig word geef je gewoon wat minder of meer
Door lianneke
#1410283
Hoi, bedankt voor je reactie,

De organen zijn lever,hart en nier.
De dingen die hierboven staan zijn voor mij te bestellen en dan wil ik verder gaan zoeken naar geiteribben en andere vleesbotten.
Wil ook zoveel mogelijk variatie.
Ben nog zoekende......
Lianne
Door **Jolanda**
#1410296
Nou dan begin maar lekker met barfen  :biggrin2:
Nog meer variatie in de toekomst maakt je menu alleen maar mooier!

Heel veel succes!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door