Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door De Geijsjes
#1311830
Kan dit als 1e weekmenu voor een labradorpup van 7 weken?

gewicht 5 kg x 7% x 7 dagen = 2450 p/w = 350 p/d

zaterdag: hele sardien
zondag: 175 g kippennekken, 70 haasspiervlees, 105 groentemis + ei
maandag: 175 g kippennekken, 70 g lamstrotjes, 105 kippenhartjes
dinsdag: 175 g parelhoenkarkas, 70 g ...., 105 groente + ei
woensdag: 175 g parelhoenkarkas, 70 g rundspiervlees, 105 runderlever
donderdag: 175 g wilde eendkarkas, 70 g eendenborstfilet, 105 groentemix
vrijdag: 175 g wilde eendkarkas, 70 g haasspiervlees, 105 paardennier

Na de eerste week wil ik qua vleesbot ook houtduifkarkas, konijn etc introduceren.
Ik wil het mannetje niets tekort doen, dus alle suggesties zijn welkom! ;)

Alvast bedankt  :biggrin2:
Door Lizzy
#1312095
Ik kom grofweg op :

45% vleesbot
18% spiervlees
19% orgaanvlees
19% groentenmix

Kom jij daar ook op? Ik zou zelf iets minder groenten en iets meer spier geven. Verder ziet het er goed uit. Dat gaat wel goed komen hoor!
Door De Geijsjes
#1312116
[quote="Lizzy"]
Ik kom grofweg op :

45% vleesbot
18% spiervlees
19% orgaanvlees
19% groentenmix

Kom jij daar ook op? Ik zou zelf iets minder groenten en iets meer spier geven. Verder ziet het er goed uit. Dat gaat wel goed komen hoor!
[/quote]
Dank je!  :)
Ow dan heb ik verkeerd gerekend, bedoeling was eigenlijk 50% vleesbot en 20% spier en 15 % groenten en orgaan.  :-\ Ik heb het ook niet met de rekenhulp gedaan  ::). Ik heb wel de sardien als compleet gerekend, zou het verschil daarin kunnen zitten? Moet ik de sardien anders rekenen?
Lizzy, wat zou je adviseren of zelf doen? 20% spier of een nog hoger %? en dan 15% groente of daar beter 10% van maken?

Ik ga in ieder geval de rekenhulp proberen op te snorren hier ergens  :-[
Door De Geijsjes
#1312612
Nieuwe poging  ;)
En ik was de pens vergeten. Vond het ook al zoveel hart/lever/nier  ;D

zaterdag: 175 g sardien, 70 g rundvlees, 105 g groentemix
zondag: 175 g kippennekken, 70 g haasspiervlees, 61 g pens (lam/geit), 44 g groentemix
maandag: 175 g kippennekken, 70 g lamstrotjes, 61 g kippenhartjes, 44 g groentemix
dinsdag: 175 g parelhoenkarkas, 70 g hertenvlees, 61 g pens (lam/geit), 44 g groentemix + ei
woensdag: 175 g parelhoenkarkas, 70 g rundspiervlees, 61 g runderlever, 44 g groentemix
donderdag: 175 g wilde eendkarkas, 70 g eendenborstfilet, 61 g pens (lam/geit), 44 g groentemix
vrijdag: 175 g wilde eendkarkas, 70 g haasspiervlees, 61 g paardennier, 44 g groentemix + ei

Kan iemand mij geruststellen ajb?
Door Lizzy
#1312675
[quote="De Geijsjes"]
Nieuwe poging  ;)
En ik was de pens vergeten. Vond het ook al zoveel hart/lever/nier  ;D

zaterdag: 175 g sardien, 70 g rundvlees, 105 g groentemix
zondag: 175 g kippennekken, 70 g haasspiervlees, 61 g pens (lam/geit), 44 g groentemix
maandag: 175 g kippennekken, 70 g lamstrotjes, 61 g kippenhartjes, 44 g groentemix
dinsdag: 175 g parelhoenkarkas, 70 g hertenvlees, 61 g pens (lam/geit), 44 g groentemix + ei
woensdag: 175 g parelhoenkarkas, 70 g rundspiervlees, 61 g runderlever, 44 g groentemix
donderdag: 175 g wilde eendkarkas, 70 g eendenborstfilet, 61 g pens (lam/geit), 44 g groentemix
vrijdag: 175 g wilde eendkarkas, 70 g haasspiervlees, 61 g paardennier, 44 g groentemix + ei

Kan iemand mij geruststellen ajb?

[/quote]

Grofweg kom ik nu op: 48% vleesbot, 22% spiervlees, 17% orgaanvlees en 17% groentenmix.

Mag ik vragen, vind je het zelf prettig om elke dag alles te voeren zoals vleesbot, vlees, orgaanvlees en groenten? Mag wel hoor, maar het hoeft niet.

Ik vind het er prima uit zien maar ik zou zelf op zaterdag 44 gram groentenmix geven en geen 105. Dan kom je op 14% groenten uit en dat is zat. Je kunt in plaats daarvan bijv. 50 gram meer orgaan of spiervlees geven. Ik neem trouwens ook aan dat je 44 gram schrijft omdat dit zo uit de rekenhulp rolt maar dat je het afrond naar boven of beneden? Want zo krap komt het allemaal niet hoor!

Ik tel wel 10 diersoorten. Dat is natuurlijk meer dan subliem!
Door De Geijsjes
#1314036
[quote="Lizzy"]
Grofweg kom ik nu op: 48% vleesbot, 22% spiervlees, 17% orgaanvlees en 17% groentenmix.

Mag ik vragen, vind je het zelf prettig om elke dag alles te voeren zoals vleesbot, vlees, orgaanvlees en groenten? Mag wel hoor, maar het hoeft niet.

Ik vind het er prima uit zien maar ik zou zelf op zaterdag 44 gram groentenmix geven en geen 105. Dan kom je op 14% groenten uit en dat is zat. Je kunt in plaats daarvan bijv. 50 gram meer orgaan of spiervlees geven. Ik neem trouwens ook aan dat je 44 gram schrijft omdat dit zo uit de rekenhulp rolt maar dat je het afrond naar boven of beneden? Want zo krap komt het allemaal niet hoor!

Ik tel wel 10 diersoorten. Dat is natuurlijk meer dan subliem!
[/quote]Was even vergeten hoe druk het is met een pup  :biggrin2: ::) ;) En dan helemaal in combinatie met mijn 2 andere honden die ik zeker niet minder aandacht wil geven natuurlijk. Daarom bleef mijn reactie even uit  ;)

Ja dat is wel een goed punt eigenlijk. Ik heb voor Jack een menu waarbij hij elke dag alles krijgt, want doe ik dat niet, dan gaat zijn ontlasting niet goed. Ik hoef dat natuurlijk niet voor Gijs en Max ook zo te doen, maar was het zo gewend  ;)
Ik ga eens kijken of ik een andere prettige verdeling kan maken per dag. en ik ga dan die 44 g aanhouden ipv 105. Moet nog steeds de rekenhulp opsnorren  :-[
Bedankt!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door