Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1306327
[quote="Miss_Carmen"]
Wel raar dat herby het op de lijst heeft staan dan  :o

[/quote]

Ja, er staan ook koeieribben op de lijst van Herby...die fout heb ik ook gemaakt, gelukkig zonder erge gevolgen maar naar aanleiding daarvan hoorde ik van ernstige verstoppingen.
Dus niet alles op de lijsten kan zomaar gegeven worden.
Door Nouchka
#1306385
Wauw, Carmen, wat kan je ze weinig geven. :D Een stuk beter voor de portemonnee.
Ik heb 2 teven en Sam krijgt 1 kilo en Bailey 700 gr.  En ze zijn zelfs nog mager... ???
Door Nouchka
#1306981
[quote="Nyncke"]
Nouschka :o
Das veel, mijn newf van bijna 42 kilo eet plm. 800 gram..
[/quote]

Ik weet het , Nyncke.  Sam die weegt 25 kilo en er mag gerust nog wat kilo's bij.  Je ziet haar ribben en haar 'heupknobbels'.  Ben net verhoogd van 900 gr naar 1 kilo en zelfs dat lijkt te weinig voor haar.  Maar ze is voor de rest erg gezond, al  heeft ze wel een beetje adhd  :D
Door Red_Hunter
#1307186
Hier ook erg verschillend met voeren.
Flynn van 40 kg krijgt 700 gr, Ireen van 26 kg krijgt 600 gr (en soms minder want is aan de zware kant)en Harmony mijn zeer beweeglijke teef van 22 kg krijgt 700 a 800 gr.
Het is echt kijken naar de honden zelf en niet naar wat voorgeschreven staat.

Wel fijn dat het zo goed gaat Carmen :thumbup:

Groetjes Trudie
Door Miss_Carmen
#1307914
Jeeejjjj setter mensen  :D

Pops heeft echt genoeg aan 500 gram, die heeft gewoon een aanleg om dik te worden.
Rocko zit sinds vandaag op 600 gram en krijgt 's morgen een kwark/banaan/rauwe honing smoothie  ;D Kijken hoe hij het daarop doet
Ik zag bij hem idd ook  zijn ribben en heupknobbels, maar sinds hij vers krijgt (nu zo'n 4 weken volgens mij) zie ik ze niet meer. Ik zie dus echt resultaat en dat is echt een opluchting na 2 jaar strijden met een Ierse setter om het eten  ::)
Ben er trouwens wel achter dat rauwe honing dus koud geslingerde honing heet bij de gezondheids winkel. kost ook maar € 5,- per potje  :o

Wat die lamsbout betreft, ik denk dat ik hem dan maar laat ontdooien en het vlees eraf snijd. 'Recreatie' botten kan ik zowiezo niet geven hier, want mijn heren zijn niet bot vriendelijk naar andere honden toe. Dus met de komst va Pops had ik alle botjes al weggehaald.

Heb echt weer een nieuw hobby met het barfen (alsof we het nog niet druk genoeg hebben ;))
Door Nouchka
#1307930
[quote="Nyncke"]
Nou ja, als ze het nodig heeft!!!
Is er een rede dat het niet beklijft?
[/quote]

Geen idee.  Ik ga er vanuit dat de oorzaak haar 'beweeglijkheid' is. 
Ik ben om die reden eigenlijk nog niet naar de DA met haar gegaan.  Vooral omdat ze het voor de rest zo goed doet.  Waarom?  Denk je misschien aan iets? 
Ik heb Bailey vroeger ook binnenstebuiten laten keren omdat ze zo mager was.  Bleek niets aan de hand te zijn. Mijn portemonnee daarentegen... :D  Nu doet ze het wel goed hoor.

Die strijd heb ik ook moeten leveren met Bailey, hoor Carmen.  Niet willen eten, erg traag...  Maar sinds ze barf-en... :groupwave2:
Banaan en rauwe honing?  Waar is dat goed voor?  Komen ze daar van aan, want anders haal ik enkele trossen en bijenkorven. :wiggle:
Door Nyncke
#1307949
Nee, denk niet ergens aan, vroeg het me vooral af.

Ik heb ook setters gehad, 1 daarvan was ook zo mager dat je de botten kon zien maar dat was ook geen goede eter...
De andere 2, 1 was echt wel aan de dikke kant, en toen nog thuis, mijn moeder gaf haar teveel.
1 herplaatser, die heeft hier 4 weken gezeten maar ik kreeg hem niet echt dik. In zijn nieuwe thuis is hij wel aangekomen en ik vind hem te dik.
Door Miss_Carmen
#1308069
[quote="Miss_Carmen"]
1. Ik merk dat Rocko toch soms wel moeite heeft met de hoeveelheden. Kan ik hem ook terugzetten naar 600 gram en dan 's morgens als extra wat volle kwark, rauwe honing en banaan geven (ik zag dat Lizzy dit bij iemand anders had geadviseerd)
[/quote]

Ik las ergens in een ander topic dat lizzy dit had geadviseerd voor een hond die ook te mager was. Ik weet niet of het werkt, want ik doe het nog maar 2 dagen. Maar minder kan het er niet van worden, want als ik er naar kijk zit er bij mij al 2 kilo aan  ;D

En er is nog zo'n recept voor dikmakers: Satin Balls

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,13015.0.html

Misschien is dat iets voor Sam & Bailey

Maar goed, Rocko is ook wel iets rustiger in huis geworden nu Pops er is. Wellicht dat hij daardoor ook iets dikker wordt.
Door Red_Hunter
#1309454
[quote="Nyncke"]
Nee, denk niet ergens aan, vroeg het me vooral af.

Ik heb ook setters gehad, 1 daarvan was ook zo mager dat je de botten kon zien maar dat was ook geen goede eter...
De andere 2, 1 was echt wel aan de dikke kant, en toen nog thuis, mijn moeder gaf haar teveel.
1 herplaatser, die heeft hier 4 weken gezeten maar ik kreeg hem niet echt dik. In zijn nieuwe thuis is hij wel aangekomen en ik vind hem te dik.
[/quote]
Ik hoor dit zo vaak, problemen om setters dikker te krijgen. Ik heb er zelf ook mee te kampen.
Ik ga bijna geloven dat het gewoon bij de setters hoort.
Op de Ierse setter clubmatch hoorde ik ook veel mensen die met hetzelfde probleem zaten.
Toch zijn dat vaak jonge setters, misschien zijn we te ongeduldig om ze volwassen te laten worden.
Als je showt win je het toch niet als ze zo mager zijn, dus probeer je maar weer wat.
Harmony was als jonge pup aan de stevige kant en de fokker waarschuwde me elke keer dat ze niet dikker mocht worden, nu is ze 15 maanden en te mager. Ik heb nu 2 jeugd CAC's met haar gehaald toen ze net in de jeugdklasse zat, nu komt het laatste CAC punt maar niet binnen.
Ireen was ook altijd te mager en nu met haar 3 jaar is ze te dik en krijg ik het er bijna niet meer af. Omdat ze als pup zo mager was, heb ik haar ook elke keer maar meer gegeven, nu is ze uitgezwaard waarschijnlijk en de andere kant op gegaan.
Groot probleem bij setters dus.

Groetjes Trudie
Door Nyncke
#1309473
Mss dat de leeftijd er idd in mee heeft gespeeld.
1 was bij mij pup, is maar 9 mnd geworden.
2 was al wat oudere hond die bij ons wa aan komen lopen en
3 was een herplaatser ( 3 jaar) , mss gewoon stress. Toen hij zijn eigen thuis vond werd het snel anders. Binnen 4 maanden was hij te dik.
Door Miss_Carmen
#1309529
Ik denk ook dat het gewoon met de setters en de leeftijd heeft te maken.
Rocko's vader bijvoorbeeld, die dijde ook pas uit na 3 jaar. En daarbij heeft Rocko natuurlijk een achterstand van 9 maanden gehad.
Wij willen denk ik gewoon teveel. Ik krijg dus steeds maar te horen dat het een uitmuntend hond is, maar dat hij te plat is. en dus ga ik naar huis met een ZG :-\

Pops daarentegen is opgegroeid met Pedigree Pal br*kken. Ja daar wordt je wel dik van  >:(

Maar met Rocko gaat het echt de goede kant op, hopelijk kan je het zien in Dieren Trudie.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door