Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1303441
bedankt! nog nooit van alfa-alfa gehoord maar de groenteboer kent het vast wel  ;)

Biet is zoet dus dat wil ik liever niet geven, ik denk dat daar ook de jeuk vandaan komt in de carnibest.

Boontjes moet ik toch eerst koken voordat ik ze in de blender gooi? is een minuut of 10 genoeg? wat is er eigenlijk de rede voor?

Ik wist helemaal niet dat er ook barfers zijn die bijna geen groente geven, is weer een pak van mijn hart ;)
Ik ga dan ook voor de diepvriesspinazi, dat ligt namelijk hier standaard in de vriezer. van spinazi mag ik niet teveel geven toch? 1 of 1 blokjes per mix?

Ik  ga dus beginnen met een mix van:
-courgette
-andijvie
-komkommer
-knoflook 1 teentje
-huttekase
-1 a 2 blokjes spinazi
-witlof
-alfa alfa (als ik dat kan vinden ;) )
- sperzieboontjes (eerst even gekookt)

Goed idee?

Ik blijf t maar zeggen; allemaal weer bedankt!!!
Door pieterendiaan
#1304264
[quote="*loes*"]
alfafa zijn spruitgroente zit vaak in een bakje, in de groentekoeling bij de super.

[/quote]

Ik zal morgen eens opletten, ik word hier wel wijs :)

[quote="Too"]
De snijbiet is trouwens een groene groente hoor, geen knol die idd vol suikers zit
[/quote]

haha, moet je nagaan hoeveel verstand ik heb van groenten. ik heb even snijbiet gegoogled, geef je alleen het groene blad of ook de steel?
#1304340
[quote="pieterendiaan"]
Ik zal morgen eens opletten, ik word hier wel wijs :)

haha, moet je nagaan hoeveel verstand ik heb van groenten. ik heb even snijbiet gegoogled, geef je alleen het groene blad of ook de steel?
[/quote]

Snijbiet zal je niet zo snel in de gewone super vinden, markt en gezonde winkel zijn betere kandidaten  ;)
Gewoon met steel en al blenderen..

Eigenlijk kan echt alles wat je tegenkomt er in [muv van nachtschades [paprika, rauwe aardappel,tomaat] , ui en prei ]

En de volgende keer maak je gewoon weer wat anders!
Door pieterendiaan
#1306661
toch nog even een laatste ( ;) ) vraag over de groente. ik heb een staafmixer en een blender. aangezien ik alleen voorlopig huttekase erbij wil voegen (omdat ik zeker weet dat dat goed gaat) vraag ik mij af of ik die groenten ook niet gewoon kan pureren met een staafmixer. mij lijkt dat makkelijker te gaan dan in de blender, iemand ervaring mee?
#1310198
Ik heb een staafmixer, en ben daar heel erg tevreden over.
Ik snij wat groentes in stukken, doe het in n hoge kom , en dan even met de staafmixer erdoorheen raggen, en klaar is mn prut. Niks geen bakje of zakje gedoe.
Om het wat op te leuken gaat er dan wat hutenkase, yogurt of wat kefir over.
Blikje sardientjes  erover wordt ook erg gewaardeerd door mn meiden
Door pieterendiaan
#1311592
maar even een nieuwe topic geopend, anders een beetje verwarrend...
Laatst gewijzigd door pieterendiaan op vr 17 jul 2009, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door