Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door GB
#127296
wat mijn honden kregen en nu krijgen...

ik ben al verbeterd hoor op vlak van voeding, je gaat me gelijk geven als je het volgende leest ;)

vroeger gaven wij 'witproduct' brokken...
daarna gaven wij hondenrijst met blikvoeding...

en sinds ca een half jaar, nadat anderen mij vertelden over de broksoort 'Farmfood' geef ik mijn honden Farmfood...

door op een forum terecht te komen heb ik daar alvast wat bijgeleerd over hondenvoeding en vandaar is hun voeding nu al wat gevarieerder.

Het bestaat voornamelijk nog uit brokken...

het hangt er vanaf wanneer ik er aan denk etc...

kan het bijv zo zijn:

maandag: brokken
dinsdag: brokken + duck
woensdag : brokken
donderdag: (alleen) Duck
vrijdag: brokken
zaterdag: brokken + kippenlever (kippenhart, kippennieren)
zondag: brokken + duck

...

ik noem het toch al een hele vooruitgang

ik ben hier om te leren en om de voeding van mijn honden nog wat meer aan te passen... om hen te leren om gezond te eten...

oja, soms geef ik weleens yoghourt, gemengd onder de brokken of wortel, appel, banaan.
Door Ineke
#127309
Gaat de goede kant op toch?

Ik ben in aug 2003 bij barfplaats gekomen. Ik gaf mijn honden toen al gedeeltelijk kvv (altijd al gedaan), omdat ik al in de gaten had dat dat beter is.
Is las op brokkensites dat het goed is om je hond 1 à 2 dagen per week kvv te geven voor de darmflora.
Ik bedacht toen dat het misschien wel helemaal beter zou zijn ze nog veel meer kvv te geven.
Zo heb ik barfplaats gevonden.

Het heeft echter nog 9 maanden geduurd ::) voor ze volledig op vers stonden.
Gisteren is voorbij. Vandaag en morgen is wat telt.

Succes met omschakelen.
Door Lizzy
#127331
Nou, dit is zeker al een hele verbetering zeg! Weet je wat ze ook lekker vinden (gewoon, een keertje als tussendoortje): een blikje sardientjes (olie afgieten en desnoods de visjes even afspoelen met lauw water) en dan wat gepureerde groentes of wat groentes die je over hebt van jouw eigen maaltijd (geen ui of prei). Een schepje yoghurt of kwark erbij of een rauw eitje en smullen maar!! En een lap pens, vinden ze ook geweldig. En dat is nog goed voor de tanden en darmen ook!
Door GB
#133058
dat van die sardienen heb ik een een weekje geleden eens uitgetest...

is voor herhaling vatbaar...

merci alvast voor de tip.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door