Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#993473
owww.. ik dacht natuurlijk alweer veel te moeilijk.. (misschien als ik een minder groot hoofd had gehad.. had ik ook minder hersens gehad die erin zouden passen.. :P )
of misschien past t gewoon niet.. dat kan ook..  :2funny:

maar.. idd.. dan zou ik het wel ruilen ja..
anders kun je volgende keer donderop zeggen dat kiek met kip en al rondjes gaat rennen door de tuin..
en die is aanzienlijk qua grootte.. ik ben bang dat ik t verlies dan..
da's dan weer niet goed voor de baas/hond verhouding..  :bigwink:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#993527
:nerves:

doodeng man!!!
ik kan in de ballengooi tent niet eens 1 blikje raken..
laat staan dat ik moet gaan richten met dit ding.. 

ik ben meer het type.. *zaag zaag* 
Door Femke
#993704
[quote="spreeuwtje"]
:nerves:

doodeng man!!!
ik kan in de ballengooi tent niet eens 1 blikje raken..
laat staan dat ik moet gaan richten met dit ding.. 

ik ben meer het type.. *zaag zaag* 
[/quote]

je kan ook een snoeischaar nemen, dan knip je zo'n kip ook zo on tweetjes  ;)
En de kip ligt bij Aldi in de vriezer.....voordat je je rot gaat lopen zoeken  :P
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#993734
ik heb nu een allesschaar.. da's ook een stevige en die werkt prima..
ik ga volgende week even op zoek naar kip in de vriezer bij de aldi..
voor deze week zijn de boodschappencentjes er alweer doorheen..  :o
tis toch van de zotte!!

wb de katten..
die hebben vannacht alles ondergekotst..  :help:
echt op de moeilijkste plekken..
alle knopjes van de wasmachine enzo..
ik denk dat die stugge vis even te veel van het goede was..
dat gaan we dus anders doen..
maar kiek voelt zich nog prima.. dus die krijgt vanavond denk ik weer vis..
of morgen.. even zien.. :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#994002
de poezies eten toch brokjes? en in die vis zaten wat graten/hard kraakbeen? dan is het niet raar dat ze ervan gaan kotsen.
net als bij honden, hebben katten ook een basisch maagzuur (zuur kan je het niet meer noemen) op brokken. en bot/graat/hard kraakbeen heeft een zuurder maagmilieu nodig om te verteren.
botverstoppingen komen bij katten volgens mij minder vaak voor; omdat ze beter kauwen (en een kleiner bekje, daar past niet in 1x een hele kipvleugel in) en omdat ze meestal overgeven bij dingen die niet door de maag verteerd kunnen worden.
Tenzij je een Sien hebt ook graag gekke dingen opeet, maar das een ander verhaal.

Mijn advies is om de poezies van de brokken af te halen; doneer je voorraad aan het asiel of de vuilbak. Geef ze alleen koolhydraatvrij blikvoer (je kan een pm sturen voor merken en smaken) om de overgang naar vers makkelijker te maken. Laat ze in de kh-vrije blikvoerperiode wennen aan de smaak van vers, door ze wat spiervlees en makkelijk eetbaar orgaan te geven.
ook voor katten hoeft er niet de hele dag een bak voer te staan, dus ze kunnen dan ook gelijk wennen aan voer ontvangen in 2 maaltijden per dag.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#994368
hey koekje..

ja.. de katjes krijgen brokkies..
die maak ik nog wel op hoor.. het zijn hele dure van pro plan..
overstappen naar blik gun ik ze wel.. maar 1 van de katjes is vroeger bij mijn vriend van het balkon gevallen en heeft daardoor heel waarschijnlijk een bekkenbreuk opgelopen..
hij en zijn toenmalige vriendin hebben er niets aan gedaan.. (dachten dat er niks aan de hand was)  >:( dus de kat is scheef gegroeid..
doet het verders prima.. lijkt geen pijn te hebben.. springt en rent en speelt..
maar het nadeel is wel dat hij zijn drollen niet goed kan afknijpen en heel snel diarree heeft..
met blikjes heeft hij ALTIJD diarree.. met als gevolg dat hij als een gek rond gaat rennen door de woonkamer om het af te schudden..
dan heb ik overal poep liggen..
dus ik hoop dat je je mijn twijfel kunt voorstellen of dit wel gaat lukken..
wat denk jij?
zal hij hier ook gevoelig voor zijn?
voor blik doen ze een moord.. maar ze krijgen het niet dus vw die ene kat..
overigens is het ook met brok heel duur om de hele dag voer te hebben staan hoor..
ze krijgen hier 3x daags 20 gram brokjes.. dus per moment eten zijn ze al aan gewend.. :)

hoe duur zijn die blikjes waar jij het over hebt?
of zou ik ze bijv. de energique schijven kunnen geven die ik nog heb liggen??
(da's natuurlijk ook weer bot enzo.. )
Gebruikersavatar
Door koekje
#994506
ik ben absoluut geen brokkenfan. gortdroog en enge dingen erin.
blik vind ik minder rampzalig, maar alleen als ze echt geen vers willen eten, en dan alleen koolhydraatvrij blik, of ter overgang naar vers.
er is al koolhydraatvrij blikvoer voor 30 cent voor een kuipje van 100 gram, maar daar heb ik je meer info in pm over gegeven al.

er zijn veel katten met diarreekatten die met vers nergens meer last van hadden. een barfdrol is mooi en compact, en weinig productie, en ruikt naar rozen  ;D

energique vind ik niet zo geschikt voor katten, vanwege de granen en groente die erin zit. er zit misschien ook pens in, en dat ruikt gewoon naar poep. katten eten geen poep (de meeste dan). maar als ze het eten, is het denk ik wel een stuk beter dan van die enge vieze chemische brokjes.
het bot in kvv (voor zover dat erin zit, veel kvv's gebruiken een calciumsupplement ipv gemalen bot) is gemalen, en geeft minder verteringsproblematiek. Sien heeft hier in de uitprobeerfase ook vanalles door elkaar gegeten, zelfs kippenvleugels en brok, en dit allemaal zonder problemen, en Sien is erg gevoelig op haar spijsvertering.

misschien kan je in de kattenafdeling een apart draadje over de poezies openen, dan houden we deze voor je hondje, das toch overzichtelijker.
daar kan je wat meer vertellen over de poezies; hoe oud ze zijn, wat ze wegen, wat ze wel en niet lusten, of het truttige eters zijn of vreetschuurtjes, etc.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#994519
hey koekje..

je hebt t maar druk met me..  :clown2:
maar ben erg blij met je meedenkhulp..

ik ga idd even een topicje openen.. want echt koolhydraatarm kwam ik niet tegen.. kweet niet wat ik verkeerd deed..

wie weet tot zienus in het kattenforum.. :P

thanks..
Gebruikersavatar
Door koekje
#994520
hier op barfplaats hebben we ook een kattenafdeling, en die bedoelde ik eigenlijk.
ik vind de voeradviezen van hier (en meeste medische adviezen) hier meestal beter dan het elkaar-na-praten van daar.

je bent zeker welkom om hier in de kattenafdeling op barfplaats een draadje te openen over je poezies, want er zijn genoeg andere katten eigenaren, en ze zijn allemaal heel erg lief.
toen ik hier als vers lid kwam, zat Ot ook nog op de br*k, en ze hebben me nooit gemept of gebeten, ze zijn altijd heel aardig en lief geweest, ook toen ik onzeker was en twijfels had.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#994527
[quote="koekje"]
hier op barfplaats hebben we ook een kattenafdeling, en die bedoelde ik eigenlijk.
ik vind de voeradviezen van hier (en meeste medische adviezen) hier meestal beter dan het elkaar-na-praten van daar.

je bent zeker welkom om hier in de kattenafdeling op barfplaats een draadje te openen over je poezies, want er zijn genoeg andere katten eigenaren, en ze zijn allemaal heel erg lief.
toen ik hier als vers lid kwam, zat Ot ook nog op de br*k, en ze hebben me nooit gemept of gebeten, ze zijn altijd heel aardig en lief geweest, ook toen ik onzeker was en twijfels had.
[/quote]
hey.. :)
ik heb me net sufgetypt op het topicje daar.. :)
tis wel een lang verhaal geworden.. maar ook gewoon even ter introductie..
ik heb al veel antwoorden van jou gekregen.. maar een enkeling herhaal ik daar.. puur voor verschillende ideeen.. :)

ik ben erg blij met alle hulp hier hoor..
in principe is het een byzonder vriendelijk forum.. het kan ook heel anders..
en dat je af en toe een krabbel krijgt.. och..
hoort erbij.. :)

kuz!! 
Gebruikersavatar
Door koekje
#995945
ik heb vandaag een plofbraadkuiken gekocht bij de C1000, ik was €2,89 kwijt.
Das geen geld voor een kipje van een ruime kilo. ik denk zoiets voor Kiki ook wel lekker en goed te doen is.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#995950
ja dat denk ik ook..
ik moet alleen even een c1000 zien te vinden hier..
ik geloof niet dat die er is..
ik zal binnenkort.. van t weekend denk ik.. bij de aldi kijken..
bij de spar was ik vanmiddag.. daar hebben ze t niet..
is meer een vakantiesupertje in het dorp bij mijn ouders..
die wonen aan zee..  ;D

maar 2,89 is goed te doen voor een dag of 2?? eten!

danks voor t mededelen..  :shades:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door