Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Yor
#918964
Hoi,

Half maart komt mijn teckelpup, en daar heb ik het volgende menu voor gemaakt:
Percentages
50% vleesbotten
15% orgaan vlees
20% spiervlees
10% groente/fruit
5% overig

ik ben uitgegaan van 8% van lichaamsgewicht (2,5 kg, maar dat is natuurlijk een schatting) en 4 maaltijden per dag. (bij welke leeftijd ongeveer kan ik gaan minderen met maaltijden?)
Dit is het menu voor de eerste week, hierna zal ik als vleesbotten kipkarkas, konijnkarkas, eenderug, lamsribben en vis gaan toevoegen.

ma 70 gram kippennek - 35 gram orgaan(schaappens)- 70 gram kippennek -35 gram orgaan(hart eend/lam)
din 35 gram spier paard -70 gram kippennek -35 gram groente + 25 gram ei/zuivel -35 gram spier haas
wo    70 gram kippennek -35 gram orgaan(konijnenlever) -70 gram kippennek -35 gram orgaan(hart eend/lam)
do    35 gram spier rund -70 gram kippennek -35 gram groente -35 gram spier rund
vrij    70 gram kippennek -35 gram spier haas -70 gram kippennek + 25 gram ei/zuivel -35 gram orgaan(rundernier)
za      35 gram spier rund -70 gram kippennek -35 gram groente -35 gram spier rund
zo 35 gram orgaan(konijn lever) + 20 gram ei/zuivel -35 gram spier paard -70 gram kippennek -35 gram groente

Wat vinden jullie ervan?
Door Lizzy
#918969
Ik heb tot 3 maanden 4 keer per dag gevoerd. En tot een maand of 6 drie keer per dag.

Ik tel wel 7 of 8 of 9 diersoorten! Subliem! Ja, en verder ziet het er ook gewoon hartstikke goed uit! Die teckelpup van jou mag niet klagen ;D! Wordt hij/zij met vers afgespeend?
Door Yor
#918982
Ik moet zeggen, Pauline heeft me aardig op weg geholpen!
Helaas wordt hij niet afgespeend met vers  :(  Een pup kan je toch wel direct over zetten op barf?
Ik heb nog wel een vraagje over de groente mix: hoe belangrijk is het dat het echt gepureerd wordt? Voor heen maalde ik de groente nml altijd in zo'n hakselaar, dus dan blijft het nog een beetje grof en dat vinden mijn honden lekkerder dan zo'n nat prakje. Zolang het er niet onverteerd weer uit komt is het goed?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#918991
[quote="Yor"]
Ik moet zeggen, Pauline heeft me aardig op weg geholpen!
Helaas wordt hij niet afgespeend met vers  :(  Een pup kan je toch wel direct over zetten op barf?
Ik heb nog wel een vraagje over de groente mix: hoe belangrijk is het dat het echt gepureerd wordt? Voor heen maalde ik de groente nml altijd in zo'n hakselaar, dus dan blijft het nog een beetje grof en dat vinden mijn honden lekkerder dan zo'n nat prakje. Zolang het er niet onverteerd weer uit komt is het goed?




[/quote]

Als het mijn pup was zou ik 'm ook direct overzetten. Die groente zou toch wel iets fijner mogen dan wat zo'n hakselaar afgeeft.
Je menu ziet er verder super uit. 
Gebruikersavatar
Door Pauline
#919117
Alle eer aan jezelf Yor! Zoveel heb ik niet gedaan, behalve een beetje filosoferen en feedback geven.

Groenten zou ik idd ook wat fijner doen, moet echt wel een beetje een natte prut (hoop dat Dory dit niet leest...... :)) zijn.

Menu ziet er fantastisch uit. Hoe gaat de pup heten (of had ik dat al gevraagd...... :-\).

Joris at al heel snel 3x per dag, volgens mij al met een week of 14. Vanaf 6 maand at hij nog maar 2x per dag. Tegenwoordig 1x daags. ;)
Door Yor
#919241
Oke, de groente mix toch prut van maken.. Dan moet mijn schapendoes echt buiten gaan eten, met zijn vieze baard  ;) Als ik even niet oplet drupt hij een heel spoor bloed met prut door het huis, of erger nog als hij zich uitschud zit het op de muren ;)

De pup gaat trouwens Dylan heten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door