Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door avadena
#913328
Weekmenu voor Boel&Sen

De honden wegen ieder 10 kg, en ben uitgegaan van 2%
Samen dus 20 kg hond wordt  400 gram per dag, 2800 gr. per week
Ik ga eerst nog op ‘save’ spelen: 50% kvv en 50% barf, daarom doe ik niet meer dan 10% orgaanvlees.

50%  Vleesbot       1400 gr.   afgerond op 1500 gr
15%  Groente          420 gr    afgerond op  400 gr
10%  Orgaan           280 gr    afgerond op  250 gr.
20%  Spiervlees      560 gr    afgerond  op  500 gr.
5%   Overig            140 gr.    afgerond  op 150 gr.

Ik rond het af omdat ik het makkelijker vind rekenen en overzichtelijker vind, maar daardoor wijken de percentages uiteindelijk iets af.

Orgaanmix 1 bestaat uit lamshart, rundernier, geitepens
Orgaanmix 2 bestaat uit kippenmaag, -hart, en –lever

Dag 1:  250 gr. lamsribben, 50 gr. orgaanmix(2),100 gr. groentemix
Dag 2: 100 gr. kippenvleugels 200 gr. geitenvlees, 50 gr. groentemix,1 eitje (75 gr).
Dag 3: 200 gr. eendenekken 100 gr. paardenvlees, 50 gr. orgaanmix(2),
Dag 4: 300 gr. kwartel, 50 gr. orgaanmix(1), 50 gr. groentemix.
Dag 5: 200 gr. kippennekken 100 gr. rundvlees, , 50 gr. groentemix, 50 gr. orgaanmix(1)   
Dag 6: 150 gr. rauwe sardientjes, 100 gr paardenvlees, 100 gr. groente, 1eitje (75gr)
Dag 7: 300 gr. kippenkarkas, 50 groentemix, 50 gr. orgaanmix.(1)


Onder ‘overig’ versta ik eieren, huttenkase, tafelresten enz.
Ik ga proberen om het nog aan te vullen met wild. Met vis ga ik ook nog meer varieren.
Aan kvv geef ik: Haaksbarf: Lam, Geit
                            Runner: Kip&Rund

Heel graag hoor ik jullie mening over mijn eerste menu!
                           
Afbeelding
Door Lizzy
#913373
Met dit prachtig uitgewerkte, uitgerekende en subliem afwisselende menu heb jij helemaaaaaal geen kvv meer nodig :)!
Door avadena
#913570
Bedankt voor je reactie!
Het gebruik van kvv zal ik steeds meer gaan beperken, naarmate ik meer en meer thuis wordt in de wondere wereld dat BARF heet.
Ik heb trouwens nog wel even een vraag betreft pens. Graag zou ik de honden eens willen verrassen met een behoorlijke lap pens. Als ik mijn opgegeven percentage bekijk dan is dat orgaanvlees (10%) 250gr.(afgerond) voor 2 honden, dus per hond 125 gram. per week
Dit lijkt mij meer een ‘hapslikweg’ lapje pens..geen ‘trek kauw en schud’ werk. Als ik Boelie en Senda toch aan  het werk wil zetten met een lap pens hoeveel kan ik dan ongeveer gaan geven per week, zonder dat ik ze toch te veel orgaanvlees geef??
Afbeelding
Door Lizzy
#913635
KVV bevat ook al ruim pens dus ik zou zelf eerder eens per twee weken pens geven en dan bijv. een stuk dat ruim 2 keer zo groot is (mag wel iets meer zijn, zo krap komt het niet) als wat ze nu krijgen. Is dat een beter lapje of nog steeds hap-slik-weg?
Door avadena
#913646
Dat zou dan 1x per 2 weken voor elke hond een lap van 250 gram zijn. Hier moet natuurlijk meer moeite voor gedaan worden.
Ik kan natuurlijk ook 2 dagen per maand minder gaan KVV-en en voor die dagen dus pens gaan geven.  i.p.v 50%kvv-50%barf, wordt het dan 48%kvv-52%barf.
Dit gaat de goede kant op ;)

Afbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door