Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door senna-husky
#856995
Hallo.
Ik ben beginnende barfer en vandaag bij de slager geweest om een begin te maken met een voorraadje voor in de vriezer.
We maken bakjes met orgaanvlees.
Samengesteld uit: 100 gram hart
                              100 gram nieren
                                25 gram lever.
Is dit een goed idee??
Door dorinekok
#857021
Dat lijkt me een gezellig bakje orgaan.
Maar je bedoelt vast of de hoeveelheid genoeg is, of de verdeling? Dat ligt er aan wat je verder nog geeft. Dus eigenlijk kan niemand op dit moment wat met je vraag. Beter kun je dus aangeven hoe zwaar je hond is en dus de hoeveelheid die hij in totaal krijgt. Plus wat je verder nog geven wilt. In elk geval is dit orgaanpakje waarschijnlijk  maar 10% tot 15% van het complete menu. Dan pas is in te schatten of dat gezellig orgaanpakje in orde is.
Door senna-husky
#857026
ze weegt 19 kg ik wil haar ongeveer 400 gr per dag geven  ik kan bv ook 2 bakjes pakken 450 gr orgaan vlees ongeveer dus  ook heb ik gelezen dat ze niet teveel lever mogen
Door dorinekok
#857455
dus je zou dan 1 dag alleen orgaan willen geven?Snap ik dat goed? Ik heb begrepen dat niet iedere hond daar goed op reageert en dat je die 425 gram beter over de week kan verdelen.
Zelf doe ik daar niet zo heel moeilijk over en geef ik ze in 1 week tijd ongeveer 10 tot 15% orgaan. Dan lijkt 425 gram voor jouw hond inderdaad wel voldoende. Maar misschien wil iemand anders daar ook nog wat zinnigs op zeggen.
Door senna-husky
#857661
ik dacht dat een hond niet zo veel lever mocht hebben .in een boekje gelezen  ;) ja en pens wil ik daar idd ook bij doen zeg maar eens eens per 2weken een grote lap vuile pens 500 gr
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#857706
[quote="senna-husky"]
ik dacht dat een hond niet zo veel lever mocht hebben .in een boekje gelezen  ;) ja en pens wil ik daar idd ook bij doen zeg maar eens eens per 2weken een grote lap vuile pens 500 gr
[/quote]

Nou da's dan wel een slecht boekje want de meeste boeken die ik ken over voeding daar staat juist in dat lever heel erg goed is. Ga voor de aardigheid maar eens zoeken op intenet dan zie je wat er allemaal in lever zit!
Door senna-husky
#857723
van vitaaminne A kun je ook teveel krijgen niet meer dan twee keer per week lever lees ik hier .boek voer voor carnivoren . er staat ook dat katten meer behoeften aan lever heben als honden
Gebruikersavatar
Door pike
#857753
Als je hond 19 kg weegt en je voert 400 gram per dag, dat is dan 2800 gram in de week, en je geeft per week 25 gram lever, dan is dat minder dan 1% van zijn totale menu. Je mag gerust wat meer doen, 2-5%.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#857760
[quote="senna-husky"]
van vitaaminne A kun je ook teveel krijgen niet meer dan twee keer per week lever lees ik hier .boek voer voor carnivoren . er staat ook dat katten meer behoeften aan lever heben als honden
[/quote]

Tja, dat is nou de pest als men een boek schrijft en alleen gebruik maakt van rekbare begrippen :-\
Door senna-husky
#857794
ik had dus beter bakjes van 150gr kunnen maken en dan als appart houden nier lever hart . vuile pens krijg ik volgende week zaterdag das dan runder en lams ze vreet het allemaal wel hoor .nu alleen zaterdag nog even bij een polier gaan kijken voor kippen vleugeltje en of kippen nek let wel ze krijgt ook gewoon bandit geitmix en frosti-fit maar het is nu even uit zoeken wat we haar verder gaan voeren
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door