Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#85899
Aangezien ik het zelf samenstellen steeds leuker begin te vinden, ben ik ook maar even langs de markt geweest voor wat groenten en fruit zodat ik daar ook mooi een mix van kan maken.
Alleen nu de vraag, kan ik dit alles zonder meer bij elkaar voegen of kan ik b.v. beter het fruit en de groenten gescheiden houden? of zitten er dingen bij die ik beter gewoon lekker zelf kan opeten, maar die voor de hond niet zo geschikt zijn?

Winterwortel, wilde spinazie, taugé, biet, witlof, paksoi, andijvie, alfalfa, appel, banaan, kiwi, knoflook.

Wil het vanmiddag gaan pureren, dus ik hoop dat het wat is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#85906
Hoi Carlijn, ik geef zelf nog geen GF-mixjes, maar wat ik er hier op deze site over gelezen heb is dat de meeste mensen de groenten niet met fruit mengen, en het ook niet tegelijk geven. Waarom dat was weet ik niet meer precies.
Door Marion
#85918
ik meng wel groenten met fruit in 1 groente-fruit mix, maar geef ook tussendoor wel eens wat fruit of groenten zoals een tomaatje, banaan, een paprikaatje enz.
Door Lizzy
#85921
Hoi Carlijn, het hangt er van af... Ik geef zelf geen groente + fruit meer door elkaar. Want mijn honden krijgen daar gas van in de darmen en liggen echt vieze stink-sch*ten te laten! Maar, veel mensen mengen wel groente + fruit en hun honden hebben nergens last van.... Ik vind zelf trouwens vlees + fruit geen denderende combinatie (ik geloof "nog" in Een Levenlang Fit). Ook 1 van de redenen dat ik groente en fruit niet meng, want de groentemix geef ik eigenlijk altijd met vlees.
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 24 apr 2004, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#85941
Waarom vind je vlees en fruit geen denderende combinatie Lizzy?
En als ik bv iedere dag 1 stuk fruit zou geven zou dit dan voldoende zijn voor Tommie (5kg).
Door Lizzy
#86097
[quote="Marion"]
Waarom vind je vlees en fruit geen denderende combinatie Lizzy?
En als ik bv iedere dag 1 stuk fruit zou geven zou dit dan voldoende zijn voor Tommie (5kg).
[/quote]
In een levenlang fit wordt gesteld dat je fruit altijd op de nuchtere maag moet nuttigen omdat het anders gaat gisten in de darmen (door de suikers). De suikers verbruik je dan ook gelijk (fruitsuikers).
Door Carlijn
#86107
Ik heb de groenten en fruit maar appart gehouden, dan heb ik meteen ook wat afwisseling om te geven.
De fruitmix vind hij erg lekker, maar daar zit dan ook appel doorheen. Van de groentenmix wou ie niks weten, maar toen ik zijn portie BIBI er doorheen deed, was het wel hap slik weg.
Het was trouwens wel duidelijk dat ik dit voor het eerst deed (pureren) de half keuken inclusief mezelf zat onder de spetters... misschien toch niet zo'n slim idee om bietjes met de staafmixer te pletten ???
Door labranwk
#87741
[quote="Carlijn"]
Ik heb de groenten en fruit maar appart gehouden, dan heb ik meteen ook wat afwisseling om te geven.
De fruitmix vind hij erg lekker, maar daar zit dan ook appel doorheen. Van de groentenmix wou ie niks weten, maar toen ik zijn portie BIBI er doorheen deed, was het wel hap slik weg.
Het was trouwens wel duidelijk dat ik dit voor het eerst deed (pureren) de half keuken inclusief mezelf zat onder de spetters... misschien toch niet zo'n slim idee om bietjes met de staafmixer te pletten ???
[/quote] hahaha nee dat geeft idd een zooitje... ik doe t met de bieten anders: raspen :D
Nick is trouwens ook moeilijk met groentemixjes. Zij krijgt het door haar orgaanvlees. Dat snijd ik dan heel klein en maak er een soort papje van, aangemend met Yoghurt. Zo kunnen ze t bijna niet laten staan ;D
Door 202spots
#87883
[quote="Carlijn"]
>>. Van de groentenmix wou ie niks weten, maar toen ik zijn portie BIBI er doorheen deed, was het wel hap slik weg.>>[/quote]
Hi Carlijn,Had je eerst alleen maar de groentemix gegeven en verder niks erdoor ???
De meeste honden willen er wat doorheen hebben hoor,dus groente MET iets vleesachtigs erbij.
Pens/vis/vlees/orgaan of kip...
Ook af en toe 'n rauw eitje er door.
Door Carlijn
#87979
[quote="202spots"]
[quote="Carlijn"]
>>. Van de groentenmix wou ie niks weten, maar toen ik zijn portie BIBI er doorheen deed, was het wel hap slik weg.>>[/quote]
Hi Carlijn,Had je eerst alleen maar de groentemix gegeven en verder niks erdoor ???
De meeste honden willen er wat doorheen hebben hoor,dus groente MET iets vleesachtigs erbij.
Pens/vis/vlees/orgaan of kip...
Ook af en toe 'n rauw eitje er door.
[/quote]

Toen ik de groentemix klaar had, heb ik er een lepeltje van in zijn voerbak gedaan, gewoon omdat ik nieuwschierig was of hij het ook zo zou eten, toen dat dus niet het geval was, heb ik er zijn portie BIBI doorgedaan.
Het was verder ook niet mijn bedoeling om hem alleen kale groentemix te geven hoor, was alleen benieuwd of hij het misschien echt lekker zou vinden... op fruitmix en sommige groenten appart is hij namelijk echt dol.
Groetjes, Carlijn
Door Sammy_Shunka
#94058
Hoi!!!

Ik meng mijn groenten met fruit. Geen probleem met gas vroming (gelukkig ;D) Iedere keer als ik groenten en fruit ga kiezen neem ik iets anders om zo variatie te steken in het mixje. Ik mix alles in de mixer dat gaat lekker vlot 8)
Ik doe nooit een boonsoort (sperziebonen, witte bonen of dergelijke door de mix want dan heeft Sammy een fonteintje uit zijn poepje)

's morgens krijgen ze dit aangevuld met cottage cheese,yogurt ,sardientjes een tabeltje kelp en alfalfa.

Sammy haast zich altijd lik lik lik en dan snel naar shunka te lopen om haar potje leeg te likken.Hihi je kan altijd zien of sammy gedaan heeft met eten want dan hangt zijn neusje altijd vol met G/f mix ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door