Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door basisbarf
#816609
ik heb mijn dogo canario reu koda met succes over gezet

ik wil nu het zelfde doen met ghita mijn mechelaar pup

ze is 4 maand oud 10kg
ik heb 5% genomen

dat is 3500 gram per week{vind ik wel veel}
hier komt het dan{ik vind het trouwens wel alleemaal heel veel ik heb vast iets niet goed berekend}


vleesbot
1750 gram per week dan 7 keer
250 gram per dag
groente
525 gram per week dan 4 keer
131 gram per dag
orgaan
525 gram per week dan 3 keer
175 gram per dag
spiervlees
700 gram per week dan 4 keer
175 gram per dag


week menu {aangepast op die van koda}
maandag
250 gram karkassen {eend/kip/hoender/haas}
130 gram groente mix met ei
175 gram spier snippers rund

dinsdag
250 gram karkassen
175 gram orgaan mix

woensdag
250 gram ribben met vlees
175 gram spiervlees snippers
130 gram groente mix met ei

donderdag
250 gram zalm koppen/ sardientjes etc
130 gram groente mix

vrijdag
250 gram karkassen
175 gram orgaan mix
175 gram spiervlees snippers

zaterdag
250 gramn ribben met vlees
175 gram pens
130 gram groente mix met honing

zondag
250 gram karkassen
175 gram spier snippers {hert/ree}

en hoe ziet het er uit???
Door Ronja
#816654
Ja, ik vind het ook wel veel eten! Ik heb een Hollandse herder van 6 maanden en die krijgt dit niet! Heeft ze ook nooit gehad.

Het valt me op dat je per dag 250 spier en 250 orgaan geeft. ik zou minder orgaan geven, bijvoorbeeld de helft van het spiervlees.
Verder zou ik  bijna de helft van wat ze krijgt  uit botten met vlees laten bestaan.
Stel je wilt haar 1000 gram per dag geven (lijkt mij veel, maar het rekent zo makkelijk)
dan krijgt ze 450/500 gram bot met vlees, 200/250 gram spier, 100/150 gram orgaan en de rest groentemix. Ik laat het voor Ronja niet op zo'n 50 gram aankomen.
Door mabeline
#816668
Mijn border collie van 4,5 maanden en ook 10 kilo krijgt 750 gram per dag en dan nog blijft ze aan de dunne kant, ik vind dit op zich niet erg veel.

Verder sluit ik me aan bij Ronja
Door basisbarf
#816704
[quote="Ronja"]
Ja, ik vind het ook wel veel eten! Ik heb een Hollandse herder van 6 maanden en die krijgt dit niet! Heeft ze ook nooit gehad.

Het valt me op dat je per dag 250 spier en 250 orgaan geeft. ik zou minder orgaan geven, bijvoorbeeld de helft van het spiervlees.
Verder zou ik  bijna de helft van wat ze krijgt  uit botten met vlees laten bestaan.
Stel je wilt haar 1000 gram per dag geven (lijkt mij veel, maar het rekent zo makkelijk)
dan krijgt ze 450/500 gram bot met vlees, 200/250 gram spier, 100/150 gram orgaan en de rest groentemix. Ik laat het voor Ronja niet op zo'n 50 gram aankomen.
[/quote]

thanx ik vind het voor haar erg moeilijk want ze blijft zo vreselijk slank dat ik haar ook niet te veel wil geven hahaha

voor mijn dogo is het makelijker dier eet gewoon en word niet te dun als hij vlees eet
Door basisbarf
#816705
ija de bedragen eeehh getallen worden verdeeld in twee keer per dag
ze krijgt twee keer etetn s'morgens en smiddags dus het moet nog gedeeld door twee
maar is het zowie zo te veel per dag???
Door Ronja
#817184
Ik denk dat jouw hond een snellere stofwisseling heeft dan de mijne. De fokker adviseerde met 8 weken een hoeveelheid brok die normaal was, maar zij liet de helft staan. Toen ze van ons de helft kreeg, werd ze door de clubgenoten op de KC 'dat dikkertje' genoemd....Nu krijgt ze dus vrij weinig (4 tot 5 ons per dag) en ziet ze er goed uit. En ze is best heel levendig en beweeglijk, dus......voed ik maar met mijn ogen en niet met de maatbeker..
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door