Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door obicham
#77026
gft-mix :

wortel
sla
sinaasappel
appel
witte kool
paksoi
komkommer
niet schoongemaakte makreel
groente inhoud pens / boekmaag

vlees :

runder- knieën , schouderbladen , scheenbeen lever , nieren .
pens en boekmaag

en af en toe een kippetje
Door 202spots
#77157
obicham schreef: gft-mix :
wortel
sla
sinaasappel
appel
witte kool
paksoi
komkommer
niet schoongemaakte makreel
groente inhoud pens / boekmaag
Doe je de vis altijd door de groente/fruit mix?
Of geef je de G/Fmix ook wel met ander vlees?
vlees :
runder- knieën , schouderbladen , scheenbeen ,lever , nieren .
pens en boekmaag
en af en toe een kippetje
Ik zie alleen botten,orgaan,pens en af en toe kip?
Verder geen vlees???
Of voer je ook kantenklaar en dit is voor af en toe?
Door Lizzy
#77292
Om je eerlijk de waarheid te zeggen vind ik het wat eenzijdig. En ik mis botten van kleinere dieren. Ik mis ook wat variatie in groente. En ik mis spiervlees. Geef je nooit spiervlees, alleen orgaanvlees? Het beste zou namelijk zijn om niet meer als 10% a 15% van het totaal aan voeding te laten bestaan uit orgaanvlees. Zo te zien zit jij daar wel erg ver boven! Geen kritiek, maar wel een tip. Ik zou dus, als ik jou was, meer gaan varieren in groentes en vlees en ik zou dus meer spiervlees en veel minder orgaanvlees gaan voeren.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 09 apr 2004, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#77380
Wat voor ras heb je? en hoe zwaar zijn ze?
Misschien even bij de menu's kijken naar wat ideetjes wat je zo al kan geven zodat je meer variatie hebt?
Door obicham
#77542
labrador retriever 32kg
mini duitse herder 18kg


wat versta je dan onder spiervlees?
knieën en scheenbeen heeft toch spiervlees ?

en in de groente komt variatie , maar dit is wat ze nou krijgen en ik barf ook nog niet zo lang
Laatst gewijzigd door obicham op vr 09 apr 2004, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#77569
[quote="obicham"]
labrador retriever 32kg
mini duitse herder 18kg


wat versta je dan onder spiervlees?
knieën en scheenbeen heeft toch spiervlees ?

en in de groente komt variatie , maar dit is wat ze nou krijgen en ik barf ook nog niet zo lang

[/quote]
Spiervlees is gewoon vlees. Filet, biefstuk, beeflappen, maar natuurlijk ook de stukken vlees die de slager weg snijdt van de lapjes vlees die hij verkoopt (met vetranden, zeentjes, etc). Spiervlees zit inderdaad ook vast aan botten. Maar hoeveel vlees zit er aan de scheenbenen en knie?

Hoe lang stel je zelf samen, als ik vragen mag?

Geef je ook nog iets van supplementen? En geef je dingen als rauwe eieren, zuivel?
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 09 apr 2004, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door obicham
#77643
ben begonnen in het begin van dit jaar , nadat ik het boek van Mogens heb gekocht en gelezen .

aan schenen en knieën zit nog alle vlees inclusief de pezen
(altijd leuk om ze daarmee te zien stoeien)

yoghurt en eitjes krijgen ze ook ong 2x per week ,
(Max)labrador is gek op ei
(spike) herdertje moet er weinig van hebben

wel merk ik dat de Da-kosten naar beneden zijn geduikeld namelijk 0 euro.
was ong. elke 2 mnd bij de da.
Door 202spots
#77897
obicham schreef: aan schenen en knieën zit nog alle vlees inclusief de pezen
(altijd leuk om ze daarmee te zien stoeien)
Maar het grootste gedeelte is bot toch?
Er moet minstens evenveel vlees aanzitten,om als maaltijd te dienen,
en ik denk niet dat de botten die je nu geeft zoveel vlees hebben toch?
Anders word het 'n kale bot genoemd,klein beetje vlees met veel knaagwerk als recreatie.
Af en toe of 1 keer per week niet erg,maar niet elke dag geven.
yoghurt en eitjes krijgen ze ook ong 2x per week ,
(Max)labrador is gek op ei
(spike) herdertje moet er weinig van hebben
Je kan de rauw ei ook door de groente/vlees mix mengen,dan eet ie 't vast wel op.
Is je herdertje nog pup? of is het gewoon 'n kleine herdertje? :)
wel merk ik dat de Da-kosten naar beneden zijn geduikeld namelijk 0 euro.was ong. elke 2 mnd bij de da.
Geweldig dat Max en Spike het zo goed doen,maar ik denk dat je toch 'n beetje meer afwisseling moet hebben,want anders dan kom je ondanks het rauwe diet toch 'n keer bij de DA terecht.
Je kan wel heel enthusiast rauw eten gaan geven,en 'n rauw diet hoeft helemaal niet moeilijk te zijn,
maar het is niet zo eenvoudig als alleen maar 'n paar botten met wat vlees en wat groenten te voeren.
Je moet echt zelf aan 't lezen gaan,en zien hoe anderen het doen voordat je de juiste combinatie voor JOU honden hebt gevonden.
Niet bedoeld als kritiek,want ik vind het knap dat je al zover bent gekomen,maar het diet wat je nu geeft moet dus nog wat uitgebreid worden.
Heb je al bij de menu's gekeken?
Doen hoor,dan zie je welke soorten vlees er word gegeven en hoe je voor afwisseling kan zorgen.
Spiervlees is alle vlees wat aan 't bot zit wat je nu geeft,maar OOK alle stukken of lappen vlees zonder bot,rund,paard,lam,schaap,geit,ribbetjes met vlees eraan,
Kijk of je 'n islamiet slager in de buurt heb,voor geweldige koopies.
Op de markt voor kip en vis...misschien kan je ergens konijn,wild of gevogelte vinden enz enz...
En blijf verder vragen!!! 8)
Door obicham
#78068
van de knie en de scheen is alleen het vel verwijderd de rest is er nog

en het is een klein herdertje (iedereen denkt inderdaad dat het een pup is :-) )
maar ei is ie gewoon niet gek op , ook niet onder het eten
de ander eet alles als er maar ei inzit

maar zal eens verder kijken voor kip etc.
Laatst gewijzigd door obicham op za 10 apr 2004, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#78567
[quote="obicham"]
van de knie en de scheen is alleen het vel verwijderd de rest is er nog
[/quote]
Tja...dat zegd me evengoed niet hoeveel vlees en hoeveel bot er is...
't is 'n beetje moeilijk om hiervandaan te bekijken 8)misschien is het makkelijker als je het hele menu van 1 week op schrijft,en alles neerzet wat je voert? Hoeveelheid/gewicht ook erbij misschien? Dan krijgen we 'n beter idee,want alleen verder kijken voor kip is wel 'n beetje vaag dacht ik ???
Door Lizzy
#78597
[quote="202spots"]
[quote="obicham"]
van de knie en de scheen is alleen het vel verwijderd de rest is er nog
[/quote]
Tja...dat zegd me evengoed niet hoeveel vlees en hoeveel bot er is...
't is 'n beetje moeilijk om hiervandaan te bekijken 8)misschien is het makkelijker als je het hele menu van 1 week op schrijft,en alles neerzet wat je voert? Hoeveelheid/gewicht ook erbij misschien? Dan krijgen we 'n beter idee,want alleen verder kijken voor kip is wel 'n beetje vaag dacht ik ???

[/quote]
Ja, ik sluit me bij Dory aan. Op deze manier vind ik het erg moeilijk om tips te geven (waar je om vraagt) over jouw menu. Geen idee wat je allemaal voert en in welke hoeveelheden/percentages...
Door obicham
#80484
#Maar het grootste gedeelte is bot toch?
Er moet minstens evenveel vlees aanzitten,om als maaltijd te dienen


noem me eens een gedeelte van een rund dat evenveel vlees als bot heeft .
ik kan er geen bedenken
mijn adresje verkoopt wel 1kg zakjes met vlees blokjes voor de hond ,dan heb ik dat ook weer opgelost .

heb nogal moeite om aan kippenafval te komen hier , dus als iemand een goed adresje heeft in zuid limburg.
ben ik ook weer geholpen
Door Lizzy
#80508
Ik geef nooit botten van rund. Die vind ik veel te hard.

Maar als ik bijv. lamsribben geef, dan zit daar meer vlees aan dan bot.

Helaas kan ik je niet helpen aan een kippenadres in Zuid Limburg....
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door