Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#94048
ze krijgt nu 4 keer 100 gr. carnibest, en met de laatste maaltijd een handjevol fijngeknipte (jaja, met de schaar gaat toch het beste) lamspens.
Het lijken zulke kleine beetjes, die 100 gram per keer ::)
Maar ze ligt voldaan in de mand, dus zal het wel goed zijn, en de mand is aan het krimpen dus ze groeit goed ;D
Ze poept nu keurige kleine drolletjes ;)
Door jeanne
#96900
Ze heeft zojuist haar eerste verse bot gehad, een groot stuk runderbot met behoorlijk nog wat spiervlees eraan.
Ze heeft heerlijk rustig liggen knagen.
Ik wil haar nu in het weekend voortaan een groot bot geven zodat ze leert scheuren en kauwen
foto's staat op mijn site ;)
Door Lizzy
#96908
Ohhwwww, wat is zij toch geweldig! Ik vind haar ZO lief! En zo te zien ligt zij heerlijk te genieten van haar bot. Lekker voor haar tandjes ook! Ook met wisselen en ook met de scherpste puntjes van die gemene melktandjes afhalen ;D
Door jeanne
#104834
Pens gaat er in als koek.
Vanochtend een kakelvers eitje gekraakt, hahaha, ze pakte het eitje voorzichtig aan maar toen het krak zei, schrok ze zich een ongeluk. Na wat voorzichtige likjes, is het hele ei naar binnen gegaan.
Vanmiddag een kippenvleugeltje gegeven, wel even ingeknipt. Nou, dat kraakte ook al zo lekker, alleen het laatste stuk was hap slik weg :o
Nou, ze heeft nog nergens last van, het zal ook wel allemaal goed gaan ;)'
Ik wilde eigenlijk met nekjes beginnen, maar die kan ik pas volgende week vrijdag op de markt ophalen.
Door Truus
#104843
Ha ha Die Bessy heeft het maar goed bij jou, leuk is dat he, als ze alles voor de eerste keer eten.
Ze laat het zich lekker smaken, heb je er foto's van?
Door jeanne
#104926
[quote="Truus"]
Ha ha Die Bessy heeft het maar goed bij jou, leuk is dat he, als ze alles voor de eerste keer eten.
Ze laat het zich lekker smaken, heb je er foto's van?
[/quote]
nee, ships, vergeten

maar dan doen we het gewoon nog een keertje alsof het de eerste keer is ;D
Door jeanne
#113386
ze werkt nu dus een pond carnibest weg, aangevuld met extra's : ei, pens, hart, of soepvlees uit de super.
Kippevleugeltjes krijgt ze voorlopig even niet >:(
(ze kucht nog steeds, alsof ze last heeft van de keel)
stukje mandarijn heeft ze ook al op, stukje appel geproeft, dropje gejat (vond ze dus NIET lekker) en tussendoor af en toe een pensstaafje
Door jeanne
#118276
zat net even te denken
ik houd nu de hoeveelheid 50 gram per kilo lichaamsgewicht aan voor Bes. Maar hoelang moet ik dit aanhouden? Hoelang is ze pup?
Door K@rin
#118297
[quote="jeanne"]
zat net even te denken
ik houd nu de hoeveelheid 50 gram per kilo lichaamsgewicht aan voor Bes. Maar hoelang moet ik dit aanhouden? Hoelang is ze pup?

[/quote]

Net zo lang, totdat je denkt:
Hé, volgens mij, groeit ze nu meer in de breedte dan in de hoogte ;D
Nu is dat bij Bess waarschijnlijk eerder dan bij een Pyr ;D ........
Maar wanneer je ziet, dat ze te dik wordt kun je beter de hoeveelheid niet verder verhogen, totdat je denkt: NU wordt het wat te minnetjes en dan geef je er weer wat bij .
Is voor iedere hond verschillend .........
Met een maand of 9 ga ik bij mijn ras (bij de teven) de hoeveelheid voer terugbrengen naar de hoeveelheid van een volwassen hond.
Laatst gewijzigd door K@rin op di 29 jun 2004, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#118910
Nu jullie het er toch over hebben mijn teefje bijna 11 maanden gaat maar niet de breedte in.
Moet ik nu dus gewoon blijven voeren voor een jonge hond in de groei??????
Door K@rin
#119004
[quote="balupa"]
Nu jullie het er toch over hebben mijn teefje bijna 11 maanden gaat maar niet de breedte in.
Moet ik nu dus gewoon blijven voeren voor een jonge hond in de groei??????
[/quote]

Ik bedoel met die "breedte" eigenlijk NIET het uitzwaren van de hond, qua bouw ...........
Maar meer het "de breedte in gaan" in de vorm van te vet worden, dus te dik op de ribben ......

Sommige rassen groeien in de hoogte tot ca. 11-13 maanden en gaan DAARNA pas "uitzwaren" .........
Ik heb een Pyr-reu gehad, die bijna alleen maar de hoogte in ging (schofthoogte 83 cm) en pas uit ging zwaren, toen hij ca. 3 jaar was.
Hij was pas echt "af", toen hij 4 jaar geweest was.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door