Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door CaneFerro
#759624
Ik ben sinds donderdag beginnen barfen met Ferro. Heb nog niet alles in huis, maar dit komt wel in orde. Ferro weegt nu 42 kg maar is wat aan de magere kant, dus start ik met hem 1000 g per dag te geven.

Even mijn beginnersmenu:

Donderdag:
800 g kabeljauw kop met lijf

Vrijdag:
500g pasta
400g runderhart

Zaterdag:
1000 g rundsspiervlees

Zondag:
400g groentepuree met ei, honing
400g platte kaas
300g rundshart

Maandag:
1kg schapepens

Dinsdag:
1kg kippenekken

Woensdag:
1kg schapekopvlees

Donderdag:
1kg kippekarkassen

Vrijdag:
1kg zalm of kabeljauw kop


Wat denken jullie hiervan? Ik weet dat ik er waarschijnlijk nog heel veel aan zal moeten veranderen, maar hulp is zeker welkom!
Alvast bendankt  :-*
Door tieneke
#759736
500 gram pasta.
400 gram platte kaas.
Deze zou ik meteen schrappen,een keertje een paar lepels yoghurt of platte kaas per week is genoeg, maar de pasta daar kan een hond niets mee,allemaal granen dus overtollige ballast.
Op zondag geef je 400 gram groentenmix met ei en honing,plus 400 gram platte kaas=kwark en dan nog eens 300 gram runderhart...ohhhww!!! ik zie je al de spetters van het behang af schrapen met deze maaltijd  ;D ;D
Beter is het om de groentenmix en de runderhart met iets van vleesbot te combineren,eendennekken bijv of kipkarkas etc zodat de ontlasting normaal blijft.
Voor de rest ziet het er vrij goed uit maar ik mis nog wel bot/vlees?,als je zalmkoppen kunt kopen zou ik deze liever geven dan de kabeljauw  ;)
Door pallas
#759756
Mijn reactie is dezeflde als Tieneke

ik zou zeker in het begin van alls wat in één maaltijd geven, dus vlees, bot en wat orgaan. Dan heb je de meeste kans dat ze niet aan de sjees gaan.
Je schrijft dat je net begonnen bent, misschien kan je dan beter nog een poosje rustig aan doen. Eén soort per week erbij, dus week 1 kippenekken , groentenen kippenlevertje, week 2 kippenekken, groenten en pens enzo verder.

Pasta voeg in mijn ogen weinig toe aan je menu, dat kan je beter vervangen door wat anders.
Door CaneFerro
#759963
Bedankt voor de adviezen.
De pasta deed ik er bij omdat ik op dat moment nog niks anders had. Dus zal dit in de toekomst sowieso vervangen.
De platte kaas leek mij een goede oplossing omdat ie helemaal niet gek is van groenten. Ik probeer dus vandaag om de groenten zo te geven met honing en een ei. Dan geef ik beter het runderhart vanavond en de groenten vanmorgen?
Bot heb ik inderdaad nog niet opgenomen in het menu omdat ik morgenavond naar het slachthuis ga en hij ging er een paar zachte botten bijsteken zodat we kunnen zoeken naar "makkelijke" botten om te starten en even kijken wat hij ermee doet. Dus geef ik hem volgende week sowieso af en toe een bot bovenop zijn maaltijd.
De man van het slachthuis vertelde mij dat hij behoorlijk wat jagers wonen heeft rondom hem die ook barfen en de zaken bij hem halen. Dit kan alleen maar een voordeel voor mij zijn.
Door tieneke
#759979
Begin wel eerst met kippennekken en als dit goed gaat na een paar maaltijden pas kipkarkassen.
Hierna ga je weer een stapje verder met konijn of eend,gaat ook dit allemaal probleemloos dan pas begin je met het zwaardere werk zoals ribben,koppen etc.
Geef nooit enkele ribben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door