Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#747544
Dit is het aangepaste menu van Daan. (11,5 kg)
Het lijkt nu goed te gaan, geen diaree meer. Maar ik ga de groentemix nog wel spreiden over 4 dagen ipv 2. Dat lijkt me beter.
Wat vinden jullie ervan?

Groetjes Marieke

Maandag:
250 gr Ribben geit
150 gr Groentemix
  75 gr Herten Lever

Dinsdag:
500 gr Vis
1 ei

Woensdag:
200 gr eendenekken
200 gr Hertenhart

Donderdag:
250 gr Haaskarkassen
200 gr Geitenvlees/Lamsvlees

Vrijdag:
300 gr Kippenvleugels/kippennekken
150 gr Groentemix

Zaterdag:
350 gr Hertenribben
  75 gr Hertenlever

Zondag:
300 gr Kippenvleugels/kippennekken
200 gr Lamspens

In 1 week maximaal 350 gram tafelresten/supplementen
Door Lizzy
#747654
Grofweg komen de percentages op:

52% vleesbot
22% vlees
17% orgaan
9% groente

De percentages en de afwisseling ziet er echt prima uit! Als jouw hond het goed doet: perfect, houden zo. Groente kun je over meerdere dagen verdelen. Mag, hoeft niet. Als de ontlasting over de week genomen gewoon goed is, dan kun je zo prima blijven voeren.
Door *Natasja*
#747658
Kan het, gezien het feit dat je vertelt dat hij in het verleden last van diarree heeft gehad, geen kwaad om 3 dagen achter elkaar lever, pens en lever te geven? Of zijn de hoeveelheden lever zo klein dat het niet laxerend werkt?
Door Batatinha
#747820
[quote="*Natasja*"]
Kan het, gezien het feit dat je vertelt dat hij in het verleden last van diarree heeft gehad, geen kwaad om 3 dagen achter elkaar lever, pens en lever te geven? Of zijn de hoeveelheden lever zo klein dat het niet laxerend werkt?
[/quote]

Met pens heb ik niet de ervaring dat het laxerend werkt. De lever heb ik nu zo gespreid omdat de ingevroren porties van Daans oude menu 150 gram zijn en ontdooide lever niet lang houdbaar is.

Mocht het problemen geven dan zal ik je tip in overweging nemen en nog eens wat schuiven met de dooie beestjes.  ;)

Thanks

Groetjes Marieke
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door