Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Chaos
#670323
Ik voer mijn twee honden elk twee maaltijden per dag. Da's 14 maaltijden per week. Boven de vriezer hangt een schema met wat ik uit de vriezer moet halen. Zeven keer bot, vier keer spiervlees/vis en drie keer orgaanvlees.
Ik heb sluitclips (kunstof klemmetjes) gehaald in vijf verschillende kleuren (Ikea). Daarmee kan ik bij het portioneren aangeven wat wat is. Wit is lams- of geitenribben. Geel is kipkarkas, kippenekken, kippevleugel, eendkarkas, eendevleugel of eendenek. Rood is spiervlees (kopvlees of geitesnippers). Blauw is pens. Paars is hart. Blauw+paars is lever.
Groente zit in bakjes. Deze geef ik 3 keer per week bij het orgaanvlees. Ik vries in per portie of dubbele portie, en bewaar in dit laatste geval het restant in de koelkast voor de volgende keer.
Ik bestel het vlees per ongeveer drie weken, en ik heb geen vaste indeling in de vriezer. Ik stort juist alles expres zo veel mogelijk door elkaar erin, zodat ik eigenlijk altijd wel een zakje met de goede kleur sluitclip bovenop vindt. Allen de bakjes met groentemixen staan opgestapeld aan de zijkant.
Ik hou mijn planning niet exact aan. Als er staat kippenekken, haal ik een zakje met een gele sluitclip eruit. Dit kan dus ook wat anders zijn, maar aan het eind van de drie weken heb ik wel alles gegeven. Ik zorg bij het inkopen voor voldoende variatie.
Bij het portioneren zorg ik dus wel dat ik bijvoorbeeld ribben meteen in twee stukken deel, voor elke hond een.
Marlies
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#670693
Ik vind het toch lastig om zomaar wat te geven zonder te wegen. Twee van de drie honden komen redelijk makkelijk aan en wanneer ik maar wat in een bak gooi zit ik straks met 2 honden die te zwaar zijn, doordat ze dan op dieet moeten krijgen ze een periode minder voer waardoor ze misschien onnodig honger hebben.

Het lijstje met op ma kip en op di hert werkt niet optimaal, vaak verander ik nog weleens heb ik gemerkt  :D

Barfplaats wordt gesponsord door