Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#647612
[quote="Dorothea2"]
Daar zat ik ook aan te denken, krijgt hij in ieder geval essentiële eiwitten naar binnen.

En nu ga ik iets heel erg gevaarlijks zeggen: hypoallergene brokken.  :sorry: Het zou dan echt wel het allerlaatste zijn als je alles al geprobeerd hebt. Maar er zijn brokken met gesplitste eiwitten erin. Die eiwitten zijn te klein om een immuunrespons op te wekken, maar voorzien de hond wel van essentiële amminozuren.
Laat ik even duidelijk maken (voordat het hele forum over mij heen valt) dat ik absoluut geen brokken promoot. Maar mochten het nieuwe dieet of tofu geen oplossing zijn, dan moet je toch iets.......

Of zou het een idee zijn om dingen die hij niet lust te koken? Misschien vindt hij het dan wel lekker.
En quorn is dat ook nog een optie? smaakt bijna hetzelfde als kip.

pff ik roep ook maar wat, dit is echt een lastig probleem, ik wou dat ik de oplossing wist.  :'(
[/quote]

Je mag dit wel roepen hoor Dorothea. Er zijn honden waarbij het gewoon niet lukt met dierlijke eiwitten. Als Spike tot die categorie zou behoren, is hij de 3de hond die ik ken in 15 jaar. En ik vind eerlijk gezegd dat als het echt niet lukt: moet je iets en kunnen die takke-dingen een uitkomst bieden...... Ik vind wel dat er met deze honden nooit, maar dan ook nooit gefokt mag worden. Maar dat is niet richting Elise want zij heeft geen plannen met Spike in die richting.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#647836
Hypoallergene brokken zijn natuurlijk ook geen optie, omdat Spike dan zeker weer last gaat krijgen van blaasgruis.

Er moet toch gewoon nog wel ergens een diersoort te verkrijgen zijn die hij lekker vindt en nog nooit heeft gehad?  :help:
Door Lizzy
#647841
[quote="Dorothea2"]
Hypoallergene brokken zijn natuurlijk ook geen optie, omdat Spike dan zeker weer last gaat krijgen van blaasgruis.

Er moet toch gewoon nog wel ergens een diersoort te verkrijgen zijn die hij lekker vindt en nog nooit heeft gehad?  :help:
[/quote]

Ik ben alleen zo bang dat hij ook op den duur daar weer een allergie voor gaat ontwikkelen, voor dat ene vleessoort (dat hij wel lekker vindt en nog nooit heeft gehad) :(
Door Elise
#647842
[quote="Dorothea2"]
Hypoallergene brokken zijn natuurlijk ook geen optie, omdat Spike dan zeker weer last gaat krijgen van blaasgruis.

Er moet toch gewoon nog wel ergens een diersoort te verkrijgen zijn die hij lekker vindt en nog nooit heeft gehad?  :help:
[/quote]

Klopt inderdaad hoor Dorothea, hij zit ook nog met zijn blaasgruisproblemen. Sinds hij op vers staat, 3 jaar nu, gaat dat veeeeel beter, hij is vorig jaar voor het laatst verstopt geweest, daarna niet meer!
Volgende week woensdag hebben we een afspraak bij Tannetje, misschien kan zij ons weer op pad helpen. Ik zal zeker ook jullie ideeën bespreken! Waardeer het enorm dat jullie allemaal meedenken :-*
Door Lizzy
#647844
Oh sh*t, dat ook nog, je zit ook nog met z'n blaasgruis.... :(. Ehhh... ff denken hoor Elise....

Zou paardenmelk iets voor Spike zijn om erbij te geven? Dat schijnt zelfs een gunstige uitwerking te hebben op allergieen en huidproblemen en bovendien heeft hij dat nog nooit eerder gehad, kan hij er misschien wel tegen en kun je hem dit in ieder geval geven voor het blaasgruis....?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#647849
[quote="Lizzy"]
Ik ben alleen zo bang dat hij ook op den duur daar weer een allergie voor gaat ontwikkelen, voor dat ene vleessoort (dat hij wel lekker vindt en nog nooit heeft gehad) :(
[/quote]

Ja, daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor.  :cry2:
Door Elise
#648117
[quote="Lizzy"]
Oh sh*t, dat ook nog, je zit ook nog met z'n blaasgruis.... :(. Ehhh... ff denken hoor Elise....

Zou paardenmelk iets voor Spike zijn om erbij te geven? Dat schijnt zelfs een gunstige uitwerking te hebben op allergieen en huidproblemen en bovendien heeft hij dat nog nooit eerder gehad, kan hij er misschien wel tegen en kun je hem dit in ieder geval geven voor het blaasgruis....?
[/quote]

paardenmelk? ik heb er ooit weleens iets over gelezen, ik zou me er even in moeten verdiepen hoor eerlijk gezegd, maar het gaat ook op mijn lijstje van ideeen.
Door Elise
#649650
Zo we zijn weer terug. Spike had een lekkere binnenkomer, hij liet gelijk een dikke wind ;D

Maar goed, we hebben afgesproken om eerst eens de geit uit het menu te halen en dan te kijken wat er gebeurd. Verder gaat hij weer aan de probiotica, chlorella en Tannetje heeft nog een speciaal mengsel voor hem gemaakt, allemaal om zijn darmen beter te krijgen, zodat hij niet steeds allergien gaat ontwikkelen.

Lachesis past als beeld nog steeds bij hem, maar daar wachten we nog even mee om het weer te geven, omdat het dan teveel ineens wordt en mocht het beter gaan, dan weten we niet waardoor het komt.
Dit geldt ook voor paardenmelk, of een andere reinigingskuur, als hij weer opknapt, dan kijken hoe hij daarop reageert.
Soja leek Tannetje niet zo'n goed idee, omdat daarvan bekend is dat daar snel allergien tegen worden ontwikkeld. Mag het wel geven, maar dan bijv. maar 1 keer per maand.

Ga wel proberen aan paardenvlees te komen, en nu het wildseizoen begint kan ik ook weer makkelijker aan hertenribben en struis komen gelukkig!
Ook ga ik eens kijken naar een molen om kalkoenbotten in te malen, iemand enig idee waar ik daarvoor kan kijken?
Laatst gewijzigd door Elise op wo 18 okt 2006, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#649652
[quote="Elise"]
Zo we zijn weer terug. Spike had een lekkere binnenkomer, hij liet gelijk een dikke wind ;D

[/quote]

;D ;D ;D

Nou zo te horen moet het goed komen met het nieuwe menu. Succes!!
Door judith1967
#649655
Jeetje,wat een ellende,die allergie van Spike.
Ik heb geen ideen of advies,ik zit op Bp gewoon even de topic te lezen.
Maar ik wilde je toch even zeggen dat ik je respecteer om wat je allemaal doet voor Spike.
Petje af!! :)

Succes
Door Erna
#650062
Elise, is het een idee om aan het eind van het wildseizoen extra in te slaan en dat hier en daar onder te brengen zodat je halverwege niet zonder komt te zitten? Ik heb geen idee hoeveel Spike per maand wegduwt maar ik wil ook best een hoekje voor Spike reserveren waar b.v. een 10 a 20 kilo in kan.
Door Elise
#650074
[quote="Erna"]
Elise, is het een idee om aan het eind van het wildseizoen extra in te slaan en dat hier en daar onder te brengen zodat je halverwege niet zonder komt te zitten? Ik heb geen idee hoeveel Spike per maand wegduwt maar ik wil ook best een hoekje voor Spike reserveren waar b.v. een 10 a 20 kilo in kan.
[/quote]

Heej, bedankt voor het aanbod! Vorig seizoen had ik ook op het eind een mega hoeveelheid ingeslagen aan hert en struis. Daar heb ik nog tot eind september van kunnen doen. Bij mijn moeder lag inderdaad ook een voorraad in de vriezer, dus ik denk dat dat dit seizoen ook wel weer gaat lukken. Maar als je het goed vind, houd ik je aanbod graag nog in gedachten :-*
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door