Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ianthe
#646486
Hallo hier ben ik weer, hopelijk met een menu dat goed is, we gaan het volgende week uittesten. Dan hebben we weer wat spullen in huis. Nu staat er nog nergens wat voor soort vleesbotten, spiervlees enz. we nodig hebben. Maar dat komt er snel te staan

Samenstelling 50% vleesbotten, 15% GF mix, 5% orgaan, 5% tafelrestjes, 25% spiervlees

Per week (7 dagen):      3,9 kg (gewogen in week 40)
Vleesbotten 680 gr
GF mix                 200 gr
Orgaan                   70 gr
Tafelrestjes   70 gr
Spiervlees 340 gr
TOTAAL 1365 gr per week

Wij geven maar 3 dagen BARF en 4 dagen KVV, dus dit is gedeeld door 7 en keer 3 gedaan.

Per week (3 dagen BARF, 4 dagen KVV):
                      3,9 kg (gewogen in week 40)
Vleesbotten 290 gr
GF mix                   80 gr
Orgaan                   25 gr > 50 gr per 2 weken
Tafelrestjes   30 gr
Spiervlees 150 gr

TOTAAL 575 gr per week BARF + 600 gr KVV(verpakking hoeveelheid)
= 1175 gram per week



Dit word ons schema voor week 42, dat is volgende week:

Week 42
40 gram vleesbotten te weinig. Deze week geen orgaan. Deze week geen tafelrestjes. Elke dag 160 gram

Dinsdag
O Vleesbotten 60 gr

A Spiervlees 100 gr

Donderdag
O GF mix                 80 gr

A Vleesbotten 80 gr

Zondag
O Spiervlees 50 gr
Vleesbotten 40 gr

A Vleesbotten 70 gr

KVVdagen = alle overige dagen
Laatst gewijzigd door Ianthe op wo 25 okt 2006, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#646510
Volgens mij Dory, zie je eerst wat Pink0Pink zou geven aan percentages, als ze 1 volle week BARF zou geven.

Maar, omdat pink0pink niet 7 dagen per week gaat barfen, maar 3 dagen, zie je daaronder de hoeveelheden vleesbot, groentemix, orgaan, tafelrestjes en spiervlees die in een week gegeven wordt, over 3 dagen verdeelt.

Daarna zie je hoeveel vleesbot, vlees en gfmix wordt gegeven.

====================

En aangezien je 3 dagen per week samenstelt en het allemaal niet zo krap komt, vind ik het mieters! Als je nog wilt laten weten wat je allemaal aan vleesbot, vlees en orgaan kan voeren: dan ben je volgens mij nu al toe aan helemaal zelf samenstellen ;D ;D ;D
Door Ianthe
#646516
[quote="202spots"]
okiedokie Lizzy ;D
Ik raak al in de war met week 40 en week 42 :-\
[/quote]

Sorry dat het allemaal zo onduidelijk is, maar 202spots (lizzy?) had het goed geraden.
week 40 is wanneer ze gewogen is, toen woog ze dus 3,9 kg. En week 42 is de week van het schema, volgende week dus.

Ik zal het even duidelijker maken
Door 202Spots
#646518
[quote="pink0pink"]
Sorry dat het allemaal zo onduidelijk is, maar 202spots (lizzy?) had het goed geraden.[/quote]

Neuhhh 202spots kan er geen wijs uit worden ;D
Maar Lizzy heeft het WEL begrepen!! ;D

me is Dory aka 202spots 8)
Door Ianthe
#646519
[quote="202spots"]
Neuhhh 202spots kan er geen wijs uit worden ;D
Maar Lizzy heeft het WEL begrepen!! ;D

me is Dory aka 202spots 8)
[/quote]

sorry ik was een beetje in de war, met nicknames en echte namen ??? :-\

Maar het bericht is aangepast snap je het nu wel? :)
Door 202Spots
#646531
pink0pink schreef: sorry ik was een beetje in de war, met nicknames en echte namen ??? :-\
Geeft niet hoor, zolang je maar onthoud(t) dat LIZZY (d'r echte naam)
hier de Alpha Bitsy   is!!
SHE's THE BOSS,and when Lizzy talks...people listen!!!
Maar het bericht is aangepast snap je het nu wel? :)
Ja okay!...Ik had niet in de gaten dat je over het hele jaar de weken had...de week van 2 Oct  tot 8 Oct is de 40ste week van 't jaar...en van 16 Oct tot 22 Oct is de 42ste week.... 8)
#649288
De weken zijn aangepast ;)

Volgende week word het 3 dagen Barf. We hebben:
- 300 gram kippen drumsticks. (4 gekocht van 100 gram per stuk, gisteren 1 opgegeten)
- 500 gram kippen nekken (vers van de poelier)
- 300 gram kippenhartjes
- 200 gram kippenmaagjes
- 200 gram kipfilet


Ik hoop dat deze kippenweek niet erg is, we gaan morgen op de markt kijken voor iets anders dan KIP.

Ze krijgt volgende week dus:


dag 1 (weet niet welke dagen het worden):
Ochtend  - 100 gram kippendrumstick
Avond      - 100 gram kipfilet

Dag 2
Ochtend  - 80 gram GF mix
               - 50 gram kippenhart
Avond      - 80 gram kippennek

Dag 3
Ochtend  - 75 gram kipfilet
Avond      - 100 gram kippennek

We geven week 43 geen tafelrestjes. En we kijken of ze alles goed op eet en geen honger heeft. EN ook niets laat staan. Daarop pas ik het percentage lichaamsgewicht aan. Ze zit nu namelijk op 5%.
#651765
Qua percentages zit je (hoewel dat niet zo krap komt hoor, met 3 dagen barf) op:

51% vleesbot
13% vlees
31% orgaanvlees (maagjes en hart)
5% groente

Voor 1 weekje is dit prima natuurlijk! Maar, ik denk dat je na deze week kip volgende week ook al wat andere vleessoorten kan introduceren. Zelf zou ik, zolang je nog versvlees geeft, veel minder orgaanvlees gaan geven. Dus, volgende week zou ik wat lever geven, maar niet teveel. Je zou bijv. 50 a 100 gram lever kunnen geven en verder geen orgaanvlees. In plaats daarvan kun je dan eventueel wat meer groente of spiervlees geven. De week erop zou je dan bijvoorbeeld in totaal 150 gram orgaanvlees kunnen geven. Dat is, volgens mijn berekening 9%. Pens is ook prima orgaanvlees om te geven, dus dat zou je dan ook toe kunnen gaan voegen. Als je geen vervlees meer geeft, dan kun je met orgaanvlees ook omhoog naar 15%.

Heb je wat aan dit antwoord?
#651768
Ik zie net dat je het subject hebt veranderd in "is dit niet teveel kip?". Mag ik vragen, ben je van plan om dit iedere week zo te voeren? Want in dat geval is het inderdaad teveel kip.... Voor 1 weekje prima, voor 2 weekjes ook nog wel maar dan moet er echt ook afgewisseld gaan worden.
#651773
[quote="Lizzy"]
Qua percentages zit je (hoewel dat niet zo krap komt hoor, met 3 dagen barf) op:

51% vleesbot
13% vlees
31% orgaanvlees (maagjes en hart)
5% groente

Voor 1 weekje is dit prima natuurlijk! Maar, ik denk dat je na deze week kip volgende week ook al wat andere vleessoorten kan introduceren. Zelf zou ik, zolang je nog versvlees geeft, veel minder orgaanvlees gaan geven. Dus, volgende week zou ik wat lever geven, maar niet teveel. Je zou bijv. 50 a 100 gram lever kunnen geven en verder geen orgaanvlees. In plaats daarvan kun je dan eventueel wat meer groente of spiervlees geven. De week erop zou je dan bijvoorbeeld in totaal 150 gram orgaanvlees kunnen geven. Dat is, volgens mijn berekening 9%. Pens is ook prima orgaanvlees om te geven, dus dat zou je dan ook toe kunnen gaan voegen. Als je geen vervlees meer geeft, dan kun je met orgaanvlees ook omhoog naar 15%.

Heb je wat aan dit antwoord?
[/quote]

Natuurlijk heb ik wat aan deze reactie! :)

En om je vragen te beantwoorden:

Wij vinden dit ook veel kip, maar we konden aan niets anders komen. Er zijn bijna geen adresjes in de buurt. Dus we zullen verder moeten gaan kijken. Bij andere poelieren, en we proberen ook om vlees van www.versvoeding.nl bij iemand in zuid holland af te laten leveren zodat wij het kunnen komen ophalen. Dan hadden we gedacht aan eendagskuikens, eend (nekken, vleugels enz), zalmkop.

En dat orgaanvlees, dat was ik er vergeten bij te zetten, maar om dat 25 gram per week moeilijk is, hebben we er voor gekozen om 50 gram per 2 weken te doen. Dat kan toch wel?

Even een vraagje tussendoor:
Zou ze misschien al runderkopvlees, geit, lam kunnen eten. Of is dat echt te moeilijk. Want aan kwartel, haas en parelhoen kunnen we hier niet komen
Door Ianthe
#652611
Ging best goed maar ik heb een vraagje:

- Is het erg dat ik een beetje ben afgeweken van het schema, we zijn namelijk vergeten de kipfilet eruit te leggen. Dus heeft ze als spier wat vlees( geen bot ) van een rundeschenkel op. Kan dat kwaad?

- Ook heeft ze nog best veel honger, ik ga het nog een dagje aanzien en morgen opnieuw wegen en dan het percentage lichaamsgewicht veranderen. Want ze heeft duidelijk te weinig (ok dit was geen vraag )
Door Mevroi Kruim
#652627
Nee, dat is niet erg, van dat spiervlees. Geef je gewoon morgen wt meer.
En kennelijk vind ze het erg lekker en beweert ze dus tegen jou dat ze spiet van de honger  ;D ;D
Ik zou ff een week of langer afwachten hoe het met haar gewicht gaat en dan eventueel de hoeveelheid aanpassen.
#652719
pink0pink schreef: Natuurlijk heb ik wat aan deze reactie! :)

En om je vragen te beantwoorden:

Wij vinden dit ook veel kip, maar we konden aan niets anders komen. Er zijn bijna geen adresjes in de buurt. Dus we zullen verder moeten gaan kijken. Bij andere poelieren, en we proberen ook om vlees van www.versvoeding.nl bij iemand in zuid holland af te laten leveren zodat wij het kunnen komen ophalen. Dan hadden we gedacht aan eendagskuikens, eend (nekken, vleugels enz), zalmkop.
Bezorgen ze nog niet in jouw regio? Heb je ook al in de A LA CARTE van Femke gekeken? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 944.0.html. En de beginnerstips?
En dat orgaanvlees, dat was ik er vergeten bij te zetten, maar om dat 25 gram per week moeilijk is, hebben we er voor gekozen om 50 gram per 2 weken te doen. Dat kan toch wel?

Ja, dat is ook prima
Even een vraagje tussendoor:
Zou ze misschien al runderkopvlees, geit, lam kunnen eten. Of is dat echt te moeilijk. Want aan kwartel, haas en parelhoen kunnen we hier niet komen
Het vlees kan sowieso gegeten worden. Kopvlees zit geen bot aan trouwens. Geit en lam: bedoel je bevleesde ribben bijvoorbeeld? Als het kippenbot goed gaat: dan kun je best proberen om eens wat lams/geitenrib te geven!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door