Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#57799
Hoi,


Ik heb de ingrediënten bijna allemaal in huis dus nu heb ik iets samengesteld als test. Graag jullie mening. 2 maal per week 's avonds zouden ze volgende samenstelling krijgen. De rest van de ochtenden en avonden krijgen ze Duck en binnenkort Carnibest. De samenstelling hier gegeven is voor Yorick 28kg en voor Lenka (streefgewicht na vermageringskuur met fytomix/carnibest 10kg) neem ik ongeveer 1/3.

Avond 1:

100 gram gepureerde groenten (courgetten, wortelen, gele paprika, tomaat, champignons, peterselie, look)

200 gram spiervlees (snijlingen rund en kip)

50 gram kippenmagen

Dessert: lamsnek gedurende 10 minuutjes (water weg gedurende 1 uur)


Avond 2:

100 gram gepureerde groenten

150 gram spiervlees (snijlingen rund en kip)

1 eendennek

Dessert: lamsrib gedurende 10 minuutjes, heb geen idee of het tegen dan op is want deze heb ik nog niet in mijn bezit. ( Water weg gedurende een uur)

Daarna zou ik willen overgaan op zo'n 4 maal Barf per week en zou ik deze combinaties als richtlijnen willen houden, al dan niet aangevuld met een rauwe eierdooier, runderhart, vuile pens, snijlingen van kalf, andere groentencombinatie's.

Het liefst van al zou, wegens bekende redenen, de hoofdmaaltijd in hun bak willen geven zodat ze daarna apart kunnen genieten van een botje (aan volgende dingen kan ik raken: eendennek, vleugel, lamsribben, lamsschouders, lamsnek, kalfsnek, koestrotten, kale kippenkarkas)

Een heel verhaal voor maar 2 maaltjes maar ik wil niets aan het toeval overlaten!
Laatst gewijzigd door Yorick op wo 25 feb 2004, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jelle
#57824
Hoi

ziet er op zich prima uit volgens mij hoor!
Het enige dat ik zou doen is de look niet in de groentemix doen (look is prei toch?). Een keer een klein beetje is geen ramp maar iha worden prei en ui afgeraden.
Door Lizzy
#58227
Nou, dit zit er goed uit hoor! Als je nu meer dagen gaat geven, dan is het wel makkelijk om deze dagen ook even te vermelden wat je geeft, inclusief de gewichten. Ook de gewichten van bot zoals eendennek en lamsbot.

Groetjes, Lizzy
Door Yorick
#58246
[quote="Lizzy"]
Nou, dit zit er goed uit hoor! Als je nu meer dagen gaat geven, dan is het wel makkelijk om deze dagen ook even te vermelden wat je geeft, inclusief de gewichten. Ook de gewichten van bot zoals eendennek en lamsbot.

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Zal ik zeker doen Lizzy zodra ik alles in huis heb begin ik te wegen en cijferen ;)

Dus knoflook, 1 teentje, is ok?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door