Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door bea
#636534
Nou dan ook maar eens een menu voor Duchi.
Ze weegt ongeveer 30 kilo.

Maandag
400 gr geiten/lamsvlees
100 gr orgaan

Dinsdag
500 gr vuile pens

Woensdag
halve kip 500 gr
1 ei

Donderdag
300 gr paardevlees
200 gr rundvlees

Vrijdag
300 herteribben
200 eendebouten

Zaterdag
300 geiteribben
200 gr orgaan

Zondag
200 gr kopvlees
200 gr kippenekkken/ kalkoennek

Zou iemand dat voor mij kunnen uit rekenen of ze zo genoeg krijgt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#637401
Ik kom op orgaan 23%, spiervlees 38% en vleesbot 38%. Zo te zien zijn je vleesbotten geen 50/50 botten, maar meer vlees dan bot en dan vind IK dat je qua bot wat  laag zit. Met deze genoemde vleesbotten zou ik naar de 60% willen gaan.

Geef je verder helemaal niks bij? (afgezien van het eitje)
Door Lizzy
#637419
Je voert overigens nog geen 2% van haar lichaamsgewicht. Als ze aan de stevige kant is: dan is dat qua hoeveelheid prima! Mocht ze te dun worden, kun je haar met een gerust hart wat meer geven.

Geef je geen vette vis? Zo niet; mocht de vacht van je hond wat droog worden, dan zou je wat extra visolie kunnen geven of vette verse vis zoals sardien, zalmkop, makreel, etc.
Door bea
#638714
[quote="Angelique"]
Ik kom op orgaan 23%, spiervlees 38% en vleesbot 38%. Zo te zien zijn je vleesbotten geen 50/50 botten, maar meer vlees dan bot en dan vind IK dat je qua bot wat  laag zit. Met deze genoemde vleesbotten zou ik naar de 60% willen gaan.

Geef je verder helemaal niks bij? (afgezien van het eitje)
[/quote]

Nee verder krijgt ze er niets bij.
Dus ik moet meer bot geven volgens jouw?
Door bea
#638717
[quote="Lizzy"]
Je voert overigens nog geen 2% van haar lichaamsgewicht. Als ze aan de stevige kant is: dan is dat qua hoeveelheid prima! Mocht ze te dun worden, kun je haar met een gerust hart wat meer geven.

Geef je geen vette vis? Zo niet; mocht de vacht van je hond wat droog worden, dan zou je wat extra visolie kunnen geven of vette verse vis zoals sardien, zalmkop, makreel, etc.


[/quote]

Ze lustte tot vorige week geen vis, maar opeens heeft ze zomaar twee sardientjes op gegeten, dus vanaf deze week komt er ook vis bij.
Ik weet dat ik weinig voer, maar ze heeft hier genoeg aan. Ze wil niet meer.
Door Lizzy
#639836
Als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg. Geen probleem. Mooi dat ze ineens vette vis lust!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door