Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Robian
#638390
Dan zijn we een goed span, Marjolein  ;D ;D ;D
Ik kan niet rekenen en jij kunt niet tellen  :D :D

Lizzy;
Omdat ik in de week niet zo heel veel orgaan mag geven (aantal grammen) wissel ik het dus maar om de week af.
Ik wilde wel een pensdag invoeren en dan de ene week lever, de andere week hart.
Ik heb deze week kippehartjes op het menu staan.

De pens valt toch onder orgaan? Want als dat niet zo is dan kan ik elke week wel hart en lever geven.
Door K&D
#642763
Hé Syl, ziet er lekker uit hoor. Hoe vinden de heren het? Jammie?
Als je nog 's wat zalmkop wil kan ik wel wat voor je regelen.
Nog een vraagje; hoe is hun ontlasting?
Door Robian
#643261
[quote="Lindsey"]
Hé Syl, ziet er lekker uit hoor. Hoe vinden de heren het? Jammie?
Als je nog 's wat zalmkop wil kan ik wel wat voor je regelen.
Nog een vraagje; hoe is hun ontlasting?

[/quote]

Hoi Linda, de heren vinden het goed te pruimen. Alles gaat er met smaak in.
Ze moeten nog wel wennen dat ze maar 1 keer per dag wat krijgen. Elke morgen staan ze opnieuw hoopvol bij het aanrecht.  ::)

Dat van de zalmkop sla ik niet af. Graag zelfs  ;D

Met de ontlasting gaat het goed. De dag nadat ze RMB hebben gekregen is het iets korreliger en na een orgaandag iets zachter. Het zijn echter geen giga verschillen.
Ik heb wel het idee dat ze nog minder p**pen als op de carnibest.
Door Robian
#643264
Week 3

Robbie
Maandag - 124 gr runderpens
Dinsdag - 232 gr kwartel
Woensdag - 99 gr groentemix, 100 gr lamshart
Donderdag - 230 gr hert
Vrijdag - 258 gr kipkarkas
Zaterdag - 262 gr kalfsstaart
Zondag - 102 gr groentemix, 100 gr huttenkase

Ian
Maandag - 114 gr runderpens
Dinsdag - 231 gr kwartel
Woensdag - 96 gr groentemix, 50 gr lamshart
Donderdag - 165 gr hert
Vrijdag - 159 gr kipkarkas
Zaterdag - 130 gr kalfsstaart
Zondag - 96 gr groentemix, 100 gr huttenkase

Als ik het goed uitgerekend heb kom ik op de volgende percentages uit;
Robbie: RMB 49,9% - groente 13,3% - orgaan 14,9% - divers 6,6% - spier 15,3%
Ian: RMB 45,6% - groente 16,8% - orgaan 14,4% - divers 8,7% - spier 14,5%

Ze hebben ieders ook nog een half blikje makreel gehad. Dit zit er niet bij in gerekend.
Lever staat weer deze week op het menu  ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#643271
Ik ga het niet narekenen als je het niet erg vindt..... Maar ik moet iedere keer lachen om je hoeveelheden. Ik lach je niet uit hoor, ik lach je toe  :-* :-* :-* :-* :-*

Maar vertel eens, geef je echt 99 gram groentemix? Ik vind het echt zo onwijs knap en precies! :)
Door K&D
#643282
Toch wel harstikke makkelijk hoor Syl, al die menu'tjes van je. Ik neem gewoon overal 2/3 van en dan ben ik ook klaar. Ga zo door  ;D

66 gr.groentemix...., 86,6 gr. kalfsstaart......  ;) ::) ;D

Kyrah eet inmiddels platgemepte kipkarkas (en't zit er nog in), dus dat probleem is verholpen. Het begin is er, nu nog even kijken hoe het aan het eind is morgen ;).
Zalm regel ik binnenkort voor je.
Door Robian
#643311
[quote="Pauline"]
Ik ga het niet narekenen als je het niet erg vindt..... Maar ik moet iedere keer lachen om je hoeveelheden. Ik lach je niet uit hoor, ik lach je toe  :-* :-* :-* :-* :-*

Maar vertel eens, geef je echt 99 gram groentemix? Ik vind het echt zo onwijs knap en precies! :)
[/quote]

Men neme twee zakjes groente mix van ongeveer 100 gram per stuk. Je neemt twee bakjes, dump elk zakje in een bak en je schotel je hondjes het voor.  ;D

Ja, ik geef dus echt 99 gram groentemix  :D.
Als ik een grote hoeveelheid groentemix maak, dan verdeel ik het gewoon in porties van ongeveer 100 gram.

Net zoals alle andere gewichten. Het is echt de hoeveelheid wat ze krijgen. Als ik eens teveel in een zakje heb zitten dan zijn er drie poezebeesten die zich gewillig opofferen om de restjes op te eten. :P

Ik hou voor Robbie per dag ongeveer 220 gram aan en voor Ian ongeveer 170 gram.
Door Robian
#643314
[quote="Lindsey"]
Toch wel harstikke makkelijk hoor Syl, al die menu'tjes van je. Ik neem gewoon overal 2/3 van en dan ben ik ook klaar. Ga zo door  ;D

66 gr.groentemix...., 86,6 gr. kalfsstaart......  ;) ::) ;D

Kyrah eet inmiddels platgemepte kipkarkas (en't zit er nog in), dus dat probleem is verholpen. Het begin is er, nu nog even kijken hoe het aan het eind is morgen ;).
Zalm regel ik binnenkort voor je.
[/quote]

Heeeee, ik ben maar een Barf beginner hoor !!!!
Niet stiekum mijn moeizaam opgezette menu-tjes kopieeren  :D :D :D

Robbie had vroegah ook moeite om de kipkarkas binnen te houden. Bij hem heb ik het opgelost dat ik er gewoon iets meer vlees bij geef. Dus als ik hele kale karkassen heb geef ik hetzelfde gewicht aan kipfiletsnippers erbij. (dan kom je op 50%bot-50%vlees uit)
Door K&D
#643462
zie je't voor je.....68,8 gr. kalfsstaart.. ;D ;D
Don't worry, ik heb al lang een menu voor Dubhe van spulletjes waar ik aan kan komen. Maar ik geef op dit moment veel KVV, dus 't is allemaal wat gemakkelijker....  :D
Als Kyrah groter is dan worden we weer serieus...... ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door