Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Vers voeren is lichter verteerbaar

ja
13
62%
nee
2
10%
weet niet
2
10%
zwaarder verteerbaar
3
14%
gelijk
1
5%
Door felina
#621096
Ik vind het toch leuk om ook mijn deeltje hier aan toe te voegen.
Ik heb akita's. Op dit moment nog één van bijna vijftien jaar en goed gezond.
Ik geef al tien jaar vers voer.

Het menu wat ik geef:

drie verschillende soorten groenten plus fruit gepureerd.
Hele sardines met schub en inhoud
hele makrelen met inhoud
rauwe eieren, karnemelk,ei,zonnebloemolie
lamsribben, hele kippen, lever en al het slachtafval wat ik maar kan bemachtigen.
Ik koop alles één keer in de veertien dagen in en wissel af wat betreft de groenten en het vlees/bot/vis.
Pureer de groenten/fruit tesamen in kleine porties. ongeveer een kopje vol
verdeel het vlees in kleine porties . Ook dit pak in kleine hoeveelheden in.
B.v. 1 kippenlevertje 3 kippenvleugels en een plukje gehakt.
Als ik alles heb in gevroren heb ik veertien dagen eten voor haar.
Zij eet dus per dag ongeveer 4 ons vlees/bot of vis met ongeveer een kopje groente. Dit lijkt erg weinig want het is een knots van een hond van 40 kg.
Dan krijgt ze nog wat karnemelk, maar ik doe nooit altijd iets probeer zoveel mogelijk af te wisselen.
Ze ziet er prachtig uit mag ik wel zeggen.
::)
Laatst gewijzigd door felina op vr 25 aug 2006, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Oso-Bayou
#621138
Prachtig, een Akita van 15 jaar!! :flowers:

Ik heb mijn Syberische Husky sinds april overgezet op KKV en Barf.
:eat:  Voeding doet dus echt heel veel, sinds Oso op vers staat heeft hij nog geen enkele keer last van zijn maag of diarree gehad. Daarvoor was ik bijna elke maand bij de DA omdat hij niet opknapte.
Laatst gewijzigd door Oso-Bayou op vr 25 aug 2006, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#621226
[quote="felina"]
Ik vind het toch leuk om ook mijn deeltje hier aan toe te voegen.
Ik heb akita's. Op dit moment nog één van bijna vijftien jaar en goed gezond.
Ik geef al tien jaar vers voer.

Het menu wat ik geef:

drie verschillende soorten groenten plus fruit gepureerd.
Hele sardines met schub en inhoud
hele makrelen met inhoud
rauwe eieren, karnemelk,ei,zonnebloemolie
lamsribben, hele kippen, lever en al het slachtafval wat ik maar kan bemachtigen.
Ik koop alles één keer in de veertien dagen in en wissel af wat betreft de groenten en het vlees/bot/vis.
Pureer de groenten/fruit tesamen in kleine porties. ongeveer een kopje vol
verdeel het vlees in kleine porties . Ook dit pak in kleine hoeveelheden in.
B.v. 1 kippenlevertje 3 kippenvleugels en een plukje gehakt.
Als ik alles heb in gevroren heb ik veertien dagen eten voor haar.
Zij eet dus per dag ongeveer 4 ons vlees/bot of vis met ongeveer een kopje groente. Dit lijkt erg weinig want het is een knots van een hond van 40 kg.
Dan krijgt ze nog wat karnemelk, maar ik doe nooit altijd iets probeer zoveel mogelijk af te wisselen.
Ze ziet er prachtig uit mag ik wel zeggen.

[/quote]

Nou, als je al 10 jaar rauw voert en je hond is 15: dan valt er niks meer toe te voegen aan dit menu :)! Prachtig zeg, dat je hond in goede gezondheid deze leeftijd heeft bereikt. Misschien plakt hij er nog wel 10 jaar aan!

Mag ik alleen vragen waarom je zonnebloemolie geeft (aangezien je menu al voldoende omega 6 vetzuren bevat)? Pure nieuwsgierigheid!
Door felina
#621227
Ten eerste is vet/olie een goede smaakmaker en gezien de enorme vachten die akita's hebben. Laat ik het zo zeggen. Ze vindt het heerlijk ook olijfolie doe ik wel eens er door, maar je moet je voorstellen dat het wel gedoseerd is he? klein scheutje maar
Ze heeft dan ook een schitterende vacht, ondanks haar leeftijd. Ik zeg ook niet dat ze zo oud is geworden door barf alleen, het is natuurlijk ook een genetische aanleg.
Tot nog toe is er geen bekend van deze leeftijd en het grappige is ze ziet er niet naar uit. Moeten we zelf ook niet gaan barfen?LOL
Hoe krijg ik in godsnaam een foto van haar hier op deze site? Ik heb een foto van haar in mijn dokumenten staan.
groetjes felina
Door Lizzy
#621235
Aha, op die manier. Ja, zelf zou ik de voorkeur geven aan visolie, voor de vacht. Of olijfolie. Maar zonnebloemolie ben ik niet wild van, omdat het veel omega 6 vetzuren bevat. Fijn joh, dat ze er nog zo top uit ziet! Ja, ik denk dat er ook meedere factoren meespelen, maar ik denk dat voeding de basis, de fundering is.

Je foto moet eerst ergens op een website staan. Daarna moet je naar je eigen profiel (boven in de selectiebalk) en daar moet je de URL naar de foto in je handtekening zetten. Deze url moet je dan zetten tussen:

[ img ] en [ /  img ]

Maar dan zonder spatiess.
Door Oso-Bayou
#621280
[quote="felina"]
Ik heb een foto van haar in mijn dokumenten staan.
groetjes felina
[/quote]

Ik zie dat Lizzy al uitgelegd heeft hoe het moet, ik kijk vanavond wel of het gelukt is. ;)

;D ik heb eerst mijn PB gelezen en beantwoord en daarna zag ik de topic. 8)
Door felina
#622232
ja goed he? ze staat erop hoor!! Ze houdt niet van zwemmen hoor maar om haar te verkoelen heb ik haar toen het water ingetrokken. hihihi.
Leuk he?
Gebruikersavatar
Door pike
#622278
Ze ziet er geweldig uit!  :D
overigens vind ik de poll vraag best lastig. Ik heb nee gestemd, ik denk niet dat vers lichter verteerbaar is. Vers wordt m.i. wel optimaler verteerd, vandaar ook minder ontlasting. Of het lichter of zwaarder verteerbaar is hangt denk ik af van het vlees/bot/groente die je voert: Diersoort, vetgehalte, slachtleeftijd. Hard bot of zacht bot. Kool of komkommer.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#622463
Ik sluit me daar bij aan. Vers is beter verteerbaar, maar of het lichter verteerbaar is. Dat denk ik niet.
Door felina
#635315
Ja Karin daar is ze bijna vijftien. Inderdaad is ze weinig grijs alleen een beetje aan haar snuit als je goed kijkt dan.
groetjes
en leve de barf
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door