Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door monky555
#3426
ma mo. 500 gr. bibi
ma av . 500 gr. runder of kip gehakt

di mo  . 500 gr. bibi
di av   . 500 gr. kippen nekken

wo mo. 500 gr. fyto mix
wo mi . vlees bot (ligt eraan wat ik heb ook kwa gewicht)
wo av . bibi ligt aan het gewicht van het bot hoeveel

do mo . 500 gr. pens
do av  . 500 gr. kippen nekken

vr mo  . 500 gr. vis ligt aan wat ik in huis heb
vr av   . 500 gr. bibi

za mo . 500 gr. bibi
za av  . 250 gr. bibi & 250 gr. fyto mix

zo mo . 250 gr. fyto mix
zo mi  . bot ligt er weer aan wat ik heb en van gewicht
zo av  . 500 gr. bibi

suplementen: appelazijn 3x in de week, vit c elke dag, knoflook elke dag, zalm of visolie elke dag, kelp 3 x in de week, veendrenkstof elke dag een lepeltje, olijf olie elke dag een lepeltje

verder geef ik nog yoghurt (hij kon er eerst niet tegen en na een paar maandjes vers wel) hute kasse (of zo iets) 3 x in de week een ei en de bibi is 1 van de vier smaken ligt er aan wat ik uit de vriezer pak monky is trouwens 35 kilo maar een super energie verbrander hij komt geen gram aan het gaat er alleen maar van af hij wordt ook druk bezig gehouden daar is het ook de hond voor ik hoop dat dit zo goed is en anders hoor ik het wel :)

groetjes nicole en monky

 
Door Lizzy
#3427
Hoi Nicole! Ziet er volgens mij goed uit goed uit, maar ik heb wel 1 vraag. Geef je ook wel eens gestoomde of rauwe groentepuree? (Niet omdat het niet goed is maar omdat ik nieuwsgierig ben). En verders: wat voor vleesbotten geef je?

Groetjes, Lizzy
Door monky555
#3428
ik gaf wel rauwe groenten en fruit mixjes maar aangezien ik al 2 keer een miskoop heb gedaan kwa hakmachine wou ik nog even wachten met het kopen van een nieuwe over 2 maanden hebben we een nieuw huis en dan wil ik wel weer een nieuwe kopen tot die tijd spaar ik liever even en dan koop ik hem gelijk nieuw met de nieuwe keuken

soort botten ribben (kast) van jonge dieren, spare ribs, schouders van jonge dieren, ruggegraten van jonge dieren en af en toe een poot met vlees ik geef hem niet te kale botten want hoe hard ze ook zijn hij krijgt ze gewoon kapot ook mergpijpjes monky heeft nogal sterke kaken en ik heb er niet zo'n zin in dat hij zijn tanden afbreekt ik gaf hem eerst ook kippenvleugels maar er is al een paar keer een stuk je in zijn strot blijven hangen en het is tot nu nog niet echt fout gegaan maar ik durf ze niet meer te geven ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven als je nog iets wil weten dan hoor ik het wel ik wil natuurlijk het beste voor mijn hond ik ben niet voor niks over gestapt :)

groetjes nicole en monky :)
Door Lizzy
#3429
Hoi Nicole, OK, ik snap het helemaal ;D!

Wat bedoel je dan met "vis met wat ik in huis heb"? Ik ben niet nieuwsgierig maar wil wel alles weten ;D.

Groetjes, Lizzy
Door monky555
#3430
ik ga maar 1 keer per 2 maanden naar de markt de ene week krijgt ie dit de andere keer dat ik neem altijd makreel, kabeljouw, sardines, zalm en verder ligt het eraan wat ik zie en of ik het er lekker uit vindt zien en de andere keer krijgt ie weer vis uit de diepvries of uit een blikje het ligt er gewoon aan overigens haal ik maar 1 keer in de 2 maanden eten voor monky en ik schrijf dan alles op wat ik moet hebben voor die 2 maanden en dan doe ik in 1 dag inkopen behalve yoghurt en zo natuurlijk

groetjes nicole en monky :)

p.s. als je vindt dat ik het niet goed doe moet je het gewoon zeggen hoor ik wil namelijk wel het beste voor mijn doggy :)
Door Lizzy
#3431
ik ga maar 1 keer per 2 maanden naar de markt de ene week krijgt ie dit de andere keer dat ik neem altijd makreel, kabeljouw, sardines, zalm en verder ligt het eraan wat ik zie en of ik het er lekker uit vindt zien en de andere keer krijgt ie weer vis uit de diepvries of uit een blikje het ligt er gewoon aan overigens haal ik maar 1 keer in de 2 maanden eten voor monky en ik schrijf dan alles op wat ik moet hebben voor die 2 maanden en dan doe ik in 1 dag inkopen behalve yoghurt en zo natuurlijk

groetjes nicole en monky :)

p.s. als je vindt dat ik het niet goed doe moet je het gewoon zeggen hoor ik wil namelijk wel het beste voor mijn doggy :)
Nee! Ik vind helemaal niet dat je het niet goed doet! Maar, als jij schrijft "vis", dan weet ik niet precies wat je daar mee bedoelt... Bedoel je dan dat jouw hond alleen vis krijgt, of doe je er ook bijv. tarwekiemolie (voor de vitamine E) en zuivel of zo bij? Als je schrijft "pens" is dat dan alleen pens of voeg je daar bijv. dat eitje en de huttekase aan toe?. Snap je wat ik bedoel? Het zijn just de details waar ik ook op let ;D.

Maar, verder ziet jouw menu er gewoon goed uit hoor! De basis is duidelijk Bibi (7 maaltijden) dus dat is hartstikke goed. Je geeft geen orgaanvlees (zo te zien) en dat bevalt me ook wel want in Bibi zit al genoeg orgaanvlees.

Je geeft drie keer Fytomix. Aangezien je geen groentepuree aan jouw hond geeft, zou ik zelf bijv. nog een of twee keer Fytomix extra geven. Bijv. mengen met de vis.

Nou, verder vind ik het buitengewoon verstandig dat je geen kippenvleugels geeft. Als dat niet goed gaat bij jouw hond, dan zou ik dat ook zeker niet meer doen. Blijkbaar kauwt hij er niet goed op? Ik heb er ook zo-een... Die kan ik beter een halve kip of karkassen geven... :(

Maar goed, ik denk dat je dus verstandige botten geeft want je gebruikt dus botten van jonge dieren die geen gewicht gedragen hebben.. Twee keer in de week vind ik zelf wel het maximum hoor. Want, er zit veel calcium en fosfor in de grotere botten. Dus, 1 keer per week zou ook mogen. Harde botten kun je inderdaad maar beter niet geven.... Ben ik met je eens!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 20 jul 2003, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monky555
#3432
yoghurt (biogarde) krijgt hij 3 keer per week een klein beetje en het ligt er gewoon aan wanneer hij het krijgt meestal door de bibi de andere 3 dagen krijgt hij er 1 eitje door heen door het gehakt op maandag krijgt hij huttekase de huttekase is altijd op een vaste dag de rest niet en ook niet op een vast tijdstip de ene keer s'morgens de andere keer s'avonds door het eten ik zal even kijken wat ik om ga gooien om meer fyto mix te geven ik denk dat ik op woensdag het bot laat vallen en daar in de plaats de bibi s'avonds ook aan te vullen met fyto in ieder geval hardstikke bedankt voor de hulp ik vindt ook al doe ik nog niet voer samen stellen dit al ontzettend moeilijk ik hoop ooit nog echt te gaan barfen maar dat zal nog wel een tijdje duren

groetjes nicole en onky
Door Lizzy
#3433
Doe vooral rustig aan Nicole! Bibi is supervoeding, dus jouw hond komt nix te kort! Enne, je kunt hier altijd terecht voor je zelf samenstel vragen hoor!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door