Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3418
Ik doe niet aan Barfen voor Bas maar ik haal af en toe wel ideetjes op uit het forum voor een extraatje of om te zien of iets wel of niet "mag".

Bas krijgt 7 dagen in de week Carnibest. 500 gram in de ochtend en 500 gram in de avond. Hij krijgt 2x per dag te eten omdat ik een kilo in 1x (gevoelsmatig) veel te veel vind. 1x per week krijgt hij de groene mix erbij.

Zo nu en dan (= ongeveer 1x per week) krijgt hij een grote verse kluif (die heb ik bij Paul gehaald maar eigenlijk heb ik geen idee wat voor kluif dit is  :-[ maar als Paul het me mee geeft dan zal het wel goed zijn  ;D)
Ligt een beetje aan de grootte van de kluif maar gemiddeld krijgt hij 1 kluif over 2 avonden.

Verse groente krijgt hij ook (bijv. als ik sla maak dan krijgt hij een tomaatje, stukje paprika, stukje komkommer etc.)Ook Broccoli, bloemkool, spinazie etc. komen voor maar dat is maar net of wij dit  "overhouden" en dan krijgt hij het.  Fruit krijgt Bas ook; appeltje, nectarine, peer; eigenlijk maar net wat er in huis is. De groente krijgt hij de ene keer door zijn eten en de andere keer als "snackje". Het fruit krijgt hij als "snackje" en nooit door de Carnibest.

Kippenvleugels (rauw) is tie dol op; krijgt ie ook als een soort "snackje" (niet eens iedere week en maar 2 per keer), pens begin ik voorlopig even niet meer aan want dat pakte niet erg goed uit toen ik hem dat een keer gaf.

Ook zo nu en dan eens wat yoghurt of karnemelk, plakje kaas.

Momenteel ligt er verse makreel (zo uit de Noordzee) te wachten in de vriezer dus daar zal hij ook nog eens wat van krijgen (misschien dat ik dan een maaltijd Carnibest over moet slaan?)

Aan supplementen krijgt Bas Borage-olie (niet iedere dag) 1 tabletje Ester C, Henne Zalmolie (zodra de fles leeg is wil ik hiermee stoppen en hij krijgt dit nu ook niet meer iedere dag) en 2x daags een tabletje Arthrilone maar dit wil ik eigenlijk zodra deze verpakking op is gaan vervangen door Primeval o.i.d.

Dus zo eigenlijk.

Als ik het zo lees lijkt het vrij veel  :-[
Door jeanne
#3419
wat is dat EsterC? En Artrilone, wat is dat dan, en waarvoor geef je dan?

Ben niet nieuwsgiergig, maar wil gewoon alles weten? :P
Door Ink
#3420
Als ik het zo lees lijkt het vrij veel  :-[
Ja maar het lijkt ook vrij veel hond  ;D.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3421
;D ja, Ink, heb je gelijk in (circa 61,5 kg hond  ;D)

Jeanne, de Arthrilone is een spulletje tegen arthrose. Bij de tweede kruisbandoperatie van Bas werd het duidelijk dat in die knie sowieso al wat arthrose zit. En ik heb begrepen dat plekken die geopereerd zijn geweest (zoals in het geval van Bas nu aan beide knieen) meer arthrose gevoelig zijn en Bas is nog maar 2 jaar dus hier probeer ik verergering mee te voorkomen.

De Ester C is een vitamine C en dit is nog een overblijfseltje van zijn "houdt de weerstand na de operatie hoog" pillenbakje  ;D  Vanaf een dag na de operatie kreeg hij nl ook nog Recovetsem, Echinacea Extra Forte en vitamine E (met dank aan Lizzy want zij heeft mij geadviseerd in deze) Deze laatste 3 dingen heb ik ongeveer 2 weken gebruikt en afgebouwd. Het potje vit. C is bijna leeg en dan stop ik daar ook mee.

Al deze extra supplementen waren om te voorkomen dat Bas door de operatie terug zou vallen in het krijgen van demodex. Dat is deze keer niet gebeurt gelukkig. Zijn weerstand was waarschijnlijk door het vers vlees al een stukje beter en dan ook nog eens deze "boost" aan supplementen erbij. Het enige wat hij kreeg was de vieze penetrante geur die bij demodex hoort maar het heeft NIET doorgezet  ;D en zijn herstel vind ik erg opmerkelijk deze keer.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door