Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ink
#3327
en hier is mijn nieuwe menu, nu en goed bedachte menu dank de geduld nam Ink.
Tadaaaaaa! Ik heb het niet nagerekend hoor! Paar kleine dingetjes nog.

* kippenbout
Gebruik ik ook. Maar is voor beginners (Lupa denk ik niet) en schrokkers vaak te hard.

* kalkoendij
Als kippenbout.

* vuile pens
Koop bij Willemse op de dijk eens een lap (runder, schaap hebben ze niet) pens uit de diepvries. Stukken van een kilo voor 0,85. Snijd ik in 2 stukken (ongelofeloze Kklus, maar de moeite waard).

* farm food
Waarom dat dan?
Door de week geef ik dan ook 3 rauw eiren en mok biogarde, honing borage olie enz.
OK. Zou je bij overige kunnen tellen en als je het niet doet is het ook best.
Ink ik heb nog een vraag , hoeveel geld ben je kwijt per dag voor Sam?
Uhhhh ... ik heb laatst een weekje uitgerekend en kwam op 30 euro. Maar ik ben in ieder geval qua prijs GEEN goed voorbeeld. Ik gebruik (nog) geen (relatief goedkope) kippennekken, kipkarkassen en dat soort dingen. Ik struin geen slachthuizen af en ook geen groothandels (nou OK, soms de Makro). Alles haal ik bij supermarkt, (islamitische) slager, groentenboer en sardientjes bij de visboer.
Nu ik een grote vriezer heb kan ik qua assortiment wat gaan uitbreiden en misschien dat ik dan wat lager uitkom. En zo niet: typisch geval van jammer. Ik denk dat ik daar maar es een roseetje op ga drinken!
Door Lupa
#3328
[quote]Hoi Lupa, hoeveel gram  krijgt je Kooikertje?

ho truitje,
ik ga van uit dat ik 2x per week bibi geef en dat mijn honden 300gr moeten eten per dag.
ik geef je niet de dagelijkse menu omdat het aangepast is op wat de flatcoated eet(dus hoef ik dan niet verschiellende dingen uit de vriezer te halen)

maar dit is wat1 kooiker dan per week gaat eten:
895 gr vlees  41%
405 gr bot     18%
350 gr groentes 16%
270 gr organen  12%
220 gr overig      10%
Door Truitje
#3329
Bedankt Lupa, ik ga met jouw lijstje de boer op als je dat goed vindt.
Misschien kan ik nog iemand bekeren!
Wordt vervolgd
Door Truitje
#3330
maar dit is wat1 kooiker dan per week gaat eten:
895 gr vlees  41%
405 gr bot     18%
350 gr groentes 16%
270 gr organen  12%
220 gr overig      10%

[/quote]

PS
Wat zit er in die 220 gr overig?
Door Lupa
#3331
kijk naar menu sam! ink legt het uit.
maar overig zijn: granen ,zuivel,honing enz.
ik gebruik als overig  jogurt, walnoten,een beetje farmfood, cottenchees rauw eiren dat zijn de lekker tussendoortjes
Laatst gewijzigd door Lupa op zo 20 jul 2003, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#3332
Ink:"Koop bij Willemse op de dijk eens een lap (runder, schaap hebben ze niet) pens uit de diepvries. Stukken van een kilo voor 0,85. Snijd ik in 2 stukken (ongelofeloze Kklus, maar de moeite waard)."
Heb jij wel verse pens? Of het goede mes?
Laatst bij Sylvia verse pens gehaald, het mes glEEd er doorheen! ;) ;D ;D
Laatst gewijzigd door ine op ma 04 aug 2003, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#3333
Heb jij wel verse pens? Of het goede mes?
Laatst bij Sylvia verse pens gehaald, het mes glEEd er doorheen! ;) ;D ;D
Ergens zal het ooit wel vers geweest zijn. Maar bij die winkel ligt het keurig in de diepvries in pakkies van een kilo. En dat is te veel voor Sam dus wil ik er 2 keer een pond van maken zOnder de hele handel te laten ontdooien en weer in te moeten vriezen. Dus laat ik het ietsies ontdooien en heb vervolgens een goed gesprek met die klomp ijs met een loeischerp mes.
Kramp, bloedende vingers en 2 keer een pond zijn na enige tijd dan het resultaat.
Door ine
#3334
Had niet begrepen, dat het bevroren was, sorry!
Door britty
#3335
ik ben een barf0beginneling en lees alles op dit forum met veel interesse. maar een ding snap ik niet: wat zijn "boegbouten"?? ???
Door Ink
#3336
Boegbouten zijn bepaalde botten aan de voorkant (de boeg). Hier worden die van een kalf denk ik bedoeld. Een centimeter of 40/50 lang denk ik en een soort dikke knobbels aan de uiteinden. Vraag maar eens aan je slager. Aan de achterkant zit iets soortgelijks. Dan heten het bilpijpen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door