Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door antoinette
#574706
Ik ben nu al een poosje met Jazz aan het part time barfen, en ik moet zeggen: het bevalt ons uitstekend. Nu heb ik niet zo,n grote vriezer dus krijgt ze 's morgens bijna altijd Duck.( dat kan ik hier in het dorp halen, dus erg makkelijk).Ben nog niet aan het rekenen geweest met de procenten, maar dat is geloof ik niet zo heel belangrijk als ik ook Duck geef toch.
Zal even opschrijven wat ze afgelopen week gegeten heeft en wil daar graag reactie op.

Jazz weegt 15 kg.

Elke ochtend 100 of 150 gram Duck.(af en toe wat van de vorige avond over is)
Hieronder wat ze 's avonds heeft gekregen.

maandag:250 gram lamsnek
dinadag: 200 gram sardines en een rauw eitje
woensdag: 200 gram runderkopvlees
donderdag_ alleen 2 kippennekjes. we hebben dan training obedience en dan gaat er heel veel rodiworst doorheen.
vrijdag: 2 kipkarkasjes ( ongeveer 250 gram)
zaterdag: lapje pens ( denk zo'n 300 gram.)
zondag: 200 gram Duck
Maandag; klein stukje kippenlever, stukje kopvlees en een kalfswerveltje.
dinsdag: geitenrib goed bevleesd.
Zal binnenkort even nauwkeurig van 2 weken het menu bijhouden. Nu heb ik de gewichten even geschat, maar zit er niet zoveel naast. Als ik alles invries doe ik dat al in porties van 200/ 250 gram.
Binnenkort komt er nog konijn in het menu.
Jazz eet alles met smaak, geen problemen met de ontlasting na een pensdag of botdag.
Graag reacties!
Door Lizzy
#574741
Ik heb even naar het menu van maandag tot zondag gekeken omdat er bij de maandag en dinsdag erop geen gewichten staan.

Op die week kom ik op 55% vleesbot, 26% vlees en 19% orgaanvlees.

Dit is dus zonder te kijken naar het versvlees.

Ziet er goed uit! Je geeft op het moment dus 5 verschillende diersoorten? Ook prima!

Barfplaats wordt gesponsord door