Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door qyan
#3193
vanaf volgende maand ziet qyan zijn menu er iets anders uit, maar nu krijgt hij 2 dagen bibi lam en rijst, 4 dagen de natuurmix en 1 dag per week alleen vis.
voor de rest iedere 2 dagen 500 gr fytomix, maar ook dit zal afgebouwd worden naarmate zijn darmen het weer beter aan gaan kunnen allemaal.

voorlopig wacht ik nog even met botten ed, totdat we weten hoe het met zijn gezondheid is en totdat zijn darmen enzo hopelijk wat sterker worden.
als dit ooit goed komt, zo ja, dan gaan we met de tijd langzaam, heel langzaam toch 1 a 2 dagen proberen te barfen, maar eerst weten of hij er dan tegen kan, als pup is het niet gelukt.

voor nu ziet zijn menu er zo uit:

maandag
-250 gr fytomix/ 200 gr natuurmix
-500 gr natuurmix

dinsdag
-250 gr fytomix/ 200 gr natuurmix
-500 gr natuurmix

woensdag
-200 gr natuurmix (als we weer gaan trainen wordt dit 500 gr)
-500 gr natuurmix

donderdag
-250 gr fytomix/ 200 gr natuurmix
-500 gr natuurmix

vrijdag VIS DAG (op deze dag neem ik het niet zo nauw met het aantal grammen, hala gewoon vis in de winkel en voer met mijn ogen, het is gewoon een verwendag voor qyan, dus dan weten jullie dat! ;D
- een hele makreel
- zalm
- blik sardientjes
(meer vis lust hij niet, dus dit is het iedere week)

zaterdag
-250 gr fytomix/ 200 gr lam en rijst
-500 gr lam en rijst

zondag
-250 gr fytomix/ 200 gr lam en rijst (op trainingsdagen 400 gr)
-500 gr lam en rijst

zo, dit is qyan zijn week menu voor nu.
vanaf volgende maand zullen hier ook nog de bibimix en de kip en rijst bijkomen.
als ook hierop de ontlasting goed blijft, net als op de rest, laat ik het nog 1 a 2 maanden zo en gaan we eens kijken hoe hij daarna op kippennekken en vleugels reageert, of lamsribben ofzo.
maar dat zien we dan wel.

groetjes wendy en een lebber van qyan
Door qyan
#3196
nog vergeten, qyan krijgt verder 2 x per week het eigeel van een rauw ei, eiwit gaat ie van over zijn nek, dus dat geef ik niet meer.
kan toch ook gewoon alleen het eigeel?
Door qyan
#3197
Ok, menu wordt wat aan veranderd.
aangezien nu alle soorten van bibi gevoerd gaan worden zie ik wel welke soort er op ene bewuste dag uit mijn vriezer komt rollen.
Probeer wel op te letten dat ik niet opeens een week lang hetzelfde voer, vooral bij kip en rijst en de lam en rijst versie, denk dat qyan anders best moeite zou Hebben met het verteren van de natuur en de bibimix.
-kip en rijst
-lam en rijst
-natuurmix
-bibimix
-fytomix

wat hetzelfde blijft is:
1x per week vis
2x per week eigeel, rauw

Verder wordt de hoeveelheid bibi bijgesteld naar voorlopig 1 kilo per dag, van iedere soort, aangezien qyan weer erg is af gevallen, ´s ochtends 500 gr en ´s avonds 500 gr.
Fytomix wordt voortaan 1x per week op een aparte dag gegeven.
Zou qyan graag 1 dag laten vasten, maar dit gaat niet vanwege zijn darmen, dus op die dag alleen fytomix, ook 1 kilo, ´s ochtends 500 gr en ´s avonds idem.
Eventueel komt er doordeweeks op trainingsdagen nog 250 gr fytomix bij, dus met 2 dagen trainen 500 gr fytomix extra per week, maar trainen doen we nog niet.

Wat verder nog verandert is dat ik voorlopig in ieder geval niet van plan ben om nog botten te proberen.
nadat het na het geven van kippennekken toch weer fout is gegaan.
kans op een virus is echter groot, maar het is toch weer na de kippennekken gebeurt, dus voorlopig ff niet ;)
Aangezien zijn darmen ook van een GF-mixje en yoghurt compleet de kluts kwijtraken, geef ik ook dat niet meer.
Houd het dus alleen op de complete versvleesvoedingen en op ene buffelhuidje.

gr wendy en een poot van qyan
Door Lizzy
#3198
Nou Wendy, ziet er wederom gewoon verstandig uit. Als Qyan niet tegen GFmix en dergelijke kan: gewoon laten zitten! Het is NIET essentieel om deze dingen erbij te geven, dus....
Groetjes, Lizzy
p.s., ik vind vasten met Fytomix eigenlijk wel een goed idee! Je brengt me op een idee!
Door qyan
#3199
weet niet of het vasten met de fytomix gaat lukken hoor.
qyan lust het namelijk eigenlijk alleen door zijn vlees heen.
eerst vond ie het apart heerlijk, maar stata me nu ana te kijken emt ene kop van, bah!!!!!
en aangezien hij gene malatijden over mag slaan is het dus de grote vraga of het lukt, maar we gaan het proberen.
Door qyan
#3201
haha, goed dat je het vraagt.
vandag is dus alleen fytomix dag en hij moet het niet >:(
zit geen vlees bij, verwent krengetje hoor ;D
heb er dus toch vlees bij moeten doen, omdat hij moet eten en geen maaltijd over mag slaan.
dus wordt 2 dagen 500 gr vlees en 500 gr fyto
Door monky555
#3202
dan heb jij net zo'n verwent kreng als ik eerst vondt ie de fyto mix super en nou moet ie het ook niet meer als ik er geen vlees of vis doorheen doet want zijn honden toch maffe beesten hè
Door qyan
#3203
honden maffe beesten, mwah, denk dat wij maffer zijn, wij maken ze verwent natuurlijk.
in princiepe zou je het voor moeten schotelen, niet eten weg ermee, en volgende tijdstip dat gegeten wordt weer aanbieden en verder de hele dag niets.
maar vanwege qyan zijn darmen kan dit gewoon niet.
op het gebied van eten zal ik hierin dus altijd de verliezer zijn, want ik moet toegeven.
maar ja, als hij maar eet, vindt je niet :D ;D
Door Lizzy
#3204
Hoi Wendy, nou, da's dan pech gehad! Maar, geen drama natuurlijk! Ik denk dat Fyto met vlees OOK gewoon PRIMA is!
Groetjes, Lizzy
Door monky555
#3205
honden maffe beesten, mwah, denk dat wij maffer zijn, wij maken ze verwent natuurlijk.
in princiepe zou je het voor moeten schotelen, niet eten weg ermee, en volgende tijdstip dat gegeten wordt weer aanbieden en verder de hele dag niets.
maar vanwege qyan zijn darmen kan dit gewoon niet.
op het gebied van eten zal ik hierin dus altijd de verliezer zijn, want ik moet toegeven.
maar ja, als hij maar eet, vindt je niet :D ;D
ja monky mag best een maaltijd overslaan omdat hij gelukkig naast zijn allergie nergens last van heeft maar ik vindt het zo zielig hij staat mij altijd zo lief aan te kijken van krijg ik nou eten dus ik ben gewoon zwak maar je moet met qyan gewoon lekker door gaan hoor en hopen dat ie nu is van al zijn probleempjes af komt

groetjes nicole en monky :)
Door jeanne
#3206
Hoi Wendy, nou, da's dan pech gehad! Maar, geen drama natuurlijk! Ik denk dat Fyto met vlees OOK gewoon PRIMA is!
Groetjes, Lizzy
Nou, Fyto vind mevrouw hier heeeeerlijk!
Door qyan
#3207
Hoi Wendy, nou, da's dan pech gehad! Maar, geen drama natuurlijk! Ik denk dat Fyto met vlees OOK gewoon PRIMA is!
Groetjes, Lizzy
fyto met vlees was gister nog prima, maar meneer heeft besloten om vandaag HELEMAAL GEEN fyto te eten.
hij eet er gewoon omheen >:(!
ook de kip en rijst die hij zo lekker vond en eigenlijk favoriet is, lust hij opeens niet ???
en hij moet het echt niet, zelfs niet met pens erdoor ???
andere dingen wil ie wel eten, dus eetlust is er wel, hij moet het echt niet.
zeer vreemd :-X
Laatst gewijzigd door qyan op za 30 aug 2003, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door