Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#3170
Chooky's menu is ietwat gewijzigd. Ik heb nog eens nagedacht over de verhoudingen, de spiervleeskwestie en over wat een wolf zou eten.
Ik geef haar nu in ieder geval 2 botloze dagen. de rest van de week zit er in ieder geval wat bot in het menu.
de twee botloze dagen:
1 x 500 gr. fytomix, groentemix (denk zo tussen 50 en 100 gram) soms een eitje.

1 x 500 gr spiervlees (rund, paard iets dergelijks) met wat groentemix en soms een eitje

De andere dagen kijk ik wat ik in de vriezer heb liggen en stel iets samen van ongeveer 600 gram. meestal 500 gram RMB (kippenekken, kipkarkas, eendepoten, konijnedelen, kippepoten, lamsribben, kalfsribben etc) met de ene keer wat groentemix eroverheen, de andere keer wat orgaanvlees erbij. De meeste RMBs die ik gebruik zijn bedoelt voor menselijke consumptie en dus zit er aardig wat vlees aan. meestal denk ik minstens 60% vlees, maar vaker 70%.

vraagje. kan ik ook fytomix met granen combineren? Of beter van niet?
Door roger
#3171
<<[quote]Chooky's menu is ietwat gewijzigd. Ik heb nog eens nagedacht over de verhoudingen, de spiervleeskwestie en over wat een wolf zou eten.<<

Volgens mij heb je daar goed aan gedaan Eva, door dat bottenprecentage af te bouwen tvv. spiervlees.


<<en dus zit er aardig wat vlees aan. meestal denk ik minstens 60% vlees, maar vaker 70%.<<

En das dan misschien ook nog rib van runderen , wat Chooky waarschijnlijk niet helemaal opeet ? of toch ?

<<vraagje. kan ik ook fytomix met granen combineren? Of beter van niet?<<


Kan volgens mij op zich geen probleem zijn , maar ik zie er helemaal het nut niet van . Jij wel ?


Gr.
Roger.
Door Ink
#3172
Evaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Gaf jij nou potjes groente (Olvarit ofzo)? Of ben ik in de war met iemand anders?
Gebruikersavatar
Door chooky
#3173
Ben ik al.
Ja dat was ik, maar niet standaard hoor. Ik heb er wel wat aan gehad op vakantie. Ik zag mezelf nog niet met een staafmixer in de weer bij m'n tentje, dus toen we bij m'n ouders waren heb ik nog een lekkere verse pruttie gemaakt, maar daarna heb ik als groenten de potjes gebruikt van .... ehm zo'n biologish merk.. kom even niet op de naam. Kan je krijgen bij de groene winkel of volgens mij ook bij super de boer.
Nu gebruik ik vooral m'n ingevroren, zelfgemaakte ijsblokjes. kan ik zelf beslissen wat ik erin gooi (laatste keer peterselie, sla, spinazie, kiemen, venkel. en ik heb een  versie met wortel, venkel, een gedroogde vijg en honing gemaakt, jummie ) zo krijg je het niet uit een potje.
Door Ink
#3174
Ah zie je wel dat m'n geheugen me nog niet helemaal in de steek laat.
Met jou in het achterhoofd dacht ik slim te zijn en van die potjes fruit te kopen voor Sam z'n granenpapje. Twee keer per week een ons en klaar is Ink.
Maar er was iemand zo leep om te vragen of dat spul niet verhit wordt voordat het het potje in gaat.
Helaas ... ja. Ik zal even het antwoord van Miovita (de biologische variant van Olvarit ook van Nutricia) plakken.

"De inhoud van Miovita-potjes wordt gaar afgevuld. Voor het vacuumtrekken van de potjes wordt de inhoud kort en zeer hoog verhit (gesteriliseerd), hierdoor is de voeding lang houdbaar."

Voor beepjes dus OK, voor ons harig tuig volgens mij minder of niet bruikbaar.
Lekker pech, moet ik zelf weer aan de slag ...
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door