Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#542044
[quote="Twiz"]
Is je pup straks een week bij je, en een kilo zwaarder gaat het gedonder (rekenen) weer opnieuw beginnen, geintje............. ;D
[/quote]

Whahahahaha ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Malamoods
#542072
Dat had ik ook al bedacht hoor! ;D

Ach, ik leer in elk geval wel heel concreet welke combi's wel en niet handig zijn en hoe ik alles moet berekenen, dat leer je alleen door het te doen..... Ik kan de schema's dan hetzelfde houden, alleen dan de hoeveelheden aanpassen.... Zal mij ook niet verbazen als mijn kleine man straks al een kilo of 11 a 12 is... ;D

Rachel.
Door noppp
#543155
En ik heb weer geleerd wat er allemaal laxerend werkt; vul het alsjeblieft nog even aan:
Lever, sardines, hart, ei.......
Laatst gewijzigd door noppp op vr 05 mei 2006, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#543167
[quote="noppp"]
En ik heb weer geleerd wat er allemaal laxerend werkt; vul het alsjeblieft nog even aan:
Lever, sardines, hart, ei.......
[/quote]

Alle orgaanvlees is in meer of mindere mate laxerend. Dus ook niertjes en zelfs pens (hoewel de meeste honden prima ontlasting hebben op pens. Toch zijn er ook wel die er dunne ontlasting van krijgen). Alle vette vissen zijn in meer of mindere mate laxerend. Bladgroente is licht laxerend. En olieen zijn laxerend. En pruimen zijn laxerend.
Door Oso-Bayou
#544328
Heel leerzaam dit oefenmenu. Omdat ik deze week pas begonnen ben lees ik veel en probeer over een paar dagen een menu voor Oso klaar te maken. Nu gebruik ik Rodi compleet en hart, van Smuldier ook compleet, kip en pens. Kippebout en een keer hertenrib (2 ribben aan elkaar) ging goed. Oso kraakt de botten goed. Fruit vooral appel en banaan heeft hij altijd gekregen maar morgen krijgt hij ook groentenpulp want vanavond is de blender gearriveerd.
Bedankt Rachel en Lizzy want door de veranderingen en de berekening telkens ervan heb ik een duidelijker inzicht gekregen.
Lizzy, als ik een menu klaar heb en ook de ingrediënten in huis wil jij dit dan ook nakijken en berekenen?

Mickey
Door Malamoods
#545186
[quote="Oso-Bayou"]
Heel leerzaam dit oefenmenu. Omdat ik deze week pas begonnen ben lees ik veel en probeer over een paar dagen een menu voor Oso klaar te maken. Nu gebruik ik Rodi compleet en hart, van Smuldier ook compleet, kip en pens. Kippebout en een keer hertenrib (2 ribben aan elkaar) ging goed. Oso kraakt de botten goed. Fruit vooral appel en banaan heeft hij altijd gekregen maar morgen krijgt hij ook groentenpulp want vanavond is de blender gearriveerd.
Bedankt Rachel en Lizzy want door de veranderingen en de berekening telkens ervan heb ik een duidelijker inzicht gekregen.
Lizzy, als ik een menu klaar heb en ook de ingrediënten in huis wil jij dit dan ook nakijken en berekenen?

Mickey
[/quote]

Goed te lezen dat ik niet de enige ben met zoveel(!) vragen.... Maar eh, mij hoef je niet te bedanken hoor! Lizzy heeft zo'n beetje al het (reken)werk gedaan....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#545277
Goh Rachel wat goed dat je nu al nadenkt over het menu van jouw toekomstige pupje. Misschien moet je ook het boek van Ian B. eens lezen: grow your pups with bones.
Jammer trouwens dat jouw pup eerst brokken krijgt; echt eeuwig zonde :(
Ik heb neit alle berichten van jou hier gelezen dus wellicht stel ik een overbodige vraag: waarom in het weekend kvv en niet zelf samenstellen?
Door Malamoods
#545357
[quote="Rovanna"]
Goh Rachel wat goed dat je nu al nadenkt over het menu van jouw toekomstige pupje. Misschien moet je ook het boek van Ian B. eens lezen: grow your pups with bones.
Jammer trouwens dat jouw pup eerst brokken krijgt; echt eeuwig zonde :(
Ik heb neit alle berichten van jou hier gelezen dus wellicht stel ik een overbodige vraag: waarom in het weekend kvv en niet zelf samenstellen?
[/quote]

Al mijn berichten gelezen? Whahaha, dan had je aardig wat te doen! :P

De kvv is niet weekend afhankelijk hoor, maar die krijgt hij er gewoon (af en toe) tussen door... Ik begin er in elk geval mee (mede doordat hij uit Italië komt, daarom enorm veel indrukken te verwerken krijgt en ook nog es de overstap van brok naar vers gaat maken). De andere reden is dat ik het wel makkelijk vind om af en toe kant en klaar te voeren (bijv. als we ergens heen gaan en dat doen we nogal eens)... Daarnaast roept het hele barfverhaal een beetje weerstand op bij mijn man en om hem te gemoed te komen, wil ik best af en toe een kvv dag inlassen. Hij heeft gewoon meer tijd nodig om er aan te wennen, dat komt vanzelf (en kan ik de kvv maaltijden altijd in de toekomst nog weg gaan laten)... Duw en trekwerk hebben bij hem averechts effect, dus daarom de keuze om het rustig aan te gaan doen en hem stap voor stap te laten wennen.... Als hij eenmaal enthousiast wordt, dan gaan we weer een tandje harder (hij is net als een malamute, moet eerst effe op gang komen ;D).

Rachel.
Door Malamoods
#545360
Oja, ik heb het boek van Eliasen (bijna uit) gelezen, maar dat boek wat jij noemt is er volgens mij alleen in het Engels toch?

Rachel.
Door Oso-Bayou
#545376
Rachel, jij bent het "oefenmenu" gestart en heb ik iets meer inzicht gekregen. Natuurlijk is het Lizzy die optelt, deelt, percentages berekent en weet ik wat allemaal nog meer.
Het voordeel van dit onderwerp is dat zoveel op een rijtje gezet wordt,dus voor mij gemakkelijk even opzoeken of het goed is wat ik denk.
Toppie! :-* :D

Mickey
Door Elvira
#545477
[quote="Malamoods"]
Oja, ik heb het boek van Eliasen (bijna uit) gelezen, maar dat boek wat jij noemt is er volgens mij alleen in het Engels toch?

Rachel.
[/quote]

Dat is inderdaad in het Engels, maar het leest best makkelijk. Ik heb het gekocht, het weekend dat mijn pup geboren was.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#546839
[quote="Elvira"]
Dat is inderdaad in het Engels, maar het leest best makkelijk. Ik heb het gekocht, het weekend dat mijn pup geboren was.
[/quote]

Zeker. Je kunt het prima lezen met middelbare-school-engels.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door